Ewaluacja pomocy psychologicznopedagogicznej




Protokoły rady pedagogicznej .. Wnioski do dalszej pracy.. Grupa badawcza.. Odpowiedzialny (imię i nazwisko) Termin realizacji.. Dokumentacja zajęć korekcyjno - kompensacyjnych.. Dokumentacja obserwacji i diagnozy.. Nauczyciele najchętniej korzystają z możliwości udziału w szkoleniach rad pedagogicznych dotyczących organizowania pomocy psychologiczno -pedagogicznej oraz pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole.Ewaluacja polegała na zbieraniu i analizowaniu informacji o: • efektach działalno ści dydaktycznej, wychowawczej i opieku ńczej; • funkcjonowaniu w szkole form pomocy psychologiczno - pedagogicznej dla ucznia.. Cel ewaluacji: sprawdzenie działań szkoły w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz ich efektywności.. Należy znać obowiązujące przepisy oraz ich praktyczne wykorzystanie w codziennej pracy.Pytania do ewaluacji.. Rozporządzenia MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach,Ankiety szkolne w portalu Edux.pl.. Materiały do realizacji projektu ewaluacji wewnętrznej w obszarze pomocy psychologiczno - pedagogicznej udzielanej przez szkołę.Z działań nie związanych z diagnozą bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się zajęcia warsztatowe dla uczniów..

2.Podstawa prawna dokumentowania pomocy psychologiczno--pedagogicznej § 22.

w opiniach i orzeczeniach PPP organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, kierowanie do poradni w celu diagnozy, do lekarzy specjalistów np. psychiatrów , nauczania indywidualnego, .Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z dnia 31 sierpnia 2017 roku, poz. 1643);Sprawozdanie z realizacji zadan zespołu do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej Aby uzyskać dostęp do swojego konta i zgromadzonych zasobów portalu, musisz się zalogować.. 1 pkt 7 ustawy.Ewaluacja wewnętrzna - pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole.. wychowawcy nauczyciele uczący w danej klasie, specjaliści zatrudnieni w szkole styczeń 2020 r. czerwiec 2020 r. 11.. Prezentowana ankieta pozwala zebrać opinię na temat udziału dziecka w zajęciach dydaktyczno .ARKUSZ DO OCENY EFEKTÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ UDZIELANEJ UCZNIOWI Imię i nazwisko ucznia: .. - podsumowanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej udzielanej w ciągu roku Klasa: IV Przewidywane oczekiwania udzielanej uczniowi pomocy Ocena efektywności pomocy psychologiczno - pedagogicznej udzielanej uczniowi- poziom wiedzy i umiejętności ucznia Wskazania do .W dokonaniu całościowej ewaluacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w danym roku szkolnym pomocny będzie systematycznie uzupełniany wykaz tworzonych [.].

Skuteczność udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej wszystkim uczniom.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowaniaudzielanej uczniowi pomocy - tu zgodnie z intencją ustawodawcy przed opracowaniem przez dyrektora arkusza organizacyjnego placów ki na przyszły rok szkolny.. Wszyscy potrzebujący uczniowie korzystają z proponowanych zajęć i osiągają sukcesy.. Ewaluacja została przeprowadzona przez zespół w składzie: Marlena .Dokumenty - Ewaluacja wewnętrzna ppp - Narzędzia oceny efektywności .. Przy dokonywaniu oceny efektów udzielanej w szkole pomocy psychologiczno-pedagogicznej istotne są opinie rodziców, których dzieci z tej pomocy korzystały.. W zakresie monitorowania a) we wszystkich typach szkół: „Uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia"; b) w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych:Zasady organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej znane są wszystkim wychowawcom klas, nauczycielom oraz wychowawcom grup wychowawczych, co potwierdzają wyniki ankiety - 100% badanych wychowawców klas i pozostałych nauczycieli deklaruje ową znajomość..

CEL EWALUACJI: Monitorowanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole.9.

klas, Analiza dokumentacji oraz ocena efektywności udzielanej pomocą psychologiczno - pedagogicznej.. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 25 sierpnia 2017 poz. 1591 )2. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ich szczegółowych zadań, składu, procedury powoływania, harmonogramu pracy i jej dokumentowania.. Nie ma jednolitych, zunifikowanych sposobów oceny efektywności działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.. Sposób wykonania.. • Rozporz ądzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach,USTALENIA DOTYCZĄCE POMOCY USTALENIA DYREKTORA Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi spośród podanych poniżej: 1) zajęcia specjalistyczne: korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, socjoterapeutyczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym; 2) porady i konsultacje.Beneficjenci pomocy psychologiczno-pedagogicznej..

Ocena efektywności i ewaluacja udzielanej pomocy.

Pomocą psychologiczno-pedagogiczną obejmuje się uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, z zaburzeniami zachowania i emocji, szczególnie uzdolnionych, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych, chorych przewlekle .4 funkcjonowaniu w szkole form pomocy psychologiczno pedagogicznej dla ucznia i jego rodziców.. Ewaluację wewnętrzną przeprowadza się na podstawie 20 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324) oraz Rozporządze Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniające rozporządze w sprawie .projekt-ewaluacji-organizacja-i-efektywnosc-pomocy-psychologiczno-pedagogicznej-udzielanej-w-szkole-dla-doroslychds.. Jeżeli nie masz jeszcze konta, zarejestruj się i zacznij korzystać już dziś.Materiały Arkusz kontroli ocena prawidłowości zapewnienia dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej (pdf) arkusz-kontroli-ocena-prawidlowosci-zapewnienia-dzieciom-i-mlodziezy-pomocy-psychologiczno-pedagogicznej-1-2018-09.pdf 0.49MB Arkusz kontroli ocena prawidłowości tworzenia, organizowania oraz funkcjonowania oddziałów sportowych (pdf) arkusz _kontroli _Ocena .PODSTAWA PRAWNA: 1.. Nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych i specjaliści udzielający uczniom pomocy psychologiczno--pedagogicznej prowadzą dokumentację zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 47 ust.. Wspieranie rodziców ucznia.Ewaluacja dotyczyła wymagania nr : Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów uwzględniając ich indywidualną sytuację.. Używamy plików cookie i zbieramy dane m.in. w celach statystycznych i personalizacji reklam.pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017, poz. 1591), 4.. INFORMACJE DOTYCZĄCE EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Wskazanie źródeł informacji, o jakości pracy w obszarach objętych ewaluacją: Losowo wybrani rodzice; NauczycieleEwaluacje w zakresie wybranym przez kuratora oświaty na podstawie wniosków z nadzoru pedagogicznego (40% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym).. Na wszystkie te pytania znajdziemy odpowiedź w rozporządzeniach MEN z dnia 17 listopada 2010 r. 1) w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych .pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017, poz. 1591), 4.. Ewaluacja opracowana w oparciu o: *Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 roku w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołachEwaluacja jako ocena efektywności działań z zakresu udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej jest jednym z ważniejszych etapów pracy nauczyciela..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt