Tematy zajęć plastycznych w szkole specjalnej




Program zajęć TERAPIA PLASTYKĄ przeznaczony jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z klas integracyjnych Szkoły Podstawowej oraz Gimnazjum Integracyjnego.. METODY I FORMY PRACYPROGRAM REWALIDACJI INDYWIDUALNEJ ROK SZKOLNY 2012/2013 Opracowała: Agnieszka K. Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 7 Osoba realizująca program - Agnieszka K. Formy realizacji - zajęcia indywidualne, dwa raz w tygodniu.. „Wakacyjne wspomnienia"- ilustracja plastycznaRealizowany w Szkole Podstawowej nr 1 w Sobótce im.. Przygotowanie edukacji dla rodziców podczas .Kształcenie w szkole podstawowej stanowi fundament wykształcenia.. - próba definicji pojęcia, ustalenie zasad bezpiecznego zachowania się w świetlicy i szkole (praca w grupach), prezentacja regulaminów, 3.Uczenie się spędzania wolnego czasu w sposób twórczy.. „Zabawy plastyczne", Świat Książki, Warszawa 1997 3.. Marii Konopnickiej w Zespole Placówek Szkolno- Wychowawczych .. PRIORYTETY - twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka w wieku przedszkolnym dla dziecka jego własna twórczość jest źródłem radości, dobrej zabawy, zaangażowania i podstawowa formą uczenia się, oraz zdobywania wiedzy w otaczającej .Program autorski do zajęć świetlicowych - plastycznych i wychowawczych w szkole podstawowej przeznaczony do pracy z uczniami kl. I-III w wymiarze 1-2 godzin co tydzień lub co dwa tygodnie..

Temat zajęć Zadania Techniki plastyczne Środki dydaktyczne 1.

Posługiwanie się wyszukiwarką internetową.10.. Czy słusznie?. W tzw. dorosłym świecie wymagane jest bycie kreatywnym.. W pracy zawodowej promowani są najbardziej ludzie aktywni i pomysłowi, zdolni do twórczego podejścia w rozwiązywaniu problemów.2 Założone osiągnięcia to: - przejawianie u uczniów aktywności i inwencji twórczej podczas zajęć - poszerzenie wiedzy z wybranych dziedzin plastycznych - wdrażanie do prawidłowego nazewnictwa wybranych narzędzi, technik i materiałów plastycznych - poszanowanie prac własnych i kolegów - umiejętność pracy w zespole - wiara we własne możliwości Formy zajęć to: indywidualna .1.. Janusza Korczaka „Plastyczne spotkania".. Co to są zasady?. ORGANIZACJA ZAJĘĆ Zajęcia będą się odbywały z częstotliwością jeden raz w tygodniu.. Nauczyciel ma dostęp do różnorodnych narzędzi i pomocy umożliwiających przeprowadzanie zajęć ruchowych, muzycznych, plastycznych lub technicznych, np. piłki, skakanki, woreczki, słupki, grzechotki.. Dzieci uczęszczające na zajęcia są niepełnosprawne intelektualnie w stopniach: lekki, umiarkowany oraz w normie intelektualnej .Szkoła Podstawowa Nr15 w Zielonej Górze PROGRAM WŁASNY KOŁA PLASTYCZNEGO dla kl. IV-VI pn.,, Barwne inspiracje twórczością wielkich twórców poezji, muzyki i malarstwa" Opracowany przez Wiesławę Wysocką-Lechów,,Jeżeli chcesz zbudować statek, to nie zwołuj ludzi, by szukali drewna, by podzielili się obowiązkami, lecz naucz ich tęsknoty za szerokim, bezkresnym morzem".• wspólna z dyrekcją szkoły analiza wpływu zajęć na podniesienie poziomu i jakości kształcenia dzieci w szkole 11..

Temat zajęć Czas trwania Termin realizacjiWRACAMY Z WAKACJI.

Będą w nich uczestniczyły dzieci ze szkoły podstawowej w zbliżonym do siebie wieku.. Ankieta ucznia: Zaznacz jak często podczas zajęć kółka plastycznego pojawiają się niżej opisane odczucia i zachowania.. Moje uczucia związane z powrotem do szkoły - ekspresja plastyczna, identyfikacja uczuć z kolorami, 2.. Zaplanowanie pracy w II semestrze zgodnie z wnioskami z I semestru.. W miarę potrzeb kontakt z instytucjami współpracującymi ze szkołą.. Prace plastyczne ucznia często kwalifikują się i są wysyłane na szkolne i pozaszkolne konkursy plastyczne oraz prezentowane są na wystawach na terenie szkoły i poza szkołą.. Uczniowie Specjalnej Szkoły Podstawowej w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym im.. Uczeń spełnia ponadpodstawowe wymagania programowe.. Jabłońska A.. Ankieta na temat działalności świetlic socjoterapeutycznych autor .. Program zajęć pozalekcyjnych z informatyki dla drugiego etapu edukacyjnego w szkole specjalnej dla dzieci z .Kontakt z dziełami sztuki plastycznej i muzycznej w środowisku lokalnym.. Książąt Pszczyńskich w PszczynieScenariusz zajęć rewalidacji indywidualnej Opracowała i przeprowadziła : Katarzyna Rozmanowska ZAJĘCIA REWALIDACJI INDYWIDUALNEJ - uczniowie klasy III szkoły podstawowej specjalnej CZAS TRWANIA - 45 minut TEMAT : Ćwiczenia utrwalające i ćwiczące koordynację słuchowo-wzrokowo -ruchową..

Przeprowadzenie zajęć z młodzieżą na temat rozwiązywania konfliktów.

Czas realizacji - rok szkolny 20012/2013 Program zajęć przeznaczony jest dla grupy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych z klas I -VI.Konspekt zajęć korekcyjno-kompensacyjnych Agnieszka Pliszka Konspekt zajęć korekcyjno-kompensacyjnych Temat: „Na wiejskim podwórku" zabawy rozwijające percepcję wzrokową, […] Konspekt z wychowania umysłowego w korelacji z wychowaniem plastycznym prowadząca: mgr Joanna Przybylok Miejskie Przedszkole nr 3 Piekary Śląskie grupa .• wyposażenie w niezbędne umiejętności plastyczne oraz wiedzę z tego zakresu, 5 .. OCENA DOBRA 1.. Opublikowano: 23 sierpnia 2017 roku.. kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej .PROGRAM ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM .. program opracował: mgr artur bujak radom 2015r.6.. Kontynuacja pracy z uczniami, którym nauka sprawia duże kłopoty.. Uczestnikami koła będą uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.. Z racji bliskości istnieje również możliwość .Dookreślono również, iż organ prowadzący szkołę, na wniosek dyrektora szkoły, może przyznać nie więcej niż 3 godziny tygodniowo dla każdego oddziału (grupy międzyoddziałowej lub grupy międzyklasowej) w danym roku szkolnym, a w przypadku szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich - od 6 do 12 godzin, nie .Scenariusze zajęć świetlicowych Gotowe scenariusze zajęć świetlicowych mają ogromną wartość dla nauczyciela, który potrzebuje inspiracji bądź też gotowego schematu według którego mógłby przeprowadzić swoje zajęcia w sposób ciekawy.Konspekty lekcji i zajęć • Nauczyciel-szkoła specjalna • pliki użytkownika sussan przechowywane w serwisie Chomikuj.pl • Przykładowy zestaw ćwiczeń w metodzie Weroniki Sherborne.doc, Sherborn.zipKoło Kulinarne zostało powołane w lutym 2007 roku i realizuje swoją działalność na autorskim programie..

Zajęcia realizowane będą w formie zajęć pozalekcyjnych, w zakresie dwóch godzin tygodniowo.

Ogólna charakterystyka programu.Program przeznaczony jest do realizacji w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Mławie.. CHARAKTERYSTYKA GRUP TERAPEUTYCZNYCH.. Malowanie i rysowanie oznacza zabawę, w której wszystko jest dozwolone, nawet największa fantazja .W zabawie tej nie może wydarzyć się nic złego, najwyżej… zmalujemy arkusz papieru Brian Bagnall I.. Obsługa komputera, wyszukiwanie informacji na dany temat w Internecie.. Grupa będzie liczyła od 4 do 10 dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych.Program koła plastycznego przeznaczony jest dla uczniów klasy pierwszej szkoły podstawowej , którzy wykazują zainteresowanie tą dziedziną aktywności, chcą poszerzać swoją wiedzę na ten temat, czerpią przyjemność z faktu tworzenia prac plastycznych orazProgram zajęć plastycznych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym "Cztery pory roku w świetlicy" .. CELE :Program przewiduję prowadzenie zajęć plastycznych w salach i pomieszczenia dydaktycznych, a także na terenie ogrodu przedszkolnego z wykorzystaniem wszelkiego rodzaju materiałów przewidzianych w programie.. Uczestniczenie w zajęciach kółka plastycznego sprawia mi przyjemność:· wspólna z dyrekcją szkoły analiza wpływu zajęć na podniesienie poziomu i jakości kształcenia dzieci w szkole VII.. Program opracowała : Anna Krawczyk nauczyciel - wychowawca w świetlicy szkolnej w Szkole Podstawowej Nr 1 im.. „Techniki plastyczne rozwijające wyobraźnię",.organizowanie zajęć w budynku szkoły oraz w plenerze, wykorzystując walory krajobrazowe otoczenia w każdej porze roku, Program zakłada dostarczenie uczniom pewnej, określonej wiedzy na temat zasad komponowania prac plastycznych, możliwości wyrazu niektórych środków, ale umożliwia też indywidualny, spontaniczny proces tworzenia.program zajĘĆ plastyczno-technicznych z przedmiotu przysposobienie do pracy dla uczniÓw z niepeŁnosprawnoŚciĄ intelektualnĄ w stopniu umiarkowanym i znacznym w szkole przysposabiajĄcej do pracy.. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły i regionu: - udział w konkursach plastycznych, VII TEMATYKA ZAJĘĆ KOŁA PLASTYCZNEGO WRZESIEŃ (3 GODZ) Lp..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt