Co powinien zawierać raport o stanie gminy




i obejmuje: .. przez wójta w raporcie o stanie gminy, który .Raport o stanie gminy to nowoczesne narzędzie analityczno-sprawozdawcze wpisujące się w ideę smart Villages propagowaną przez Komisję Europejską.. Równie ważna jest forma raportu, która zainteresuje mieszkańców i będzie wolna od urzędowej nowomowy czy specjalistycznego żargonu.Ustawa nie daje jasnych wytycznych, jakie dane powinien zawierać raport o stanie gminy, ponieważ każda gmina jest inna, daje natomiast możliwość, by to radni określili, co w danej gminie jest priorytetem i z jakich działam wójt powinien się sprawozdawać, mogą to zrobić w drodze uchwały.Właśnie dotarł do nas - jeszcze pachnący drukarnią - Raport o stanie gminy 2013-2016.. Dobry raport o stanie gminy powinien być nie tylko rzetelny i zawierać dużą ilość ważnych informacji.Stan oświaty, polityk: społecznej, kulturalnej, zdrowotnej, bezpieczeństwa i transportu - to wszystko z użyciem twardych wskaźników muszą zawrzeć włodarze w obowiązkowym od tego roku raporcie o stanie gminy.. Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy, rada gminy przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem wójtowi wotum zaufania.. Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów .Dobrze napisany raport powinien speł niać określone kryteria formalne..

Poinformuj, kto tworzył raport i kiedy.

przewiduje możliwości udziału w debacie nad raportem mieszkańców gminy.W gminie raport ma obejmować podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.. Coroczne jego przygotowanie musi nastąpić do 31 maja.. Raport będzie obejmował podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.Ustawa nie daje jasnych wytycznych, jakie dane powinien zawierać raport o stanie gminy, ponieważ każda gmina jest inna, daje natomiast możliwość, by to radni określili, co w danej gminie jestWójt będzie przestawiać taki raport radzie gminy co roku, do 31 maja.. Dzięki raportowi mieszkańcy mają okazję, aby przyjrzeć się, jak pracują władze samorządowe - co zrobiły dobrze, a gdzie należałoby coś poprawić, o co władze dbają, a co zaniedbują.Zgłoszenie powinno być poparte przez co najmniej 20 osób.. Zawiera fakty przedstawione w czytelny sposób.Opracowanie raportu o stanie gminy jest obowiązkiem z art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym.. Powyższa struktura użytkowania gruntów wskazuje, że obszary wiejskie Gminy mają typowo rolniczy charakter.Raport o stanie gminy, powinien być dobrym sposobem na włączenie się mieszkańców we współdecydowanie o miejscu, w którym żyją i mieszkają..

Stwórz czytelny tytuł raportu.

Dokument jest zestawieniem najważniejszych danych o naszym samorządzie.. Zawiera realizację programów: rewitalizacji, gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, opieki nad zwierzętami .. "Raport o stanie miasta i gminy Łasin" 7 | S t r o n a 138 ha, a trwałe użytki zielone 824 ha.. Zapoznaj się z ofertą na przygotowanie profesjonalnego raportu dla Twojej Gminy.Zakres informacji jakie rada gminy powinna uwzględnić w związku z podjęciem takiej uchwały został określony w art. 271 u.f.p.. A w tym stwierdzeniu z całą pewnością nie zawiera się tylko i wyłącznie to, co wójt zrobił, albo czego nie zrobił.Sesja Rady Miejskiej w Dobrej, podczas której będzie przyjmowany RAPORT O STANIE GMINY odbędzie się 21 maja 2020 r. o godz.14 00.. To nowy obowiązek samorządów, wprowadzony od bieżącej kadencji.. Może służyć zarówno do weryfikacji, czy napisany raport je spełnia, jak też do dyskusji nad standardem pisania raportów w firmie lub dziale.Raport o stanie Gminy.. Lasy na obszarze Miasta i Gminy Łasin zajmują powierzchnię 679 ha, co stanowi 4,9% powierzchni Gminy..

Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.

Rada gminy rozpatrzy raport o stanie .Jak powinien wyglądać raport o stanie gminy?. To kompendium wiedzy o sytuacji w Mieście i Gminie Niepołomice.. 28aa Ustawa o samorządzie gminnym.. Prawo nie wskazuje wzoru dokumentu, Związek Miast Polskich proponuje więc przykładowe założenia.. Weryfikacja końcowa (Proofreading) Przed wysłaniem raportu, sprawdź czy na pewno wszystko zostało przekazane, czy nie zawiera błędów.Czym jest raport o stanie gminy?. Raport powstał na podstawie twardych danych.. Szanowni Państwo, Oddaję w Państwa ręce „Raport o stanie Gminy Golina za 2019 rok", który zastał opracowany na podstawie art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym.. Raport to swoistym spojrzeniem na aktualną, wewnętrzną i zewnętrzną sytuację Gminy Golina.Zebrane informacje od pracowników merytorycznych Urzędu Miejskiego w Golinie, jednostek organizacyjnych .Podczas najbliższej Sesji Rady Gminy Skoroszyce (26 czerwca) mieszkańcy mogą wziąć udział w debacie nad Raportem o stanie Gminy Skoroszyce.. Taka sytuacja ma miejsce w Mosinie.Samorządy rozpoczęły prace nad obowiązkowymi "raportami o stanie gminy".. Zgodnie z zapisami znowelizowanej ustawy o samorządzie gminnym, burmistrz co roku w terminie do 31 maja będzie przedstawiał radzie raport o stanie gminy..

Zaplanuj nagłówki, które logicznie podzielą raport na sekcje.

Ale co konkretnie ma się znaleźć w raporcie i jak on powinien wyglądać, o tym poniżej materiał Fundacji Batorego.. Dobry raport o stanie gminy powinien być nie tylko rzetelny i zawierać dużą ilość ważnych informacji.. Raport o stanie gminy, powiatu i województwa to nowy obowiązek, który od tego roku samorządy muszą wypełnić.. Związek Miast Polskich, choć od samego początku krytykował pomysł, wraz ze specjalistami opracował wzór takiego raportu.Z tego co obserwujemy Biuletyn Informacji Publicznej, raportu w naszej gminie jeszcze brak.. Dzięki raportowi ostanei gminy w proponowanej przez nas interaktywnej formie on-line jednostka samorządowa może w efektywny i efektowny sposób realizować promocję działań samorządu w lokalnej społeczności oraz kreatywnie wywiązać .Układ raportu powinien być prosty i czytelny.. Znowelizowana ustawa o samorządzie gminnym stanowi, że wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.Art.. Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. wprowadzająca instytucję raportu (Dz. U. z 2018 r., poz.130 z póź.zm.). Dokument musi być przedłożony przez organ wykonawczy radzie lub sejmikowi do 31 maja.Pomimo tego, że procedura rozpatrywania raportu o stanie gminy znajdzie zastosowanie dopiero w nadchodzącej kadencji, a więc pierwszy raport będzie dotyczyć obecnego 2018 r. i sporządzany będzie w roku 2019, to jednak już teraz organy gminy powinny mieć na uwadze ten obowiązek z punktu widzenia konieczności bieżącego gromadzenia .W tym roku władze miast i gmin po raz pierwszy, będą musiały podczas sesji absolutoryjnych zaprezentować "raport o stanie gminy".. Prezentowana poniżej lista zawiera takie właśnie uniwersalne zasady.. Wpisany przez: Admin Jak to zrobić wyjaśnia ekspert Fundacji Batorego.Wójt powinien potraktować to jako szansę na przedstawienie możliwie wielu informacji o swojej działalności, ale też o tym, co określa sama ustawa, czyli o stanie gminy..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt