Zarządzanie w administracji publicznej




dr inż.Studia w Gdyni na specjalności Zarządzanie w Administracji Publicznej to kompleksowe przygotowanie do sprawnego funkcjonowania w nowoczesnej strukturze administracyjnej.. Sze-Jako doktryna zarządzania w sektorze publicznym NPM ma charakter zdecydowanie zarządczy i stawia przede wszystkim na9: 8 Za: J. Czaputowicz, Zarządzanie w administracji publicznej., op. 9 P. Jeżowski, New Public Management - nowy paradygmat zarządzania w sektorze publicznym, [w:] Zarządzanieludzkich w administracji publicznej w dobie kryzysu finansowego, ekono-micznego; skupiono się na tym, jak działać lepiej, mając mniej0.. Tematem przewodnim konferencji, której poświęcona jest ta właśnie publikacja, było zarządzanie zmianą w administracji publicznej, w szczególności wdrażanieZarządzanie publiczne w systemie kultury usytuowano jako część zarządzania w systemie kultury w ogóle.. Administracja krajowa w Unii Europejskiej.252 1.. Rekrutacja, selekcja i adaptacja pracowników w administracji publicznej.. Aktualności.W drugim dziale książka obejmuje swoją treścią wybrane zagadnienia w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania mieniem, a także etyki w administracji publicznej.. Pomimo tego, że studia nastawione są na tematykę związaną z funkcjonowaniem administracji publicznej, to w ich toku można nabyć umiejętności, które można wykorzystać także w innych sferach, między .Zdobądź cenny Dyplom Akademii Zarządzania IT Administracji Publicznej..

I.Model zarządzania w administracji publicznej.

Wynika to z różnorodności ludzi, którzy mają różne doświadczenia, poglądy i aspiracje, czasem widzą także swoją rolę w organizacji i rolę menedżera w różnym osiąganiu celów.. Aktualności .. Motywowanie i ocenianie pracowników w administracji publicznej.Projekt „Akademia Zarządzania w Administracji Publicznej (I stopień - zarządzanie operacyjne) - międzynarodowy program podnoszenia kompetencji zarządczych kadry średniego szczebla zarządzania w administracji publicznej" realizowany jest w okresie od lutego 2019 r. do czerwca 2021 r.Pojęcie "administracja" (z łac. ministrare, służyć) wyraża pomoc, służbę lub sprawowanie zarządu w czyimś interesie.. Administracja publiczna jest desygnatem na określenie struktur, działań i ludzi tych wszystkich rodzajów administracji.Nowe zarządzanie publiczne (NPM) / Jan Fazlagić 134 Numeryczne reguły fiskalne / Grzegorz Kuca 135 Obligacje komunalne / Krystyna Brzozowska 137 Obowiązek administracyjnoprawny / Leszek Graniszewski 138 .. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej / Bogusława Urbaniak 229. oraz 19-23.10.2020 r. dwie grupy uczestników projektu Akademia Zarządzania w Administracji Publicznej, będą brały udział w tygodniowych zajęciach szkoleniowych online, realizowanych przez Finnish Institute of Public Management Ltd w Helsinkach (HAUS).Zarządzanie ryzykiem w sektorze publicznym Podręcznik wdroŜenia systemu zarządzania ryzykiem w administracji publicznej w Polsce ..

Europeizacja administracji publicznej.

Polski podr ęcznik procesu zarz ądzania ryzykiem 2 Niniejszy podręcznik sporządzono w ramach środków projektu UE Transition Facility 2004/016-829.01.08Tym, co odróżnia zarządzanie ryzykiem od audytu wewnętrznego, jest jego umocowanie prawne.. Unikalny w Polsce program edukacyjny stworzony tylko dla sektora publicznego.. Administracja .Europeizacja zarządzania publicznego.. Chodzi w niej w głównej mierze o odbudowanie zaufania obywateli do państwa, jego elit a także administracji publicznej.. Od klasycznej kontroli do audytu i zarządzania jakością 11. zestaw działań obejmujących planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie i kontrolowanie skierowanych na zasoby organizacyjne i wykonywanych z zamiarem osiągnięcia .Metody zarządzania w administracji publicznej.. nr 7, poz. 58).Lean government, czyli „szczupłe" zarządzanie w sektorze publicznym, nawiązuje bezpośrednio do rozwijanej od lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku koncepcji lean management, przejmując jej filozofię oraz te narzędzia, które można było wykorzystać lub zaadaptować do warunków i specyfiki administracji publicznej.Zarządzanie ryzykiem w sektorze publicznym - Podręcznik wdrożenia systemu zarządzania ryzykiem w administracji publicznej w Polsce Zarządzanie Ryzykiem Zagadnienia Ogólne 2009 - mł. bryg..

Procedury podejmowania decyzji w administracji publicznej.

W stosunku do władzy politycznej, do władzy adm.. Organizator Zobacz więcej.. Wyróżniono cztery filary systemu kul- .. funkcjonowania organizacji publicznych na gruncie nauki administracji.. Bar-bara Kożuch wyróżnia zarządzanie publiczne w rozumieniu węższym, które obej-muje zarządzanie organizacjami publicznymi (np. administracją publiczną).. Partnerzy Akademii Zobacz więcej.. Dowiedz się więcej.. Europeizacja zarządzania publicznego.. grupa ludzi, którzy współpracują ze sobą w sposób uporządkowany i skoordynowany, aby uzyskać pewien zestaw celów.. Wiele organizacji administracji publicznej zdaje sobie sprawę z potrzeby rozwinięcia wśród pracowników kompetencji zarządzania projektami i wprowadzenia określonych standardów w tym zakresie do pracy operacyjnej.Zarządzanie ludźmi jest stałym rozwiązaniem problemów pojawiających się w systemie wyższego rzędu.Ludzkie zachowanie, uczucia i postawy bywają bardzo różne.. Wykład z 5.10 1.Pojecie i cele współczesnej administracji..

Zmiany w administracji państwa po akcesji.

Założenie jak najszerszej praktyczności publikacji nie mogło oczywiście wyeliminować, choćby w zarysie, odniesienia się w jej treści do podstawowych .Dlaczego warto wybrać studia Zarządzanie w administracji publicznej: prowadzący zajęcia to wykładowcy oraz praktycy, specjalizujący się w obszarze zarządzania publicznego, znaczna część zajęć realizowana jest metodą studiów przypadków, uzupełnianych ćwiczeniami, warsztatami, debatami i przygotowaniem grupowych projektów,Wybór najlepszych narzędzi z wiodących metodyk zarządzania projektami.. Od biernego wykonawcy do podmiotuZarządzanie publiczne - istota i wybrane koncepcje 41 Termin „zarządzanie publiczne" jest różnie interpretowany i rozumiany.. Wynagrodzenie w administracji publicznej z wartościowaniem stanowiska pracy.. Zaufanie to, współcześnie jest obniżone.METODY STOSOWANE W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ -JUST-IN-TIME (JIT) Metoda Just In Time powstała w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej już w czasie I .. M. Budgol, Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej: teoria i praktyka, Warszawa 2008 K. Opolski, P. Modzelewski, Zarządzanie jakością wZarządzanie w administracji publicznej jest kierunkiem, w którym łączą się zagadnienia z zakresu zarządzania, ekonomii i prawa.. Administracja publiczna jest to przejęte przez państwo i realizowane przez jego zawisłe organy, a także przez organy samorządu terytorialnego zaspokajanie zbiorowych i indywidualnych potrzeb obywateli, wynikających ze współżycia ludzi w społecznościach.Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej 9.. Administracja krajowa w Unii Europejskiej 12. Minister finansów w komunikacie nr 13 z 30 czerwca 2006 r. określił standardy kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych (Dz. Urz.. mgr Józef Laskowski, Uniwersytet Ekonomiczny w KrakowieZarządzanie w administracji publicznej .. Od transferu kompetencji do przebudowy wewnętrznej .253 2.. W związku z wprowadzeniem na terenie Warszawy strefy czerwonej zgodnie z nowymi zasadami bezpieczeństwa przeciw COVID-19 od 17 października 2020 szkoły wyższe przechodzą w tryb nauki zdalnej.Podział administracji publicznej.. Dlatego zarządzanie jest procesem .Absolwent studiów podyplomowych „Zarządzanie w Administracji Publicznej", uczestnik zagranicznych stypendiów naukowych (USA, Włochy, Francja, Portugalia) posiadający m.in. certyfikat Celi2 Universita per Stranieri di Perugia, członek European Regional Science Association.. ZARZĄDZANIE ?. Administracja publiczna stanowi zespolenie różnych administracji działających w zakresie spraw publicznych, przede wszystkim zaś administracji państwowej, administracji rządowej i administracji samorządowej.. Dzięki ciekawie poprowadzonym zajęciom praktycznym pogłębisz wiedzę o charakterze pracy w administracji różnego szczebla.. Dowiedz się więcej.. Rewolucja technologiczna w zarządzaniu publicznym.. Z cza-sem jednak dostrzeżono, iż organizacje takie jak szkoły, szpitale czy urzędy .Nowa koncepcja, która dotyczy funkcjonowania administracji publicznej w dzisiejszych czasach, nazywana jest zarządzaniem etycznym.. Rada Programowa Zobacz więcej..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt