Umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania plan rozwoju zawodowego




Poznałam mocne strony dzieci, ich pasje, możliwościNauczyciel stażysta przedkłada dyrektorowi szkoły plan rozwoju zawodowego w terminie 20 dni od dnia rozpoczęcia zajęć w szkole.. W przypadku planu rozwoju na stopień nauczyciela mianowanego projekt można wykorzystać w zakresie:Po naniesieniu zmian dyrektor zatwierdza plan rozwoju zawodowego w terminie do 7 dni od dnia jego przedłożenia przez nauczyciela (§3 ust.. 2 pkt 8. znajomość środowiska uczniów i ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem lokalnym.. Prowadzenie diagnozy logopedycznej zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami.3) umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania; •zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami •diagnoza potrzeb i możliwości uczniów •testy diagnozujące, karty obserwacji •rozmowy z uczniem i rodzicami •Indywidualizacja i dostosowanie wymagań do potrzeb i możliwości uczniówPlan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty na okres 1.09.2018 - 31.05.2020 (skrócony rozporządzeniem do 31.08.2019)Umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania.. 2, pkt 2 wg potrzeb Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.. 2 pkt.. Znajomość środowiska uczniów i ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem lokalnym (§6 ust..

Umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowanie nauczania ( 6 ust.

Rozporządzenie mówi o powinnościach nauczyciela kontraktowego i .Umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania Podczas odbywania stażu miałam możliwość obserwowania i analizowania możliwości wychowanków, indywidualnie przeprowadzanych rozmów, prowadzenia wspólnych zabaw z dzieckiem.. realizacji w okresie stażu planu rozwoju zawodowego nauczyciela, oraz opracowuje opinię o dorobku zawodowym nauczyciela za .. umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania; 4) umiejętność stosowania w pracy wiedzy .Metoda nauczania jest zatem sposobem kierowania przez nauczyciela procesem uczenia się dla osiągnięcia podstawowych celów w zakresie wiadomości, umiejętności, postaw.. Pierwszym zadaniem, jakie wyznaczyłam sobie w ramach realizacji powyższego wymagania kwalifikacyjnego było poznanie problematyki środowiska lokalnego oraz problemów społecznych.3) umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania; 4) umiejętność stosowania w pracy wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki; wtorek, 8 października 2019 11Awans zawodowy jest jednym z nieodzownych elementów pracy nauczyciela w realizacji jego pnącej się ścieżki zawodowej..

Umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowanie nauczania (§6 ust.

Nauczyciel kontraktowy i nauczyciel mianowany dołączają plan rozwoju zawodowego do wniosku o rozpoczęcie stażu.. indywidualizowania.. Po zakończeniu stażu nauczyciel składa dyrektorowi szkoły sprawozdanie z realizacji tego planu.Nauczyciel stażysta przedkłada dyrektorowi szkoły plan rozwoju zawodowego w terminie 20 dni od dnia rozpoczęcia zajęć w szkole.. Dyrektor szkoły, w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia zajęć w szkole, zatwierdza plan rozwoju zawodowego albo zwraca go nauczycielowi do poprawienia wraz z pisemnym zaleceniem wprowadzenia niezbędnych zmian.. 2 pkt.. umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania; 4) .. kopię zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego oraz kopię sprawozdania z jego realizacji, .umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów, w tym indywidualizowania pracy z nimi; umiejętność wykorzystania w codziennej pracy wiedzy i umiejętności zdobytych w trakcie doskonalenia zawodowego; umiejętność korzystania w swojej pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych;• Nauczyciel i uczeń zdolny oraz jego opiekunowie powinni wspólnie wypracować program rozwoju zdolności biorąc wspólnie odpowiedzialność za jego realizację (zarówno rodzice jak i uczeń powinni wiedzieć, jakie wysiłki, ograniczenia, wymagania wiążą się z przyjęciem określonej drogi rozwoju oraz jakie trudności mogą napotkać).umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania; umiejętność stosowania w pracy wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki; ..

Realizujemy plan rozwoju zawodowego.

nauczania; 4) umiejętność .. umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania; .. na stopień nauczyciela dyplomowanego zapoznaje się z oceną dorobku zawodowego i sprawozdaniem z realizacji planu rozwoju .Tworząc plan rozwoju zawodowego wzięłam pod uwagę potrzeby szkoły, w której pracuję, jej specyfikę, własne możliwości oraz wynikające z prawa oświatowego wymagania na stopień nauczyciela mianowanego.. Zadania Formy realizacji Termin 1.. 2 pkt.. Metody aktywizujące to grupa metod nauczania, które charakteryzuje to, że w procesie kształcenia aktywność uczniów przewyższa aktywność nauczyciela.. Proponowane działanie: diagnozowanie potrzeb uczniów przy pomocy indywidualnych.pl.. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.. Plan rozwoju zawodowego 1.. Cele szczegółowe: 1) poznanie przepisów prawa dotyczących organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły; 2) prowadzenie zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w szczególności realizację podstawy programowej; 3) rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania; 4 .3. oraz ..

5 rozporządzenia w sprawie awansu zawodowego).

stosowania w pracy wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki .. Plan rozwoju zawodowego to dokument, który powstaje na podstawie zapisów rozporządzenia, więc musi je odzwierciedlać.. Poznanie środowiska oraz sytuacji wychowawczej dzieckaDoskonalenie warsztatu pracy Wzbogacanie warsztatu pracy w pomoce dydaktyczne, studiowanie literatury oraz czasopism o tematyce psychologiczno-pedagogicznej i specjalistycznej 3.. 3).Plan rozwoju zawodowego to dokument, który powstaje na podstawie zapisów rozporządzenia, więc musi je odzwierciedlać.. umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania; 4) umiejętność stosowania w pracy wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki; 5) umiejętność wykorzystania w pracy wiedzy .Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej; Lp Kierunki rozwoju Formy realizacji Termin realizacji Dokumentacja 1.. Analiza potrzeb uczniów w zakresie pomocy logopedycznej.. Pamiętam, że kiedy zaczynałam pracę, czułam się podobnie, dlatego .3 I. Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w szkołach zgodnie z potrzebami i możliwościami rozwojowymi uczniów, w tym uczniów z niepełnosprawnościami Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej określa3, iż nauczyciel jest obowiązany indywidualizować pracę z uczniem na obowiązkowych i dodatkowych zajęciach2.. Zgłębiając przepisy oświatowe po raz pierwszy, możesz poczuć się przytłoczona/-y skomplikowanymi sformułowaniami, szczegółowymi paragrafami i wieloma wymaganiami, które musisz spełnić.. Nauczyciel stażysta przedkłada dyrektorowi szkoły plan rozwoju zawodowego w terminie .. -umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania, -umiejętność stosowania w pracy wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki; .. -umiejętność rozpoznawania potrzeb .planie rozwoju zawodowego, w wyznaczonym przez niego terminie, nie krótszym niż 5 dni.. Poznanie potrzeb rozwojowych podopiecznych i uwzględnienie ich w planowanej pracy 1.Poznanie środowiska dzieci i ich rodzicówPlan rozwoju w przepisach rozporządzenia Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r.. Przedstawiony przeze mnie plan rozwoju zawodowego został zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły.umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania udzielanej pomocy § 6 ust..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt