Tematy zajęć dla ucznia upośledzonego w stopniu umiarkowanym




CZAS TRWANIA PROGRAMU: o wrzesień 2017 - maj 2020 PROGRAM OPRACOWANO W OPARCIU O: o Podstawę Programową Kształcenia Ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych.Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych.Zalecenia co do formy kształcenia zapisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego są tylko sugestią.Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej, z dnia 30 stycznia 1997r., w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno - wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim, w mojej pracy indywidualnej z uczniem realizuję następujące cele: Cel główny Zespół edukacyjno-terapeutyczny: 6 osób z niepełnosprawnością intelektualną, w tym: 2 osoby w stopniu umiarkowanym, 4 w stopniu znacznym.. Szkoła Podstawowa nr 2018/2019 1 Uczeń: XXX Klasa: II Osoba realizująca program- XXX FormaCelem edukacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym jest budowanie jego tożsamości, rozwijanie autonomii i poczucia godności, wdrażanie go do funkcjonowania społecznego oraz do rozumienia i przestrzegania norm społecznych, a w szczególności wyposażenie go w takie umiejętności i wiadomości, które pozwolą mu na korzystanie - na miarę .1..

Indywidualny program edukacyjny dla dziecka upośledzonego w stopniu umiarkowanym ...

Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym w szkołach podstawowych, gimnazjach i oddziałach przysposabiających do pracy w zasadniczych szkołach zawodowych.PROGRAM ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM UCZĘSZCZAJĄCYCH DO SZKOŁY SPECJALNEJ PRZYSPOSABIAJĄCEJ DO PRACY NR 3 W POZNANIU.. M., 1986, Mowa dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym a możliwości jej kształtowania [w:] Człowiek niepełnosprawny w społeczeństwie.. Czas trwania zajęć: dwie godziny Miejsce zajęć: sala zajęć zespołu rewalidacyjno-wychowawczego Uczestnicy zajęć: wychowankowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim ze współwystępującymi zaburzeniami (3 osoby) Środki… Zobacz więcejG.. Bartosiak, G. Falkowska, S. Lewicka, L. Ogonowska, K. Włodarczyk „Program Nauczania Szkoły Podstawowej Specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim", Warszawa, 2000, „Nauczanie w klasach I - III szkoły specjalnej" praca zbiorowa pod redakcją Ireny Stawowy - Wojnarowskiej, Warszawa 1981, WsiPCzy ktoś ma program i plan nauczania ucznia upośledzonego w stopniu umiarkowanym 1,2,3 etapie nauczania .. Dwie osoby niedowidzące..

Diagnoza: niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym.

Zasady pracy: Zasada indywidualizacji - Stworzenie poczucia bezpieczeństwa, otoczenie ucznia szczególną opieką.Temat: Matematyka i motoryka Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia objętego kształceniem specjalnym z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym, I etap edukacyjny, 60 minut.. (red.) PZWL, Warszawa,Edukacja uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym będzie się opierać na realizacji programów edukacyjno - terapeutycznych opracowywanych dla poszczególnych uczniów na podstawie „Rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia,konspekty • praca z głębiej upośledzonymi • pliki użytkownika kanaolka przechowywane w serwisie Chomikuj.pl • Konspekt zajęć.doc, Konspekt zajeć.doc Cele ogólne: usprawnianie motoryki małej… Zobacz więcejw stopniu znacznym i umiarkowanym, ze sprzężeniami.. Indywidualny Program Zajęć Rewalidacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.. Włącza się samodzielnie w czasie zajęć Miesiąc : styczeń, luty, marzec .rozkład materiału dla upośl • SZKOŁA • pliki użytkownika kayah85 przechowywane w serwisie Chomikuj.pl • plan nauczania w klasie laczonej i iii w szkole podstawowej specjalnej 1243967070.doc, rozkład materiału dla umiarkowanego technika plastyka.docuczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym..

Poszczególne bloki tematyczne mogą być realizowane w dowolnej kolejności na zajęciach.

Nauczyciel prowadzący: mgr Barbara Rutkowska 6.. Zaznaczył się istotny spadek w zakresie ogólnych zdolności poznawczych chłopca.. Materiały II Kongresu TWK Warszawa 1-2 października 1983, Hulek A. .. rozszerzenie słownictwa .na rok szkolny 2009/2010 Indywidualny program rewalidacyjny dla dziecka upośledzonego umysłowo opracowałam zapoznając się z diagnozą niepełnosprawności.. Autor : mgr Beata Wawrzon Gimnazjum Nr 2 im.. WSTĘP: Program zajęć rewalidacyjnych dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym lub znacznym opracowany został na potrzeby Zespołu Szkół Specjalnych nr 105 w Poznaniu.Materiały ćwiczeniowe dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym 28.02.2018 Zachęcamy do zapoznania się z materiałami ćwiczeniowymi do podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych.STOPNIU UMIARKOWANYM w odniesieniu do podstawy programowej Program edukacyjno - terapeutyczny dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym realizujących II etap nauczania został opracowany w oparciu o: .. współpracy podczas zabawy i zajęć Uczeń w śro- dowisku kla- sowym Moja klasa MOJA RODZINA:Temat lekcji: Ćwiczenia w posługiwaniu się szablonem i nożyczkami: papierowa zabawka - biedronka na liściu..

Indywidualny Program Zajęć Rewalidacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.

Pomysły prac dopasowywane są do różnych pór roku i okazji.. Ziemi Trzcianeckiej w Trzciance Wstęp Program ten został opracowany dla uczennicy z mózgowym porażeniem dziecięcym u której stwierdzono niepełnosprawność umysłową w stopniu umiarkowanym.W czasie trwania zajęć nauczyciel podkreśla mocne strony ucznia, stara się nawiązać z nim jak najlepszy kontakt, zachęca do pracy oraz pomaga pokonać trudności.. Kraków 2002.. Dlatego też treści zostały zaczerpnięte z „ Programu nauczania w gimnazjum specjalnym dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim" oraz .Temat zajęć: Wiosenne brzmienia.. MAGDALENA KOSIDŁO; INDYWIDUALNY PROGRAM ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH DLA UCZNIA KLASY V C ( KLASY INTEGRACYJNEJ )SZKOŁY PODSTAWOWEJ Z ROZPOZNANIEM NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ W STOPNIU UMIARKOWANYM KATARZYNA SZCZECHOWICZSCENARIUSZ ZAJĘĆ dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym Cele ogólne: - rozwijanie percepcji słuchowej - rozwijanie umiejętności wyrażania własnych emocji - rozwijanie umiejętności rozróżniania i identyfikowania wielkości - rozwijanie mowy biernej i czynnej - usprawnianie aparatu oddechowego - rozwijanie umiejętności modelowania w .PROGRAM ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH Opracowanie: XXXXXXXXXX .. Zespół orzekający wydał orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dla uczniów upośledzonych w stopniu lekkim.. Dwie osoby .Materiały dla uczniów z klas I - VIII z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym Magdalena Seweryn 2020-04-15T20:54:39+02:00 Materiały będą umieszczane sukcesywnie w miarę ich opracowywania i przesyłania przez nauczycieli poszczególnych grup i przedmiotów dlatego prosimy o codzienne sprawdzanie stron i .PROGRAM NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W STOPNIU UMIARKOWANYM .. Uczeń przejawia poważne trudności w zakresie rozumowania .Program rewalidacji dla ucznia klasy IV z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Oligofrenopedagogika , Rewalidacja Program rewalidacji dla ucznia został opracowany na podstawie orzeczenia nr … o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez PPP Zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej: usprawnianie procesów .Indywidualny program zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim obejmujący drugi etap kształcenia .. Są to przeważnie dzieci upośledzone w stopniu lekkim i różnice w ich rozwoju są mało dostrzegalne , w stosunku do ich rówieśników o prawidłowym rozwoju.. W tej zakładce zbieram i opisuję zajęcia, metody, techniki, ćwiczenia przeznaczone dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i głębszym, dzieci z trudnościami w uczeniu się, dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, ruchowej, uczniów dyslektycznych .3.Minczakiewicz E..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt