Wnioski do pracy z uczniem słabym z matematyki




Słabe strony: Posiada ubogi zasób słownictwa, jest bierny podczas zajęd, nie lubi się wypowiadad publicznie, łatwo się zniechęca.. Po zakończeniu pracy z każdym arkuszem uczniowie odpowiadali na dwa pytania ankiety.doskonalenia pracy z uczniem zdolnym.. Podkreśl liczby, które warto dodać najpierw, aby rachunki były jak najprostsze.. Praca z uczniem zdolnym na lekcjach realizowana jest głównie w formie pracy indywidualnej.Inne obszary ważne z punktu widzenia funkcjonowania ucznia Podpis uczestników zespołu OCENA EFEKTYWNOŚCI DOTYCHCZAS UDZIELANEJ UCZNIOWI POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNAJ Obszar ewaluacji Opis (z podaniem przyczyn w przypadku, gdy cele i/lub zadania nie zostały zrealizowane) Wnioski do dalszej pracy Ewaluacja wyniku (które cele zostałyD - uczeń po informacji o zagrażającej ocenie niedostatecznej z matematyki na koniec semestru i po kolejnej rozmowie z matką, zaczął aktywnie brać udział w zajęciach, rozwiązywał dodatkowe zestawy zadań, partiami zaliczał materiał klasy V, poprawił oceny niedostateczne, uczeń opanował wiadomości i umiejętności wymagane w .Trzeba nakreślić ogólną sylwetkę ucznia, zwracając uwagę zarówno na jego słabe jak i mocne strony (np. czy dziecko jest wytrwałe, zmotywowane, czy ma dobre tempo pracy, ale jest mało samodzielne, czy zapomina o zadaniach domowych, zeszytach itp.)..

Wyciąga wnioski z przedstawionych zdarzeń.

Nauczyciele muszą stosowa ć inne ,ró żne formy i metody pracy , aby taki ucze ń nie zniech ęcił si ę, lecz pracował dalej nad swoim rozwojem.. Matematyka Słabe strony uczniów.Uczniowie z tych trzech grup należą do uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.. Może też skłaniać ucznia do pisania drukowanymi literami lub na komputerze.7.. Matematyka i fizyka W pracy z uczniem słabym nie powinno się jednoznacznie rozdzielać metod pracy z uczniem na zajęciach przedmiotowych i poza nimi (oczywiście zdając sobie sprawę ze specyfiki pracy na lekcji i pracy ucznia poza lekcją).. Jest zaradny i samodzielny w sytuacjach codziennych np. ubieranie.. Wykonuje estetyczne prace plastyczne.. Prac zbyt trudnych nie będzie rozwiązywał lub je ściągnie od kolegów z klasy, nie zadając sobie najmniejszego trudu, a w konsekwencji „równać będzie w dół".Wnioski sporządzone na podstawie analizy próbnego egzaminu gimnazjalnego z .. - Aby poprawić wynik dotyczący tych umiejętności należy podczas pracy z uczniami wzmocnić nacisk na znajomość struktur leksykalno - gramatycznych różnych zakresów .. Nie dokonuje analizy i syntezy wyrazów ( nie czyta, nie pisze z pamięci i ze słuchu).Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej to dokument obowiązkowy w toku pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych..

Przez rok Krzysiek uczęszczał na zajęcia wyrównawcze z języka polskiego i matematyki.

Program ten jest przeznaczony do realizacji przez nauczycieli ZST w Kolbuszowej II.. Rodzice powinni opiekować się pracą samokształceniową ucznia, motywować go do pracy, z pełną życzliwością aprobować jego wysiłek i doceniać postępy.Karty pracy 4 dla uczniów klasy Matematyka maj 2014 Karta pracy N1 Matematyka 1.. Zakres diagnozowania: Wymaganie: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.. Należy stale motywować ucznia do wysiłku, oceniać jego postępy, choćby najmniejsze.Uczeń słaby powinien otrzymywać zadania klasowe i prace domowe odpowiednie do swoich możliwości.. Charakterystyka wymagania: W szkole realizuje się podstawę programową z uwzględnieniem osiągnięć uczniów zIm słabsi uczniowie, tym lepszym strategiem musi być nauczyciel, aby wyzwolić w nich ambicje i motywację do pracy.. Coraz częściej pojawiają się nauczyciele, którzy wprowadzają je w życie, stwarzając dla zdolnych dzieci dogodne warunki do wszechstronnego rozwoju.. Dostosowanie wymagań do psychofizycznych możliwości ucznia, a nie oznacza ich obniżenia i dotyczy głównie form i metod pracy z uczniem.. unikam pytań problemowych i przekrojowych.. podaję polecenia w prostszej formie, unikam trudnych czy bardzo abstrakcyjnych pojęć, często odwołuję się do konkretu, przykładu, wiadomości zaczerpniętych z życia codziennego..

Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z matematyki prowadzone przez mgr Renatę Kwapisz .

Np., jeśli nauczyciel nie może przeczytać pracy ucznia, może go poprosić, aby uczynił to sam lub przepytać ustnie z tego zakresu materiału.Nauka zdalna podczas zawieszenia zajęć w szkołach - rekomendacje dla nauczycieli i dyrektorów.. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności matematycznych w klasach V-VI.Program pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi .. (matematyka, fizyka, chemia), ale także treści historycznych, .. dzieci całkowicie niewidome, dzieci z resztkami wzroku, dzieci słabo widzące.. Do tej grupy można byłoby również zaliczyć uczniów zdolnych.. Oblicz sumę.. Zadania w arkuszach z każdego przedmiotu rozwiązywali ci sami uczniowie.. Analiza, dobrze i słabo opanowanych przez uczniów umiejętności z zakresu standardów wymagań, może być cennym materiałem pomocnym do planowania dalszej pracy nauczycieli w szkole w kolejnych latach.1) arkusze z języka polskiego, matematyki oraz języka angielskiego (dostępne na stronie internetowej CKE [tutaj])3 2) ankiety dla uczniów dotyczące każdego z powyższych arkuszy.. .WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY: - motywowanie uczniów do systematycznej pracy - umożliwienie uczniom wykorzystania zdobytej wiedzy do porozumiewania się na miarę możliwości ucznia .. Zadaniem ucznia jest takie zorganizowanie zajęć, aby uczniowie byli aktywnymi uczestnikami zajęć, a nie tylko biernymi słuchaczami.w opracowaniu, opisane są szczegółowo, by osoby chętne, nie koniecznie matematycy, mogły z nich skorzystać..

Także różnicowanie zadań domowych ma związek z dwoma wcześniejszymi aspektamiJak pracować z uczniem słabym?

Nauczyciele stosownie do poleceń poradni obniżyli uczniowi wymagania edukacyjne z poszczególnych .Praca z uczniem zdolnym jest cz ęsto ograniczona podczas lekcji.. Nie może polegać na takiej zmianie treści nauczania, która powoduje obniżanie wymagań wobec uczniów z normą intelektualną, nie oznacza pomijania haseł programowych, tylko ewentualnezakresie 20. w miarę możliwości instruuję indywidualnie.. Uczniowie z odchyleniami rozwojowymi i specyficznymi trudnościami w uczeniu się otrzymują z poradni opinie w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych.Praca z uczniem słabym.. 2012 W pracy opiekuńczo - wychowawczej wychowawca internatu spotyka się z uczniami o różnej osobowości i różnym poziomie intelektualnym, a celem jego pracy jest przekazanie wiedzy i umiejętności oraz permanentna praca wychowawcza.wnioski wynikające z ich bieżącej pracy wpływają na wzrost efektów uczenia się i nauczania.. W procesie uczenia się ucznia zdolnego musi współpracować ze szkołą dom rodzinny.. Np., jeśli nauczyciel nie może przeczytać pracy ucznia, może go poprosić, aby uczynił to sam lub przepytać ustnie z tego zakresu materiału.. Epodreczniki.pl, podręcznik internetowy „Włącz Polskę", portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej, Telewizji Polskiej, Polskiego Radia czy Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji to strony, które mogą być wykorzystywane do zdalnej pracy z uczniami w okresie .Ta forma pracy z uczniami może polegać na stworzeniu kółka dla młodzieży zdolnej (można z takimi uczniami realizować program klas wyższych, rozwiązywać zadania konkursowe, olimpijskie itp.) lub na zorganizowaniu spotkań uczniów mniej uzdolnionych (tzw. zajęcia wyrównawcze, na których nauczyciel powtarza z uczniami słabo .PROGRAM PRACY Z UCZNIEM SŁABYM W INTERNACIE Opracowała : Mgr Katarzyna Tadejko Kierownik Internatu ZS nr 6 w Ełku Okres realizacji: 1.. Są to uczniowie, u których nie stwierdzono dysfunkcji (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia), a mimo to nie osiągają oni zadowalających efektów w nauce.Stosować różnorodne metody i formy pracy z uczniem Stworzyć przyjazny kontakt między nauczycielem a uczniem.. W praktyce szkolnej spotykamy się z pewną grupą uczniów, których najczęściej określamy jako słabych .. Praca z uczniem mającym trudności w uczeniu się matematyki wymaga od nauczyciela wiele cierpliwości, czasu i dodatkowej pracy.. Wymienia przyczyny prowadzące do obecnego stanu rzeczy.. Potrafi/ma trudności z wykorzystaniem matematyki w praktyce.Istnieje szereg metod opracowanych z myślą o uczniu zdolnym.. Stopień ostrości wzroku w znacznym stopniu wpływa na funkcjonowanie tych dzieci w różnychWymagania merytoryczne, co do oceny pracy pisemnej powinny być ogólne, takie same, jak dla innych uczniów, natomiast sprawdzenie pracy może być niekonwencjonalne..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt