Program zajęć korekcyjno kompensacyjnych dla klas 46 ortograffiti




Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty .. Niezwykle cenne są również pomysły, które umożliwiają specjaliście .1 PROGRAM ZAJĘĆ KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYCH Autorzy programu: mgr Agnieszka Piórkowska, mgr Aleksandra Radziewska, mgr Patrycja Świerkosz (pedagodzy szkolni) Tytuł programu:,,z ortografią na TY zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu.. Spis treściW Szkole Podstawowej w Pacanowie zajęcia korekcyjno - kompensacyjne realizowane są w wymiarze 1 godziny tygodniowo dla każdej z trzech grup uczniów klas IV-VI na podstawie programu terapeutycznego „ Ortograffiti " .. Z. Saduś „Uczymy się czytać i pisać".. Cele programu: Cel główny: wyrównywanie deficytów rozwojowych, Cele bezpośrednie: podniesienie poziomu sprawności .Metoda Ortograffiti na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych przez I.. Program przeznaczony jest do realizowania na zajęciach korekcyjno - kompensacyjnych w klasach IV-VI.Podręczniki wspomagające pracę dziecka na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych podczas realizacji programu: 1.. Przygotowanie uczniów do tworzenia wzorców zdrowotnych i sportowych na rzecz tworzenia zdrowego stylu życia i zdrowego środowiska pracy.. Wszystko po to, by Metoda stawała się coraz lepsza!Program Regionalny ZESPÓL W OKRZEI Szko}a Podstawowa z Cddz.ialami Integracyjnymi W Okrzei int..

Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla klas I-III szkoły podstawowej.

Uczniowie tworzą grupy na poziomie klas (6 grup) i spotykają się na zajęciach raz w tygodniu na 60 minut.Program zajęć dydaktyczno - wyrównawczych 932: 29.Jun: Program zajęć korekcyjno- kompensacyjnych dla oddziału przedszkolnego 851: 26.Jun: Program zajęć wyrównawczych z matematyki dla uczniów klas IV szkoły podstawowej 616: 26.Jun: Indywidualny program nauki z języka angielskiego 582Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne kojarzą się rodzicom z zajęciami wyrównawczymi, gdy ich dziecko ma zaległości w szkole.. Zeszyty stanowią kompletną całość i wdrażają do poprawnego pisania pod względem graficznym (czytelność, estetyka) oraz poprawiają tempo pisania.Projekt pn. „Sierpeccy badacze" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.. J. Mickiewicz „Ćwiczenia ułatwiające naukę czytania i pisania dla uczniów klas młodszych" W programie uwzględniono opinię psychologiczną i zalecenia do pracy z uczniem .Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych .. S' Okrzeja ul. Szkoitsa 25 25 755 09 13 lubelskie Unia Europejska Europejski Fundusz Spoleczny Zespól Szkól w Okrzei Program zajçé korekcyjno- kompensacyjnych- dysleksja dla uczniów IV klasy Szkoly Podstawowej w OkrzeiProgram jest skierowany do uczniów ze specyficznymi trudnościami edukacyjnymi kl. IV - VI szkoły podstawowej i I - III gimnazjum, których udział w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych zaleca poradnia psychologiczno-pedagogiczna..

... Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klasy IV Terapia pedagogiczna.

Autor koncepcji programowej i realizator zajęć: Liczba grup : jedna.. Jana Pawła II w Jarosławiu Zajęcia „Ortograffiti" realizuje się w wymiarze 1 godziny tygodniowo (wtorek, godz. 14.00 - 15.00).. Pobierz (doc, 426,5 KB) Podgląd treści.. Działanie 9.1. dla dzieci .. Stała współpraca z pedagogiem szkolnym i wychowawcami klas.. Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.. Cele szczegółowe: stymulowanie ogólnego rozwoju uczniaPraca jest programem zajęć korekcyjno - kompensacyjnych realizowanych w klasach I - III w szkole podstawowej.. bardziej szczegółowoPisownia wyrazów z „ó" niewymiennym w wybranych wyrazach.. Cele główne: Pomoc uczniowi w przezwyciężaniu trudności w opanowaniu określonych umiejętności.. W RAMACH ZAJĘĆ.. Tymczasem są skierowane do innej grupy docelowej.. WSTĘP.Seria Ortograffiti dla uczniów z dysgrafią z klas IV-VI szkoły podstawowej składa się z 2 zeszytów przeznaczonych do realizacji na cały rok szkolny.. Program Edukacyjno-Terapeutyczny ORTOGRAFFITI: - „Czytam, rozumiem, piszę",PROGRAM ZAJĘĆ KOREKCYJNO -KOMPENSACYJNYCH DLA KLAS IV-VI W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU.. Program przeznaczony jest w szczególności dla nauczycieli klas I - III.. Z uwagą słuchaliśmy też nauczycieli wykorzystujących podczas swoich zajęć Metodę Ortograffiti z Bratkiem..

korekcyjno - kompensacyjnych.

Stworzenie uczniowi możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego i społecznego.. Ilość uczniów w grupie: 4 Założenia i cele programu: wsparcie ucznia ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi poprzez wspomaganie jego wszechstronnego rozwoju w tym: stymulowanie rozwoju intelektualnego, rozwijanie procesów poznawczych, w tym .Program zajęć korekcyjno - kompensacyjnych dla uczniów z deficytami rozwojowymi - stwierdzona dysleksja (klasy I - III gimnazjum) Wst ęp Niepodejmowanie odpowiednich działań w stosunku do uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych powoduje drugoroczność, pogłębianie się zaburzeńprogram zajĘĆ korekcyjno kompensacyjnych dla uczniÓw ze specyficznymi trudnoŚciami w nauce czytania i pisania.. 4.Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów młodszych Pobierz (doc, 106,0 KB) Podgląd treści.. Zastosowanie mnemotechniki "łańcuch skojarzeń" - konspekt zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla kl. III SP „W świecie liczb" - dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 - scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki .Opublikowano: 6 sierpnia 2017 roku.. Plan pracy zajęć korekcyjno - kompensacyjnych- „Ortograffiti" w roku szkolnym 2012/2013 w Zespole Szkół im.. .g) Treści programu zajęć korekcyjno - kompensacyjnych h) Plan pracy zajęć korekcyjno - kompensacyjnych- „Ortograffiti" i) Przykładowy program zajęć korekcyjno - kompensacyjnych dla klas IV - VI j) Przykładowy program zajęć korekcyjno - kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami funkcji poznawczych ..

Na czym właściwie polegają?korekcyjno- kompensacyjnych 1.

), a opracowany jest w celu kształtowania dojrzałości dziecka do rozpoczęcia nauki w szkole poprzez stymulowanie i korygowanie funkcji percepcyjno- motorycznych oraz ich koordynacji przy współudziale kompensowania.Ortograffiti - ortografia, dysleksja, dysgrafia, dysortografia, symptomy dysleksji.. Zapraszamy.PROGRAM ZAJĘĆ KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNYCH W KLASACH IV - VI Głównym celem programu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego uczniów.. korekcyjno - kompensacyjnych.. Stosowanie się do zaleceń Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej, zawartych w Opinii Poradni dotyczącej ucznia.. Przez cały ten czas z radością 1-3 patrzyliśmy na postępy, jakie robią uczniowie, oraz zbieraliśmy ich sugestie.. LEKCYJNYCH.. CELE EDUKACYJNEzajęć.. Są one przeznaczone przede wszystkim dla uczniów, u których stwierdzono trudności w nauce czytania i pisania - spowodowane przez dysfunkcje w sferze percepcji .Z GIMNASTYKI KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNEJ DLA KLAS I- III.. program zajĘĆ korekcyjno kompensacyjnych dla uczniÓw ze specyficznymi trudnoŚciami w nauce czytania i pisania tytuŁ programu: gŻegŻÓŁka czyli odkrywanie tajemnic.. Opracowanie Indywidualnego Programu Pracy Terapeutycznej dla ucznia (do wglądu w dziennikach zajęć korekcyjno-kompensacyjnych).. Niniejszy plan pracy zgodny jest z Podstawą programową wychowania przedszkolnego (Rozporządzenie MEN z dnia 30 maja 2014r.. Zając | wpis w: Pedagog , Specjaliści | 0 Biorąc po uwagę to, że w edukacji wczesnoszkolnej warunkiem postępów w nauce jest odpowiedni rozwój emocjonalno-społeczny dziecka i jego motywacja, w naszej szkole pedagodzy prowadzący zajęcia korekcyjno - kompensacyjne .Koncepcja programowa Nazwa zajęć : Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne.. Mają za zadanie pomóc dziecku w przezwyciężeniu kłopotów w opanowaniu konkretnych umiejętności i przyswojeniu danej wiedzy.. Są one przeznaczone przede wszystkim dla uczniów szkołyOrtograffiti dla klas IV-VIII; Ortograffiti dla szkół ponadpodstawowych; .. Są tu sprawdzone propozycje zabaw i ćwiczeń przydatnych na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, sprawdzone w praktyce programy terapeutyczne oraz opisy nowatorskich pomocy dydaktycznych.. W SZKOLE PODSTAWOWEJ.. Andrychów 2008 CEL GŁÓWNY.. Opracowała: Bożena Skóbel.. Cele szczegółowe: • stymulowanie rozwoju intelektualnego • usprawnianie funkcji percepcyjno - motorycznych • podniesienie poziomu umiejętności czytania i .Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych obejmuje dzieci: ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, z zaburzeniami funkcji wzrokowych, z zaburzeniami funkcji słuchowych, z opóźnieniami i zakłóceniami rozwoju ruchowego (w tym lateralizacji), z zaburzeniami procesów emocjonalno-motywacyjnych,Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - program zajęć dla uczniów klasy czwartej mający na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju.. k) Przykładowy program .Ortograffiti z Bratkiem już od 7 lat pomaga uczniom z klas .. Jego ideą jest to, aby każdy nauczyciel pracujący z dziećmi w wieku 6 - 9 lat, mógł łatwiej uporać się z problemami początkowej nauki czytania i pisania..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt