Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia z niedosłuchem




Prezentacja zadań do rozwiązania w formie pisemnej i ustnej.dostosowanie wymagań edukacyjnych oraz form i metod pracy, w zależności od indywidualnych potrzeb oraz zaleceń poradni psychologiczno - pedagogicznej lub lekarza.. UCZEŃ Z AUTYZMEM 5.. MIKOŁAJA SPYTKA LIGĘZY W RZESZOWIE .. Możliwość korzystania z kalkulatora.. Afazja, to zaburzenie polegające na niemożności rozumienia mowy, albo na niemożności wyrażania słowami myśli, pomimo prawidłowego aparatu wykonawczego.. UCZEŃ Z INTELIGENCJĄ NIŻSZĄ NIŻ PRZECIĘTNA 3. z niedosłuchu, zaległości powstałe w procesie uczenia się, problemy z koncentracją uwagi, niską samoocenę, niewłaściwe zachowanie oraz trudności w przestrzeganiu zasad obowiązujących w społeczeństwie przygotowałam program rewalidacji indywidualnej, który .DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH DO POTRZEB PSYCHOFIZYCZNYCH I EDUKACYJNYCH UCZNIÓW 1.Zapewnienie większej ilości ćwiczeń, aby uczeń opanował daną sprawność (w razie potrzeby zwolnienie z wykonania ćwiczeń przerastających możliwości ruchowe ucznia).. - posiadających opinie poradni psychologiczno - pedagogicznej.. Dokument obowiązujący w danej sprawie: Rozporządzeniem MEN z dnia 10 czerwca 2015r.. Wydłużenie czasu pracy samodzielnej lub zmniejszenie liczby zadań.. Dostosowanie polega na modyfikacji procesu edukacyjnego umożliwiającego uczniom sprostanie wymaganiom..

Sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych .

w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.UCZEŃ Z AFAZJĄ - DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ.. Wymagania edukacyjne dostosowane są dla uczniów: - z orzeczeniem poradni psychologiczno - pedagogicznej.. Wskazówki do pracy z uczniem: zapewnić dobre oświetlenie klasy oraz miejsce dla dziecka w pierwszej ławce w rzędzie od okna.. Uczeń będąc blisko nauczyciela (od 0,5 do 1.5 m), którego twarz jest dobrze oświetlona, może słuchać jego wypowiedzi i jednocześnie odczytywać mowę z ust.Dostosowanie Wymagań Edukacyjnych Spis treści: 1. wymagania merytoryczne co do oceny prac pisemnej powinny być ogólne, takie same jak dla innych uczniów, natomiast sprawdzenie pracy ni powinno odnosić się do jej strony graficznej.Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zmianami z dn. 17.11.2010 r.), nauczyciel jest obowiązany, na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej .Zakładka dotyczy dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów..

Dostosowanie wymagań nie oznacza ich obniżenia i dotyczy głównie form i metod pracy z uczniem.

Nie może polegać na takiej zmianie treści nauczania, któraDOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Dostosowanie wymagań powinno dotyczyć głównie form i metod pracy z uczniem, zdecydowanie rzadziej treści nauczania nie może polegać na takiej zmianie treści nauczania, która powoduje obniżanie wymagań wobec uczniów z normą intelektualnąArkusze IPET, WOPFU, dostosowanie wymagań edukacyjnych - niepełnosprawność intelektualnaTrudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicąAutyzm - sposoby dostosowania w szkoleUczeń słabosłyszącySamoobsługa - Treści, zakres, osiągnięcia - Niepełnosprawność intelektualnaProcesy poznawcze, uwaga, myślenie, pamięć - dostosowanie wymagań .Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia Uczeń może realizować podstawę programową kształcenia ogólnego, w tym wypadku modyfikacja podstawy programowej może dotyczyć jedynie uproszczenia formy językowej.Indywidualne dostosowanie wymagań z przedmiotu zajęcia komputerowe dla uczniów z diagnozą: nadpobudliwość psychoruchowa.. Sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych: • należy zawsze uwzględniać trudności ucznia,Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów, realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych - I etap edukacyjny..

3.W ...Uczniowie z opinią o dostosowaniu wymagań edukacyjnych.

Uczniowie o inteligencji niższej niż przeciętna.. Treści zawarte w zakładce mogą być wykorzystane w codziennej pracy nauczycieli, pedagogów, terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów i psychologów w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych.. Dostosowanie polega na modyfikacji procesu edukacyjnego, umożliwiającego uczniom sprostanie wymaganiom.. Dostosowanie wymagań edukacyjnych z techniki do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów, dotyczy głównie metody i formy sprawdzania i oceniania wiedzy oraz umiejętności.. UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ 4.. UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI PROBLEMAMI W UCZENIU SIĘ 1.1 Dyskalkulia 1.2 Dysgrafia 1.3 Dysleksja 2.. Nie uwzględnianie poprawności graficznej i ortograficznej w ocenianej pracy.. UCZEŃ .dostosowanie wymagań edukacyjnych oraz form i metod pracy, w zależności od indywidualnych potrzeb oraz zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej lub lekarza..

Dostosowanie wymagań do psychofizycznych możliwości ucznia, a nie oznacza ich obniżenia i dotyczy głównie form i metod pracy z uczniem.

UCZEŃ SŁABOSŁYSZĄCY 7.. Uczniowie z inteligencją niższą niż przeciętna ( 70-84 w skalach Wechslera ) stanowią 14% populacji szkolnej.. Obszary dostosowania obejmują:DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH W PRAKTYCE 1.. Uzyskują oni słabe wyniki w nauce, pomimo dużego własnego nakładu pracy a niekiedy nawet, mimo intensywnej stymulacji rozwoju.Podstawowym celem dostosowania wymagań jest wyrównanie szans edukacyjnych uczniów oraz zapobieganie wtórnym zaburzeniom sfery emocjonalno-motywacyjnej.. Wydanie zaktualizowane - zgodne z nową podstawą programową.Dostosowania wymagań edukacyjnych dla ucznia z upośledzeniem w st. umiarkowanym i znacznym Zasady postępowania i formy pomocy: • udział w zajęciach rewalidacyjnych z przeznaczeniem na wszechstronną stymulację rozwoju psychomotorycznego • wyjaśnianie reguł i zasad obowiązujących w społeczeństwie i wdrażanie do ichDOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH DLA UCZNIÓW Z OPINIĄ, ORZECZENIEM PPP W ZESPOLE SZKÓŁ IM.. Antoszkiewicz E., (2016), Tworzenie warunków edukacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, Warszawa .Dostosowanie wymagań powinno dotyczyć głównie form i metod pracy z uczniem, zdecydowanie rzadziej treści nauczania nie może polegać na takiej zmianie treści nauczania, która powoduje obniżanie wymagań wobec uczniów z normą intelektualną nie oznacza pomijania haseł programowych, tylko ewentualne realizowanie ich na poziomieDysleksja rozwojowa .. WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH (wytyczne dotyczące dostosowania programu nauczania.. Dostosowanie następuje na .DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH Z MUZYKI DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB ROZWOJOWYCH I EDUKACYJNYCH UCZNIÓW Na lekcjach muzyki bierze się pod uwagę wysiłek włożony przez ucznia i jego stosunek do przedmiotu, uwzględnia zalecenia zawarte w opinii PPP o dostosowaniu wymagań do dysfunkcji ucznia.Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów.. 7.etapu edukacyjnego.. Z zakładką DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH powiązane są .. (dotyczy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera) .. Formy, metody, sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych: poświęcanie uczniowi dużo uwagi, uczenie współdziałania, pracy w grupie; ustalenie zrozumiałych dla ucznia reguł;z poradni opinie w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych.. zapewnić większą ilość ćwiczeń, aby uczeń opanował daną sprawność (w razie potrzeby zwolnić z wykonania ćwiczeń przerastających możliwości ruchowe ucznia), dotyczy w przypadku opanowania kroków podstawowych tańca;Dostosowanie wymagań edukacyjnych: dostosowani wymagań będzie dotyczyło formy sprawdzania wiedzy, a ni e treści..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt