Przewidywane efekty pracy rewalidacyjnej




- mobilizowanie do pracy, nagradzanie słowne, podkreślanie każdego osiągnięcia.Zadania - przewidywane efekty Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Współpraca z rodzicami - ustalenie z rodzicami strategii pracy z dzieckiem, wykorzystywanie sprawdzonych, polecanych przez rodziców metod - rozmowy/wywiady z rodzicami - poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków cały okres stażu - wpisy w dzienniku zajęć2 I.. ILOŚĆ GODZ.. Wzory .6.. Jest procesem wychowawczym, z zaplanowanymi celami, uwzględniającym wiedzę teoretyczną i działanie skierowane na osobę niepełnosprawną; usprawnianie zaburzonych funkcji rozwojowych i intelektualnych.. Stawiania zadań dostosowanych do możliwości dziecka i zapewnienie warunków .. INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY IPETOla .rewalidacyjnych dla ucznia klasy IV z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Program - wzór opracowała pedagog PPP w Rabce Zdroju na potrzeby szkoleniowe.. Doskonalenie umiejętności manualnych i grafomotorycznych poprzez m.in.: zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków i innych przedmiotów, ćwiczenia graficzne (wyrabianie płynnych, rytmicznych, ciągłych ruchów pisarskich) 2.Przygotowując się do klasyfikacji półrocznej miejmy świadomość, że rodzic i uczeń mają prawo uzyskać informację zwrotną o efektach udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej..

Zajęcia rewalidacyjne w naszej ...ZAJĘĆ - techniki pracy .

Analizując odpowiedzi w zakresie wykształcenia ogólnego aż 11 osób podało, że szkoła przygotowała ich dobrze, o słabym przygotowaniu mówiło 6 osób, a o bardzo dobrym - 1 osoba, o średnim wyraził się 1 badany, 1 również źle .W pracy z XY zostanie wprowadzony wtórny system motywacyjny, czyli system żetonowy.. PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA - dziecko: EWALUACJA * Zachęcanie do ekspresji twórczej, * relaks, wyciszenie, * doskonalenie sprawności manualnej, * doskonalenie kontroli nad własnymi ruchami graficznymi "Mandala": - prace plastyczne w różnobarwnej tonacji.. Usprawnienie motoryki i koordynacji narządów artykulacyjnych.Dwa aspekty pracy rewalidacyjnej: - Dydaktyczny - uzupełnienie luk w przyswojonym przez dziecko materiale nauczania - Terapeutyczny - wyrównanie defektów rozwojowych poprzez odpowiednie oddziaływanie leczniczo-wychowawcze, oraz kształtowanie akceptowanych społecznie właściwości osobowościowych.PRZEWIDYWANE EFEKTY • ZWIĘKSZENIE KONCENTRACJI UWAGI, • ROZWÓJ MOWY ( NADAWANIE I ODBIERANIE INFORMACJI), • ROZWÓJ PAMIĘCI SŁUCHOWEJ I WZROKOWEJ, - Koncentruje uwagę na osobie mówiącej - Słucha i ogląda programy telewizyjne - Przygląda się pracy przy komputerze, • PODNIESIENIE POZIOMU MYŚLENIA.Program zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla ucznia z obustronnym niedosłuchem Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu wymaga odpowiedniego postępowania rewalidacyjnego, by mogło rozwijać się w optymalnych warunkach słuchowo- językowych.Rewalidacyjnych..

Pobierz karty pracy dla uczniów zmagających się z dysleksją na poziomie edukacji wczesnoszkolnej.

Przewidywane efekty Wśród zamierzonych skutków oddziaływań najistotniejsze to: • kompensacja deficytów, • rozwój ucznia ukierunkowany na jego sukces, • uświadomienie uczniom ich potencjału twórczego, • wdrożenie do systematycznej i samodzielnej pracy, • rozwijanie i budowa zasobów ucznia.. Przewidywane efekty pracy z uczniem - Posiada elementarne wiadomości o środowisku przyrodniczym i społecznym.ucznia efekty działań poradnia+szkoła opinia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej porady, .. które nie przewidują żadnych wyjątków od tej zasady.. Polega on na tym, że za każde kształcone zachowanie uczeń otrzyma nagrodę cząstkową, umowną - w postaci żetonu.. Rewalidacja Termin rewalidacja pochodzi od łacińskich słów re- znów, validus - mocny.. W przypadku nasilenia się u danego ucznia kłopotów zdrowotnych, które utrudniają lub uniemożliwiają mu naukę nauczyciel jest zobowiązany dokonać wpisu w jego Indywidualnym Programie Rewalidacyjnym, w którym wyjaśniałby przyczyny z powodu których wychowanek nie nabył planowanych wiadomości i umiejętności.Potrzeby ucznia: ( zalecenia do pracy rewalidacyjnej z orzeczenia) II..

Jeśli ... Czas pracy nauczycieli: logopedów, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych oraz ...1 Rewalidacja indywidualna - podstawowe zadania i zasady organizacji zajęć.

Ocena pracy rewalidacyjnej Rok szkolny: Szkoła: Klasa: Uczennica: Nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne: .. systematycznie uczęszczała na zajęcia rewalidacyjne dwa razy w tygodniu Program i cele, które realizowałam na zajęciach były dostosowane do możliwości dziewczynki, jej umiejętności i aktualnego poziomu rozwoju oraz zaleceń zawartych w orzeczeniu PPP o potrzebie .Plan indywidualnej pracy rewalidacyjnej opracowano na okres nauki w gimnazjum w oparciu o orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.Podczas pracy rewalidacyjnej obowiązywać będą zasady: 1.. Ćwiczenia są elementem zestawu Eduterapeutica Dysleksja dostosowanego do wymagań, możliwości i potrzeb uczniów szkół podstawowych.. Ewaluacja programu 1.Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych.Zalecenia co do formy kształcenia zapisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego są tylko sugestią.Przykładowy IPET ucznia z autyzmem i upośledzeniem umiarkowanym wersja robocza "Indywidualny Programu Edukacyjno-Terapeutyczny uczennicy z niepełnosprawnością sprzężoną upośledzenie umiarkowane i autyzm.. Cele edukacyjne: Edukacja polonistyczna Cele szczegółowe Procedury osiągania celów Przewidywane osiągnięcia Doskonalenie w zakresie umiejętności społecznych warunkujących porozumiewanie się i kulturę języka ---Zastosowane metody: aktywizujące: - inscenizacja gry dydaktyczne burza mózgówPodstawowym warunkiem w pracy rewalidacyjnej jest uświadomienie sobie, że w pierwszej fazie pracy nie my mamy nauczyć dziecko posługiwania się naszym sposobem komunikacji i w ten sposób nawiązać z nim kontakt - to my powinniśmy nauczyć się od dziecka jego sposobu kontaktu, jego „języka".W wyrażeniu opinii o pracy rewalidacyjnej szkoły dla niesłyszących udział brało 20 osób..

Jeśli ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej stwarza Wam trudność, poniżej znajdziecie inspirację do stworzenia takiego ...Formy pracy: - indywidualna -grupowa 3.

Dziewczynka realizowała w klasach IV-VI nauczanie indywidualne w Szkole Podstawowej Integracyjnej w .. Koszenie trawy.. Rysunek obrazuje jeśli zdarzenie 1 miało miejsce to zdarzenie 2 ma miejsce ponieważ X.1.. Podstawą organizacji zajęć jest zapis o konieczności ich prowadzenia zawarty w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego uczniów.. Można przyjąć, że efekty edukacyjne ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim nie zależą wyłącznie od jego ogólnego poziomu intelektualnego, ale także od zainteresowań, motywacji, jak również ujawnianych niekiedy zdolności w jakiejś dziedzinie.Rewalidacja jako rozwój i aktywacja wszystkich pokładów intelektualnych, osobowościowych i społecznych ucznia posiada dwa aspekty pracy: dydaktyczny - uzupełnienie luk w przyswojonym przez ucznia materiale, terapeutyczny - wyrównanie defektów rozwojowych poprzez odpowiednie oddziaływanie leczniczo - wychowawcze oraz kształtowanie społeczne właściwości osobowościowych.Eduterapeutica Dysleksja - Karty pracy.. Ogólne wskazówki do programu rewalidacyjnegoPrzepisy nie przewidują możliwości rezygnacji z zajęć rewalidacyjnych, natomiast zobowiązują szkołę do ich realizacji.. Zbiór zawiera tradycyjne pomoce terapeutyczne - karty pracy.Wiosna: Wiosenne prace w ogródku, spulchnianie gleby, grabienie, siew, podlewanie, wyrywanie chwastów, oczyszczanie ścieżek, hodowanie owoców miękkich( truskawki, poziomki).. Logiczna gałąź pozwala na tworzenie przypuszczeń oraz tworzenie nowych lepszych rozwiązań.. MATERIAŁY I NARZĘDZIA .. Po uzbieraniu określonej liczby żetonów uczeń otrzyma nagrodę główną.. Indywidualizacji środków, metod odziaływania korekcyjnego wobec ucznia 2.. Oznacza przywracanie człowiekowi pełnej sprawności.. Szanuję innych-respektuję normy społeczne i prawa człowieka - kontynuacja - wieloaspektowe wspomaganie rozwoju uczestnika zajęć poprzez zajęcia i imprezy grupowe oraz integracyjne ze szczególnym uwzględnieniem norm społecznych, zasad .. CELE SZCZEGÓŁOWE: 1.. Dyrektor z mocy ustawy zobowiązany jest do organizacji warunków kształcenia zgodnie z orzeczeniem, w tym do zapewnienia uczniom zajęć rewalidacyjnych.Zajęcia rewalidacyjne przeznaczone są dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.. Pielęgnacja kwiatów domowych..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt