Indywidualny program edukacyjnoterapeutyczny dla ucznia upośledzonego w stopniu umiarkowanym




Prezentuję skonstruowany przeze mnie indywidualny program edukacyjno- terapeutyczny dla ucznia upośledzonego w stopniu umiarkowanym, uczeszczającego do klasy II szkoły podstawowej, specjalnej.1 RAMOWY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY DLA I ETAPU NAUCZANIA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNA W STOPNIU UMIARKOWANYM w odniesieniu do podstawy programowej Program edukacyjno terapeutyczny dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym realizujących I etap nauczania został opracowany w oparciu o: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia .ucznia oraz jeśli istnieje taka konieczność z nauczycielami, specjalistami i poradniami psychologiczno-pedagogicznymi.. Grudziądz.Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych.Zalecenia co do formy kształcenia zapisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego są tylko sugestią.Celem edukacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym jest budowanie jego tożsamości, rozwijanie autonomii i poczucia godności, wdrażanie go do funkcjonowania społecznego oraz do rozumienia i przestrzegania norm społecznych, a w szczególności wyposażenie go w takie umiejętności i wiadomości, które pozwolą mu na korzystanie - na miarę .PROGRAM NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W STOPNIU UMIARKOWANYM ..

Od indywidualnego programu pracy z dzieckiem upośledzonym bardzo wiele zależy.

UCZEŃ Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM.. Zniesiono tym samym obowiązekProgram opracowywany jest na okres, na jaki zostało wydane orzeczenie - nie dłuższy jednak niż etap edukacyjny.. Imię i nazwisko ucznia Rok urodzenia Etap edukacyjny 3 Klasa Rok szkolny 2011/2012 Nazwa szkoły .. uczestnictwo ucznia w imprezach i uroczystościach klasowych .nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla ii etapu nauczania uczniÓw z niepeŁnosprawnoŚciĄ intelektualnĄ w stopniu umiarkowanym Publikacja została przygotowana z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu .Liliana Kwas • IPET dla uczennicy z upośledzeniem w stopniu lekkim w gimnazjum .. opinii Aktualne wartości metryczne badania psychologicznego wskazują na upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym, ze zdecydowaną przewagą zdolności werbalnych.. Poznaj zakres i sposób dostosowania odpowiednio programu wychowania przedszkolnego oraz wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka, w szczególności przez zastosowanie odpowiednich metod i .Prezentowana praca składa się z trzech rozdziałów.. Gołańcz.. Wymagania edukacyjne to przewidywane przez nauczyciela osiągnięcia ucznia w zakresie wiadomości, umiejętności i postaw.Program edukacyjno - terapeutyczny dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym realizujących II etap nauczania został opracowany w oparciu o: • Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r w sprawie podstawyIndywidualny program edukacyjno-terapeutyczny w portalu Edux.pl ..

... niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym.

Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, IPET, umiarkowana niepełnosprawność intelektualna.Indywidualny program edukacyjny dla dziecka upośledzonego w stopniu umiarkowanym Wrzesień i październik Sfery rozwoju Cele edukacyjne Formy realizacji Oczekiwane efekty Uwagi Samodzielność, Zaradność, Samoobsługa Słowne i bezsłowne porozumiewanie się Sprawność manualna Orientacja przestrzenna i pojęcia matematyczneW taki sam sposób może być opisana działalność rewalidacyjna oraz prowadzona w ramach zajęć specjalistycznych oraz innych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, np. dydaktyczno-wychowawczych.. Dziewczynka realizowała w klasach IV-VI nauczanie indywidualne w Szkole Podstawowej Integracyjnej w .. Poniżej przedstawiamy przykładowy Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym dla poziomu edukacji wczesnoszkolnej.IPET dla ucznia z umiarkowaną niepełnosprawnością opracowano w oparciu o wnioski z WOPFU i zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.. W tej zakładce zbieram i opisuję zajęcia, metody, techniki, ćwiczenia przeznaczone dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i głębszym, dzieci z trudnościami w uczeniu się, dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, ruchowej, uczniów dyslektycznych .WSTĘP Wśród uczniów polskich szkół znajduje się wiele dzieci z różnymi zaburzeniami rozwoju..

INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY Imię i nazwisko ucznia Paulina M.

Program ten musi być dokładnie przemyślany, zaplanowany, a następnie we właściwy sposób wprowadzony w życie.INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNY DLA UCZNIA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W STOPNIU LEKKIM EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Opracowanie Bożena Paleń WSTĘP Indywidualny program jest planem działań wspierających ucznia w realizowaniu zadań edukacyjnych..

2.Pracując z uczniem upośledzonymi nauczyciele zobligowani są do opracowywania programów indywidualnych dla poszczególnych uczniów.

W zaproponowanym IPET został wpisany program zajęć rewalidacji, który możne stanowić także załącznik do programu.indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) Jak zorganizować naukę niepełnosprawnego ucznia w szkole ogólnodostępnej Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych.INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY IPETOla .dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - od 10 do 16, dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym - od 6 do 8, dla uczniów z autyzmem i niepełnosprawnościami sprzężonymi - od 2 do 4, dla uczniów niedostosowanych społecznie .Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny opracowany dla ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu umiarkowanym powinien opracować zespół nauczycieli i specjalistów pracujących z tym uczniem w szkole uwzględniając w nim zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania (opracowanego na podstawie odpowiedniej dla ucznia podstawy programowej) do .Przykładowy IPET ucznia z autyzmem i upośledzeniem umiarkowanym wersja robocza "Indywidualny Programu Edukacyjno-Terapeutyczny uczennicy z niepełnosprawnością sprzężoną upośledzenie umiarkowane i autyzm.. INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY IPETOla .Historia i WOS - dostosowanie wymagań edukacyjnych do ucznia z NI w stopniu umiarkowanym; Indywidualne zajęcia logopedyczne dla ucznia z jednostronnym niedosłuchem; Indywidualny Program Edukacyjno - Terapeutyczny (IPET) dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnegoGłówną osią nowej strony neuroróżnorodni.com jest niepełnosprawność intelektualna.. Program opracowany został w oparciu o: 1.Podstawą programową kształcenia ogólnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach - Rozporządzenie MENiS z dnia 13 stycznia 2005r.. ZdefiniowanoINDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY IPETOla .dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - od 10 do 16, dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym - od 6 do 8, dla uczniów z autyzmem i niepełnosprawnościami sprzężonymi - od 2 do 4, dla uczniów niedostosowanych społecznie .INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY.. Katarzyna Wierzbowska.. Są to przeważnie dzieci upośledzone w stopniu lekkim i różnice w ich rozwoju są mało dostrzegalne , w stosunku do ich rówieśników o prawidłowym rozwoju.Ich braki dotyczą głównie sprawności intelektualnej, przez co napotykają wiele trudności przy opanowaniu programu szkolnego.Przedstawiamy wzór IPET-u dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - na czas edukacji przedszkolnej.. W rozdziale pierwszym omówiono definicję i rodzaje niepełnosprawności intelektualnej oraz zjawisko niepełnoprawności intelektualnej w stopniu lekkim w szkolnictwie ogólnodostępnym..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt