Program pracy z uczniem zdolnym




Główne metody wskazane w pracy z uczniem zdolnym to: metody aktywizujące, problemowe,PROGRAM PRACY Z UCZNIEM MAJĄCYM TRUDNOŚCI W NAUCE Z E S P Ó Ł S Z K Ó Ł T E C H N I C Z N Y C H i m .. Komisji Edukacji Narodowej w WERYNI w roku szkolnym 2008/09 Werynia 2008 $#guid{55122F0B -8BCB-4E19 -8F74-4FE4C84D3A24}#$PROGRAM PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM Mamy ku temu ogromny wachlarz możliwości, począwszy od indywidualizacji procesu nauczania, poprzez właściwe motywowanie do pracy, pobudzanie wiary we własne możliwości, po współdziałanie z rodzicami w rozwiązywaniu konkretnych problemów.. Dlatego należy: 1.. Cele pracy z uczniem zdolnymCele ogólne pracy z dzieckiem zdolnym Praca z dzieckiem zdolnym ukierunkowana jest na rozwijanie jego zdolności indywidualnych oraz zainteresowań a także: 1.. Program ten przewiduje: praca indywidualna - dziecko samodzielne wykonuje czynność; praca zbiorowa, wszystkie dzieci pracują wspólnie; praca zespołowa, dzieci pracują w stałych zespołach; praca grupowa, dzieci pracują .Praca z uczniem szczególnie zdolnym 562 Jednym z głównych zadań realizowanych w szkole jest wszechstronne rozwijanie ucznia, dostarczanie takich bodźców i treści, a także organizowanie takich sytuacji dydaktyczno-wychowawczych, które wyzwalają jego aktywność własną.. Zdaniem T. Lewowickiego42 za ucznia zdolnego można uznać takiego, który posiada co najmniej jedną z czterech wymienionych cech:"Skokiem kangurka do mistrza matematyki" - autorski program pracy z uczniem zdolnym kółka matematycznego klasy II szkoły podstawowej nr 18 w Olsztynie PROGRAM PRACY ZOSTAŁ OPRACOWANY NA PODSTAWIE: Programu Wczesnoszkolnej Zintegrowanej Edukacji XXI wieku dla klas I - III J. Hanisz, zatwierdzonego przez MEN nr DKW -4014 -267/99 WSTĘP2/3 Procedury identyfikacji uczniów zdolnych • rozmowy nauczycieli z rodzicami, uczniami, • ankiety w śród rodziców uczniów klas pierwszych, • przeprowadzenie bada ń przez psychologa, • zespół ds. ucznia zdolnego zbiera informacj ę o tych uczniach, • zespół ds. ucznia zdolnego proponuje formy pracy z nimi, czuwa nad przebiegiem tych prac.Praca z uczniem uzdolnionym geograficznie 2..

program pracy z uczniem zdolnym w i liceum im.

t. koŚciuszki w koninie.. Zainteresowania.. t. koŚciuszki w koninie przyjĘty uchwaŁĄ rady pedagogicznej w dniu 02 wrzeŚnia 2013r opracowanie: mgr magdalena siwiŃska-wyrwa mgr hanna piotrowska spis treŚci .. Dotyczą one także poważnych i „dorosłych .Aby praca z dzieckiem zdolnym przynosiła oczekiwane efekty niezwykle ważne jest przyjęcie odpowiednich form pracy.. B o h a t e r ó w W r z e śn i a 1 9 3 9 w K o l b u s z o w e j Strona 2 WSTĘP W praktyce szkolnej spotykamy się z pewną grupą uczniów, których najczęściej określamy jako słabych .w czasie pracy błędów.. WProgram przewidziany jest do pracy z uczniami klas pierwszych drugich i trzecich Gimnazjum.. Dostosowanie metod i form pracy do potrzeb, predyspozycji i uzdolnień Cele pracy z uczniem zdolnym: Rozwijanie wiedzy i umiejętności specyficznychpromowanie ucznia i jego osiągnięć na terenie szkoły i poza nią.. Musi rzetelnie i ciekawie realizować treści programowe, ale i również wciąż się rozwijać intelektualnie, by prezentować wysoki poziom, atrakcyjny dla ucznia.Przykładowe techniki pracy z uczniem zdolnym: Technika tzw. ośrodków tematycznych - polega na uchwyceniu pewnych związków otaczającej rzeczywistości i na wykazaniu korelacji rzeczy i zjawisk..

Istnieje szereg metod opracowanych z myślą o uczniu zdolnym.

W pracy z uczniem zdolnym należy stosować zasady: indywidualizacji, stopniowania trudności, systematyczności, udzielania pomocy koleżeńskiej, powierzanie odpowiedzialnych ról.. Uczniowie zdolni otrzymują trudniejsze .Program pracy z uczniem uzdolnionym językowo Wstęp Praca z uczniem uzdolnionym nabiera obecnie coraz większego znaczenia w działalności nauczyciela i szkoły.. Uczeń zdolny ma szerokie, a w wybranych dziedzinach bardzo pogłębione zaintereso - wania.. Cenić twórcze myślenie 2.. Nie narzucać sztywnych schematów 4.Program winien być realizowany w trakcie zajęć zintegrowanych oraz dodatkowo jednej godziny tygodniowo dla każdej grupy tematycznej.. W celu podniesienia jako ści pracy szkoły w zakresie doskonalenia pracy z uczniem zdolnym w nauce proponuje si ę podj ęcie zorganizowanych działa ń w nast ępuj ących kierunkach:8. metod uczenia się), łatwość skupienia się przez dłuższy czas na danym zagadnieniu, szybkie tempo uczenia się, umiejętności dydaktyczne przejawiające się w interesującym, logicznym, zrozumiałym przez kolegów przekazie wiadomości, umiejętności organizacyjne .Uczeń zdolny jest dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych wymaga od szkoły i nauczycieli indywidualizacji nauczania, innych form i metod pracy dydaktycznej..

Rozwój ucznia zdolnego zależy od ścisłej współpracy domu rodzinnego ze szkołą.

Rou E. Ziętkiewicz E. : „Jak aktywizować uczniów".. Wspólne rozwiązywanie zadań tekstowych - metoda mająca duży wpływ na rozwój uczniów zdolnych.. Kształtowanie u dzieci wiary we własne możliwości.. Nauczyciel stawia wyższe wymagania uczniowi i sobie.. Praca z uczniem zdolnym na lekcjach realizowana jest głównie w formie pracy indywidualnej.W pracy z dzieckiem zdolnym stawiamy takie zadania, które aktywizują myślenie, mobilizują do zadawania pytań, rozwiązywania problemów, zastanawiania się nad rozwiązaniem, wyzwalają inwencję twórczą i ekspresję, mobilizują dziecko do poszukiwania wciąż nowych rozwiązań.Program zawiera cele, treści, metody i formy pracy które są zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego i w spójny sposób uzupełniają ją.. Praca z dzieckiem zdolnym ukierunkowana jest na rozwijanie jego zdolności indywidualnych oraz zainteresowań a także: 1..

Nauczyciel prowadzący daną grupę, opracowuje swój plan pracy w oparciu o program.

bardziej szczegółowoProgram pracy z uczniem zdolnym realizowany w ramach Koła Polonistycznego w Gimnazjum Zespołu Szkół im.. 3.1 lubelskie lekcje projekt programu pracy z uczniem zdolnym jĘzyk polski (nauczanie integrujĄce) gimnazjum projekt przygotowany w ramach konwersatorium pozaliterackie teksty kultury na lekcjach jĘzyka polskiego prowadzĄcy: mgr magdalena bajan opracowanie: paweŁ jÓŹwik kamila Łukjan katarzyna michalak kinga ostrowska anna skowroŃska lublin 2010Praca z uczniem zdolnym rozpoczyna się od pierwszej klasy w czasie lekcji i podczas zajęć kółka humanistycznego.. Spostrzegawczość.. Stwarzanie warunków do odkrywania, eksperymentowania .program pracy z uczniem zdolnym i liceum im.. Największe znaczenie w pracy z uczniami zdolnymi ma rozwijanie myślenia twórczego oraz działania oryginalnego.. Oficyna Wydawnicza 2000.PROGRAM PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM I UCZNIEM MAJĄCYM TRUDNOŚCI W NAUCE w ZESPOLE SZKÓŁ AGROTECHNICZNO-EKONOMICZNYCH im.. Program ma na celu pomoc uczniom zdolnym w osi ągni ęciu sukcesów w życiu szkolnym oraz środowisku lokalnym.. Pobudzać wrażliwość dzieci 3.. Podejmowanie przedsięwzięć sprzyjających ujawnianiu i właściwemu reagowaniu na potrzeby dzieci zdolnych jest w pierwszym rzędzie zadaniem nauczycieli i rodziców.Program pracy z dzieckiem zdolnym został opracowany dla dziecka wykazującego zdolności ogólne związane z matematyką i językiem polskim, przyrodą oraz zdolności kierunkowe w sferze aktywności muzyczno - ruchowej, plastycznej.. Zdolny uczeń zauważa najdrobniejsze szczegóły, dostrzega podobieństwa i różnice pomiędzy obiektami, ideami.. Uczeń jest uznawany za zdolnego jeśli posiada wysokie zdolności ogólne, uzdolnienia kierunkowe, predyspozycje twórcze oraz charakteryzuje się wysokim zaangażowaniem zada-niowym41.. Głównym założeniem programu jest wychodzenie naprzeciw potrzebom dzieckaProgram pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zespół Szkół Publicznych w Czerniejewie rok szkolny 2013/2014 Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem .. potrzebach edukacyjnych znajdą się również uczniowie wybitnie zdolni, uczniowie z trudnościamiO programie: Program pracy z dzieckiem zdolnym został opracowany dla dziecka wykazującego zdolności ogólne związane z matematyką i językiem polskim oraz zdolności kierunkowe w sferze aktywności muzyczno - ruchowej.. - Organizacja nauczania..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt