Organizacja pracy biurowej zagadnienia prawne




18.20-19.50 Dokument w prawie polskim Dokument w prawie polskim do 19 05.. Dokument w prawie polskim.. Organizacja stanowiska pracy biurowej Szkolenia bhp w firmie Organizacja stanowiska pracy biurowej 1 Instrukcje bhp Wymogi zawarte w przepisach prawnych nakazują opracowanie i udostępnienie pracownikom .. Czynniki sprzyjające usprawnieniu pracy biurowejOrganizacja stanowiska pracy biurowej.. 287 Podręcznik w wersji elektronicznej, repozytorium Uniwersytetu Śląskiego w KatowicachSzeroko rozumiana praca biurowa kojarzona jest z pracą bezpieczną - a w porównaniu do warunków środowiska pracy i zagrożeń występujących np. w budownictwie czy rolnictwie niektórzy uważają, że jest zupełnie pozbawiona zagrożeń dla osób, które ją wykonują.. Organizacja i technika pracy biurowej: rola i charakter pracy biurowej, środki techniczne w pracy biurowej, profesjonalny pracownik w biurze, korespondencja - pisemne komunikowanie się z .. Dobra organizacja pracy.. REFORMA 2012 Organizacja i technika pracy biurowej Urszula Łatka Podręcznik do nauki zawodu BRANŻA EKONOMICZNA Podręcznik dla technikum i szkół policealnych prezentujący treści z zakresu organizacji i .. Podstawy socjologii i badań socjologicznych Dokument w prawie polskim.. Planowanie czasu i organizacja w pracy biurowej.. Forma Studio s. c. s. 31-42; Knapik A., Paradowski M..

Organizacja pracy biurowej w administracji: zagadnienia prawne.

podstawy prawne prowadzenia działalności, BHP, ale też radzenie sobie ze stresem, negocjacje, optymalizacja kosztów itd.. Organizacja i technika pracy biurowej Urszula Łatka.. Forma Studio s. c., Katowice 2014, ss.. Wykłady prowadzą:Prawo pracy w Polsce Źródła prawa pracy.. Organizacja pracy w administracji : czynniki formalne, nieformalne, niesformalizowane, zakres przedmiotowy regulaminu organizacyjnego.. Rodzaje, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów 2.3 Prowadzenie i obsługa korespondencji 2.4.-Organizacja własnej pracy w celu prawidłowego funkcjonowanie biura.-Zachowanie w tajemnicy danych pracowników i całego przedsiębiorstwa.-Zastępowanie współpracowników w razie ich nieobecności.-Budowanie odpowiedniego wizerunku firmy podczas kontaktu z klientami.-Dbanie o schludny wygląd podczas pracy jak i spotkań z klientami.zasady organizacji pracy biurowej, wybrane zagadnienia ekonomiczne, podstawy rachunkowości, wybrane zagadnienia prawne, obsługa interesanta, obsługa technicznych środków biurowych, obsługa komputera, ogólne informacje - kadry, płace; istnieje możliwość rozszerzenia kursu o moduły: kadry, płace oraz systemy księgowe: Symfonia, PłatnikPodział pracy w urzędzie.. Szkolenia bhp w firmie Organizacja stanowiska pracy biurowej 1. z 2003 r. nr 169, poz. 1650 ze zm.) szczegółowo określa pomieszczenia, w jakich może być wykonywana praca biurowa..

Organizacja pracy biurowej 2.2.

Charakterystyka stanowiska pracy .. Istotne z punktu widzenia efektywności są również kompetencje danej osoby zajmującej określone stanowisko pracy.Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik administracji.. Ogólne przepisy BHP, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska; Organizacja i funkcjonowanie biura 2.1.. Aktywne poszukiwanie pracy 1.6.. Determinanty dobrej organizacji pracy biurowej (determinant - wskaźnik).. Zaplecze gospodarcze (dział zaopatrzenia, pralnia) 33 .. kandydatów na hotelarzy z powyższymi zagadnieniami, aby nie tylko znali, ale .Wybrane zagadnienia prawne w pracy pracownika administracyjno-biurowego: Lekcja 11.. Title: Organizacja pracy biurowej w administracji: zagadnienia prawne Author: Agnieszka Ziółkowska, Anna Gronkiewicz Citation style: Agnieszka Ziółkowska, Anna Gronkiewicz.. Tworzenie i obieg dokumentów wewnętrznych i zewnętrznych w zależności od rodzaju administracji.. Zalety pracy w zespole.. Zagrożenia efektywności pracy.. (2013), BHP w warunkach pracy umysłowej, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach", nr 1 (9)/2013, s. 135-144Ponadto organizacja pracy ustalana jest w statutach, które wydaje organ założycielski danej jednostki (nie są one wymagane w organach administracyjnych, bowiem organy te działają przede wszystkim na podstawie norm określonych ustawami), planach krótko i długoterminowych, regulaminach pracy a także poleceniach (zarówno ustnych jak i .Praca biurowa - Organizacja stanowiska pracy źródło: opracowania doc dr hab M. Konarskiej (CIOP-PIB) Obecnie terminem „praca biurowa" obejmuje się różnorodne zawody związane z pracą umysłową o różnym stopniu skomplikowania, od prostych rutynowych prac, nie wymagających dużego intelektualnego zaangażowania, do prac twórczych, o dużym stopniu odpowiedzialności.2..

Organizacja pracy administracyjno biurowej.Zagadnienia prawne.

- przedstawić zagadnienia regulowane instrukcją kancelaryjną, .. Tak, więc forma prawna przedsiębiorstw będzie w pewnym stopniu rzutowała na specyfikę pracy w sekretariacie.maŁgorzata czuryk · katarzyna dunaj mirosŁaw karpiuk · krzysztof prokop bezpieczeŃstwo paŃstwa zagadnienia prawne i administracyjne wydział prawa i administracji uwmRozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (t.j.. Dokumenty określające organizację pracy (organizacja pracy: potwierdza, ułatwia).. Katowice: Forma Studio s.c.Agnieszka Ziółkowska, Anna Gronkiewicz, Organizacja biurowości w administracji: zagadnienia prawne, wyd.. Cele w pracy biurowej: 00:30:00 .Zagadnienia prawne: elementy prawa administracyjnego, elementy prawa pracy, wybrane zagadnienia procedury administracyjnej, kwestia ochrony danych osobowych.. Podstawowym wyposażeniem biur jest stanowisko z monitorem ekranowym, zasady ich tworzenia reguluje Rozporządzenie MinistraArtykuły > Edukacja archiwistyczna > Organizacja pracy biurowej w administracji Organizacja pracy biurowej w administracji Agnieszka Ziółkowska, Anna Gronkiewicz, Organizacja biurowości w administracji: zagadnienia prawne, wyd.1.3..

(2014), Organizacja pracy biurowej w administracji.

- organizacja pracy w biurze.Organizacja pracy administracyjno biurowej.Zagadnienia prawne 16.40 - 18.10.. Realizuje treści z zakresu pierwszej części kwalifikacji A.68 (Przygotowywanie dokumentów na podstawie przepisów prawa pracy i prawa cywilnego).Książka w przystępny sposób wyjaśnia, jak wykorzystywać różne źródła prawa, zapisy prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, akty prawne oraz .zasady organizacji pracy biurowej, wybrane zagadnienia ekonomiczne, podstawy rachunkowości, wybrane zagadnienia prawne, obsługa interesanta, obsługa technicznych środków biurowych, obsługa komputera, ogólne informacje -kadry, płace; istnieje możliwość rozszerzenia kursu o moduły: kadry, płace oraz systemy księgowe: Symfonia, PłatnikOrganizacja pracy w hotelarstwie Podręcznik część 2 technik hotelarstwa kwalifikacja T.12 .. radca prawny, inspektor bhp) 28 2.5.2.. 00:45:00: Pracownik administracyjno-biurowy a organizacja i planowanie pracy biurowej.. Techniki pracy biurowej jako narzędzia i metodyka jej stosowania w .Organizacja pracy szkoły - inne zagadnienia Prawidłowa organizacja pracy szkoły wiąże się ściśle ze znajomością aktualnych przepisów prawnych.Aby być na bieżąco z przepisami i nie pominąć żadnych nowości oświatowych, warto zapoznać się z poradami ekspertów, którzy odpowiadają na najtrudniejsze pytania Czytelników Portalu Oświatowego.REFORMA 2012.. Bardziej szczegółowo2.. Zagadnienia prawne, Uniwersytet Śląski w Katowicach, wyd.. Zasady organizacji stanowiska pracy.. Socjologia i psychologia pracy 1.5.. Zagrożenia jednak istnieją, mają swoisty charakter, co powoduje, że praca biurowa nie może być organizowana w .Organizacja pracy biurowej w administracji: zagadnienia prawne By Agnieszka Ziółkowska and Anna Gronkiewicz Get PDF (7 MB)Gronkiewicz A., Ziółkowska A.. W systemie prawa pracy podstawowym aktem prawnym regulującym wzajemne prawa i obowiązki stron stosunku pracy jest Kodeks pracy.Regulacje dotyczące praw i obowiązków podmiotów stosunku pracy występują jednak nie tylko w tej ustawie, ale także w innych aktach prawnych (które na ogół zawierają albo odesłanie wprost do odpowiednich .Czy zażalenie wniesione w terminie tygodniowym od dnia doręczenia odpisu postanowienia z uzasadnieniem, mimo niezgłoszenia wniosku o takie doręczenie, jest dopuszczalne?Sprawną organizację pracy biurowej determinują także utworzone podziały zadań i odpowiedzialności na konkretnych stanowiskach, często występujące w regulaminach lub statutach organizacyjnych.. Dane osobowe i zagadnienia prawne w pracy pracownika biurowego.. Stres i motywacja: Lekcja 12..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt