Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim z matematyki




2.DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKA YJNYH Z JĘZYKÓW O YH 1.. Uczniowie z orzeczeniem poradni psychologiczno - pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim lub z opinią .Zaburzenia rozwojowe ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim mają charakter globalny i obejmują zarówno funkcje instrumentalne (percepcja, pamięć, uwaga, myślenie, mowa, sprawności motoryczne i manualne), jak i kierunkowe (motywacja uczenia się, kontrola emocjonalna, potrzeba osiągnięć).Indywidualne dostosowanie wymaga ń z przedmiotu geografia dla uczniów z diagnoz ą dysleksja rozwojowa Symptomy zaburze ń i formy, metody, sposoby dostosowania wymaga ń u uczniów z dysleksj ą w zakresie przedmiotów nauczania: Objawy zaburze ń: - trudno ści z zapami ętywaniem nazw geograficznych, - trudno ści z opanowaniem systematykizakres dostosowania wymagaŃ edukacyjnych wynikajĄcych z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz moŻliwoŚci psychofizycznych ucznia Uczennica realizuje treści zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym dostosowanym .Poprawa komunikacji i funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym i lokalnym.odniesienie sukcesu dydaktycznego, opanowanie podstawy programowej..

Dostosowanie wymagań edukacyjnych w stosunku do możliwości uczniów dotyczy: 1.

MIKOŁAJA SPYTKA LIGĘZY W RZESZOWIE .. 2.Wielokrotne tłumaczenie i wyjaśnianie zasad i reguł gier sportowych.. Dostosowanie polega na modyfikacji procesu edukacyjnego umożliwiającego uczniom sprostanie wymaganiom.. Uczniowie o inteligencji niższej niż przeciętna Uczniowie z inteligencją niższą niż przeciętna ( 70-84 w skalach Wechslera ) stanowią 14% populacji szkolnej.. UCZEŃ Z ZESPOŁEM ASPERGERA 6.. Na tej podstawie powinien przeprowadzić analizę wiadomości i umiejętności, jakie uczeń powinien już nabyć.Dostosowanie Wymagań Edukacyjnych Spis treści: 1.. UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ 4.. W końcu bardzo ważna część dokumentu tj. ñ zakres i sposób dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu naucza-nia do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofi-zycznych ucznia w strefie ñ W przypadku uczniów, u których, na podstawie przeprowadzonych badań, stwierdzono zaburzenia typu: dysleksja,DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH W PRAKTYCE.. UCZEŃ SŁABOSŁYSZĄCY 7.. UCZEŃ Z AUTYZMEM 5.. UCZEŃ .Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych.Zalecenia co do formy kształcenia zapisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego są tylko sugestią.Hanna Piekarska • Uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim w gimnazjum• 1 Hanna Piekarska - nauczyciel wspomagający i lider Zespołu ds.Integracji w Gimnazjum nr 2 im..

3.W ...Upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim a funkcjonowanie w klasie.

Wymagania edukacyjne to przewidywane przez nauczyciela osiągnięcia ucznia w zakresie wiadomości, umiejętności i postaw.DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH DLA UCZNIÓW Z OPINIĄ, ORZECZENIEM PPP W ZESPOLE SZKÓŁ IM.. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.z poradni opinie w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych.. J. Mróz, Wyrównywanie zaburzeń rozwojowych u dzieci, Płock 1997.Kryteria oceniania dla uczniów z orzeczonym upośledzenie umysłowym w stopniu lekkim 1.Wymagania konieczne (ocena dopuszczająca) Wiedza ucznia: •w minimalnym stopniu opanował podstawowe treści programowe Umiejętności ucznia: •wykonuje typowe zadania tylko przy pomocy nauczyciela, •nie zna języka przedmiotuz upośledzeniem w stopniu lekkim Dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim mają zróżnicowany potencjał rozwojowy.. Jest to zaburzenie o charakterze globalnym (wszystkie funkcje i procesy psychiczne odbiegają od normy), dlatego ich trudności w uczeniu się wynikają z zaburzeń: - spostrzegania, - uwagi, - pamięci,Indywidualne dostosowanie wymaga ń z przedmiotu historia dla uczniów z diagnoz ą: obni żony intelekt, trudno ści w nauce SYMPTOMY TRUDNO ŚCI • trudno ść w selekcji i wybraniu najwa żniejszych tre ści (tendencja do pami ęciowego uczenia si ę wszystkiego po kolei) • problem z zapami ętywaniem dat, nazwisk, nazw, miejscowo ściSerwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies..

Dostosowanie wymagań do psychofizycznych możliwości ucznia, a nie oznacza ich obniżenia i dotyczy głównie form i metod pracy z uczniem.

7.G.Tkaczyk,T.Serafin-Poradnik metodyczny dla nauczycieli kształcących uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkołach ogólnokształcących i integracyjnych.. Uczniowie o inteligencji niższej niż przeciętna.. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy .Wymagania edukacyjne dostosowane są dla uczniów: - z orzeczeniem poradni psychologiczno - pedagogicznej.. Uczniowie z inteligencją niższą niż przeciętna ( 70-84 w skalach Wechslera ) stanowią 14% populacji szkolnej.. Wymagania edukacyjne i zasady oceniania będą dostostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów, posiadających opinię z PPP.. Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną rozwijają się w różny sposób, ale najczęściej nie mają problemu z socjalizacją, chyba że wynika to z cech charakteru, które także u innych dzieci są różne.INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNY DLA UCZNIA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W STOPNIU LEKKIM EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Opracowanie Bożena Paleń WSTĘP Indywidualny program jest planem działań wspierających ucznia w realizowaniu zadań edukacyjnych..

Kryteria oceniania dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz dla uczniów z opiniami o obniżeniu wymagań.

M. Grzegorzewska, Pedagogika specjalna, Warszawa 1957.. Ocena Bardzo dobra Opanowane umiejętności i aktywności 1.1 Indywidualne dostosowanie wymagań z języka polskiego dla uczniów ze stwierdzoną dysleksją rozwojową (dysortografia, dysgrafia) Jeśli chodzi o wymagania jakościowe uczniowie ci realizują tak jak pozostali gimnazjaliści materiał nauczania przewidziany dla klasy trzeciej w oparciu o program -u Zrozumieć słowo a szczegółowe wymagania na poszczególne oceny znajdują się w PSO .o uczniu a których nie było np. w orzeczeniu z poradni psychologiczno-pedagogicznej.. Zasad prezentacji materiału: stosowanie ćwiczeń doskonalących szybkość i precyzyjność spostrzegania;Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych .. Symptomy charakterystyczne dla ucznia zdolnego: .. o zwiększonym stopniu trudności (karty pracy), teksty źródłowe -analiza, uczestnictwo w konkursach, .Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia z upośledzeniem umysłowym w st. lekkim Sposoby postępowania i formy pomocy: • wszechstronna stymulacja rozwoju funkcji poznawczych oraz wzbogacanie zasobu słownictwa na miarę możliwości dziecka podczas zajęć rewalidacyjnych i dydaktycznychdostosowanie wymagań edukacyjnych oraz form i metod pracy, w zależności od indywidualnych potrzeb oraz zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej lub lekarza.. Uzyskują oni słabe wyniki w nauce, pomimo dużego własnego nakładu pracy a niekiedy nawet, mimo intensywnej stymulacji rozwoju.DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH DO POTRZEB PSYCHOFIZYCZNYCH I EDUKACYJNYCH UCZNIÓW 1.Zapewnienie większej ilości ćwiczeń, aby uczeń opanował daną sprawność (w razie potrzeby zwolnienie z wykonania ćwiczeń przerastających możliwości ruchowe ucznia).. Dostosowanie wymagań edukacyjnych z matematyki do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów szkoły podstawowej Uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim Symptomy trudności: brak samodzielności, pomysłowości, inicjatywy i przemyślanego planu działania,Nauczyciel, który podejmuje pracę z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim na II i III etapie edukacyjnym, powinien znać przebieg i charakterystykę rozwoju ucznia na poprzednich etapach edukacyjnych.. UCZEŃ Z INTELIGENCJĄ NIŻSZĄ NIŻ PRZECIĘTNA 3.. Sybiraków w Augustowie Wprowadzenie Od początku istnienia naszej szkoły przyjmowano uczniów niepełnosprawnych z różnymiIndywidualne dostosowanie wymagań z przedmiotu zajęcia komputerowe dla uczniów z diagnozą: upośledzenie w stopniu lekkim.. Wyznaczyć dziecku miejsce blisko nauczyciela, dzięki temu zwiększy się jego koncentracja uwagi, ograniczeniu ulegnie ilość bodźców rozpraszających.. Uzyskują oni słabe wyniki w nauce, pomimo dużego własnego nakładu pracy a niekiedy nawet, mimo intensywnej stymulacji rozwoju.DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH W PRAKTYCE 1..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt