Funkcja marketingowa opakowania




Opakowanie jest wyrobem przeznaczonym do ochrony innych wyrobów przed uszkodzeniami, a także do ochrony otoczenia przed szkodliwym oddziaływaniem zapakowanego .Funkcja informacyjna - ma za zadanie informowanie o sposobie użycia, transportu, recyklingu, utylizacji opakowania lub zawartych w nim produktów, Funkcja marketingowa - polega na wykorzystaniu opakowania i etykiety do zachęcenia potencjalnego klienta do zakupu produktu.. Jeśli włączano opakowanie w końcowy etap produkcji, to raczej zwracano uwagę na jego funkcje praktyczne.. Marketingowe funkcje opakowań Wykorzystanie wiedzy marketingowej przy projektowaniu opakowania daje korzyści zarówno nabywcom produktów, jak też ich producentom i organizacjom handlowym.. Funkcje opakowań.. To na opakowaniu konsument znajduje wszystkie niezbędne informacje dotyczące produktu.. Przede wszystkim zabezpiecza produkty przed szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych, chroni przed uszkodzeniami, ale także stanowi marketingowy element przyciągnięcia uwagi.. Dobór opakowania dokonywany jest coraz częściej na podstawie wyników badań marketingowych, a przedmiotem są nie tylko poszczególne jego instrumenty .Wszelkie działania marketingowe marki powinny być ze sobą spójne.. WST ĘP Celem artykułu jest analiza roli opakowania jako marketingowego instrumentu słu ŜącegoOpakowanie dawniej było rozumiane tradycyjnie jako środek zabezpiecza-jący produkt w procesie dystrybucji, transportu czy magazynowania; obecnie staje się coraz częściej skutecznym sposobem komunikowania się firmy z otoczeniem..

Rola opakowania w dystrybucji produktów.....22 2.4.

W kompozycji marketingowej opakowanie jest definiowane jako element struktury produktu rzeczywistego.. Funkcje opakowania: Produkcyjne: możliwe operacje na całych opakowaniach na wejściu i wyjściu produkcji Marketingowe: nośnik reklamy Zastosowawcze: nadające .Funkcja Informacyjna - konsument powinien uzyskać z opakowania informacje o rodzaju produktu, dacie produkcji, jego cechach, sposobie użytkowania, producentem, cena oraz terminem ważności.. Coraz większe znaczenie opakowania w marketingu uzasadnia jak uważa wielu znawców przedmiotu, poszerzenie marketingu-mix o piąty element, piąte P -Package (opakowanie).Marketingowa funkcja opakowania.. Zatem funkcja marketingowa, użytkowa czy logistyczna opakowań jest bardzo istotna przy sprzedaży produktów, jednakże pierwotnym i głównym celem opakowań jest ochrona zapakowanego produktu przed mikrobiologicznym i chemicznym zepsuciem.OPAKOWANIE - POJĘCIE: to gotowy wytwór, zazwyczaj posiadający odpowiednią konstrukcję, mający za zadanie ochronę opakowanego wyrobu przed szkodliwym oddziaływaniem czynników zewnętrznych (lub odwrotnie - ochronę otoczenie przed szkodliwym oddziaływaniem wyrobu), umożliwiający przemieszczanie wyrobów podczas magazynowania, transportu, sprzedaży i użytkowania, informujący o .Funkcje marketingowe •Zabezpieczenie towarów •Przekazanie informacji •Eksponowanie cechy towarów ..

Znaczenie opakowania w procesie sprzedaży.....24 2.5.

Wartość .1 Opakowanie Definicja: Możliwa do oddzielenia od towaru powłoka pakowanego towaru mająca spełniać funkcje ochronne i inne.. Wpływ opakowania na marketingowy wizerunek produktu.29 Rozdział III Analiza wpływu funkcjonalności opakowania na marketing produktu .1 Logistyka zaopatrzenia i produkcji Opakowania w logistyce dr inż. L. Wicki LZIP_3_LW Opakowania Opakowanie definicje Opakowanie dająca się oddzielić powłoka pakowanego towaru, mająca go chronić lub spełniać inne funkcje.. Wykorzystuje się do tego np. oryginalną formę, ciekawy dobór .Kompleksowe wypełnianie przez opakowanie produktu analizowanych funkcji stanowi podstaw ę rynkowego sukcesu przedsi ębiorstwa.. Funkcja ta odgrywa szczególna rolę w przypadku, kiedy produkt pojawia się po raz pierwszy na rynku.Funkcję promocyjną: opakowanie ma duże znaczenie dla skuteczności działań marketingowych, odgrywa dużą rolę w systemach funkcjonowania wolnego rynku.. Funkcja opakowania jako nośnika informacji pomiędzy .Marketing - proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość [Kotler, Keller, 2011].Najkrótsza definicja marketingu brzmi „zaspokajać potrzeby, osiągając zysk".Dobrze rozumiany marketing to nie zestaw trików i działań doraźnych, lecz .Marketingowa funkcja opakowań Opakowanie produktu pełni bardzo ważną rolę marketingową..

Opakowanie może spełniać ogromna rolę ...Funkcja marketingowa opakowania.....20 2.3.

Opakowania z tektury falistej produkujemy w Polsce w trzech, współpracujących i uzupełniających się produktowo .Generalnie opakowania muszą spełniać szereg różnych funkcji, aby były atrakcyjne dla kupujących.. Czwarta i ostatnia funkcja to funkcja marketingowa, która z kolei spełnia swoje określone zadania w sprzedaży i dystrybucji produktu.. Atrakcyjnie opakowany produkt jest sprzedawany częściej, co prowadzi do zwiększenia zysków i zmniejszenia kosztów sprzedaży, kreowanie wizerunku produktu ,Funkcje marketingowe (promocyjne).. W takim znaczeniu opakowanie jest ściśle zintegrowane z produktem i staje się elementem tzw. marketingu-mix.. Zmodyfikowane ujęcie funkcji opakowań zostało zaproponowane w pracy Bix i in.. Działy marketingu powinny więc zadbać o to, aby zarówno broszury informacyjne, przekaz w mediach społecznościowych oraz niezwykle istotne opakowanie produktu, powinny być tożsame.. Jeszcze do niedawna opakowanie produktu było traktowane nieco po macoszemu, a producenci uznawali, że najważniejsza jest jakość samego towaru.. Opakowanie produktu pełni przede wszystkim funkcję ochronną .W kompozycji marketingowej opakowanie jest definiowane jako element struktury produktu rzeczywistego..

Słowa kluczowe: promocyjna funkcja opakowa ń, sprzeda Ŝowa funkcja opakowa .

Marketingowa rola opakowania jest nie do przecenienia.Dziś funkcja opakowania jest znacznie szersza, w szczególności z marketingowego punktu widzenia.. Wraz ze wzrostem konkurencyjności na rynku rośnie też rola samych opakowań.Opakowanie spełnia wiele funkcji takich jak funkcja ochronna, dystrybu-cyjna, marketingowa, ekologiczna.. Dawniej otoczka artykułu spożywczego pełni-ła jedynie funkcję użytkową.. Pełni on często funkcję narzędzia marketingowego, pobudzającego swoim estetycznym wyglądem oraz przekazem marketingowym (danymi nt. produktu, informacjami na temat marki, przedsiębiorstwa) do nabycia towaru.Opakowanie - to wyrób, który stanowi zewnętrzną warstwę określonego towaru mającego chronić go, ułatwiać przemieszczanie, magazynowanie, jak również sprzedaż oraz ma oddziaływać na wyobraźnię nabywcy.. Natomiast funkcja użytkowa opakowań polega na ich zdolności do zaspokajania potrzeby wygody, bezpieczeństwa i oszczędności czasu.Biorąc pod uwagę funkcje marketingowe opakowania, należy przede wszystkim zwrócić uwagę, iż opakowanie jednostkowe stanowi najtańszą formę reklamy - nośnik o najszerszym oddziaływaniu, którego czas „emisji" jest znacznie dłuższy niż czas reklamy telewizyjnej i radiowej.. Zmiana funkcji opakowania wiąże się ze wzrostem znaczenia sprzedaży samoob-Oferujemy opakowania, których wartość sprowadza się nie tylko do zabezpieczania transportu, ale także produkty o skomplikowanych konstrukcjach z wysokiej jakości nadrukiem do 6 kolorów, spełniające funkcje marketingowe.. Funkcje opakowań: 1.Funkcja Ochronna Towarów - chroni produkt przed działaniem czynników zewnętrznych.. Niewątpliwie najważniejszą funkcją opakowań żywności jest ochrona.. Rozwój gospodarki, zmiany warunków życia ludności czy też wzrost świadomości i wymagań konsumentów wymuszają na przedsiębiorcach ciągły rozwój i poszukiwanie nowych rozwiązań w skutecznej prezentacji artykułów.. 20 sierpnia, 2020 .. Opakowania wytwarzano z tra-Funkcja marketingowa Opakowania a środowisko - opakowania barierowe - opakowania o selektywnej przenikalności - opakowania aktywne - ograniczenie migracji - etykiety RFID - nowe kody matrycowe - „sprytne" etykiety - nowe formy konstrukcyjne - nowe efekty w druku - większa rozdzielczość druku - stosowanie substancji naturalnychTrzecia funkcja, to funkcja informacyjna.. Umiejętne projektowanie opakowań stanowi gwarancję, że dany produkt będzie wyróżniał się spośród innych, nieraz podobnych, a to, w jaki sposób prezentuje się na sklepowej półce, często decyduje o wyborze danej marki.Opakowanie - wytwór o określonej konstrukcji, którego zadaniem jest zabezpieczenie towaru lub otoczenia w trakcie transportu i przechowywania.. W takim znaczeniu opakowanie jest ściśle zintegrowane z produktem i staje się elementem tzw. marketingu-mix.. Opakowanie miało po prostu .Opakowanie ma do spełnienia wiele funkcji..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt