Przeładunki w polskich portach 2019




Polska ma cztery porty morskie o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej: Gdańsk i Gdynia w woj. pomorskim, oraz Szczecin i Świnoujście w woj. zachodniopomorskim.. To wzrost o 2,4 proc. i oznacza, że po r.Niedawno minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk poinformował, że przeładunki w polskich portach morskich przekroczyły w ubiegłym roku barierę 100 mln ton.. 05.12.2019, 22:31 (aktualizacja 26.05.2020, 15:37); Redakcja Telewizji PomeraniaZarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA tel.. Były zbliżone do tych sprzed miesiąca i o 9,3 proc. niższe niż w marcu ubiegłego roku.. Do polskich portów trafiło też więcej kontenerów, bo aż 3,05 mln TEU, w porównaniu z 2,83 mln TEU (jednostka pojemności równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp) w roku 2018.Przeładunki w polskich portach morskich przekroczyły w ubiegłym roku barierę 100 mln ton i wyniosły 101,19 mln ton.. o przeszło 16 proc. tj. o ponad pół mln ton.Wszystkie polskie porty przeładowały w 2018 101 mln ton towarów, a wszystkie porty bałtyckie - ok. 900 mln t. Przeładunki w roku 2019 zamknęły się liczbą 52 mln t. Pandemia COVID-19 w I półroczu 2020 spowodowała zmniejszenie wielkości przeładunków o 15,2 proc. do 23,2 mln ton, .Port, który w 2016 r. przeładował przeszło 19,5 mln ton, w roku 2017 zwiększył przeładunki do 21,2 mln ton..

Przeładunki w polskich portach morskich w 2019 roku wyniosły 108,3 mln ton.

: +48 91 430 82 20 Ulica Bytomska 7, 70 - 603 Szczecin Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 0000033768 NIP: 955-18-89-161, Kapitał zakładowy: 14 328 570,00 PLN Największy wzrost zanotowały rudy.. Po raz drugi w historii przekroczono barierę 100 mln ton.. W Gdyni w tym samym czasie przeładowano o 2,2 proc. więcej czyli niemal 24 mln ton.. Rekordowy wynik przeładunków - ponad 52 mln ton - zanotował w 2019 r. Port Gdańsk.. Po raz drugi w historii przekroczono barierę 100 mln ton.. We wrześniu br. przeładowano o 197,7 tys. ton ładunków więcej niż w tym samym czasie w 2019 r., kiedy obsłużono 2 576,4 tys. ton - poinformowały w poniedziałek służby prasowe Zarządu Morskich .Przeładunki w terminalach intermodalnych wyniosły 74,3 mln ton w 2019 r., co oznacza wzrost o 10,4% r/r, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS)..

Przeładunki w polskich portach wzrosły w roku 2019 do 108,3 mln ton z 105,7 mln ton w roku 2018.

W tym roku nie spodziewa si zmiany obrotw tymi towarami.Nowy rekord Polski w przeładunkach.. W roku 2017 w polskich portach przeładowano 87 mln ton ładunków.Jest to pierwszy polski port w historii, którego przeładunki sięgnęły takiej liczby w roku kalendarzowym.. Tego wyniku nie zwiastowały informacje o przeładunkach w pierwszych trzech miesiącach 2019 roku, kiedy to obsłużono o 3,39 proc. towaru mniej niż w takim samym czasie roku poprzedniego.Bardzo dobre wyniki polskich portów w I kwartale 2019 r. Przez pierwsze trzy miesiące tego roku w terminalach kontenerowych w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i w Świnoujściu przeładowano ponad 750 tys. TEU.. Był to historycznie najlepszy wynik zanotowany w czterech największych portach podległych resortowi (Gdańsk, Gdynia, Świnoujście i Szczecin).Słabnący trend w przeładunkach najbardziej widoczny jest w zespole portowym Szczecin-Świnoujście, gdzie przepływ towarów w 2019 r. zmalał o 3,3 proc. do 32,2 mln ton.Rosną przewozy morskie, zwłaszcza kontenerów, węgla, koksu i różnego rodzaju dóbr konsumpcyjnych.. To wzrost o 2,4 proc. i oznacza, że po raz drugi w historii przeładunki przekroczyły 100 mln ton - wynika z danych przesłanych PAP przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.Znamy już wyniki przeładunkowe trzech największych polskich portów za 2018 rok..

W ub.r. aktywnych było 38 terminali, tj. o 3 ...W tym roku przeładunki w polskich portach ponownie przekroczą 100 mln ton.

O wynikach firmy za ubiegły rok poinformowano we wtorek na konferencji prasowej.. To o prawie 10% więcej niż w tym samym okresie 2018 r. - podał portal Rynek Infrastruktury, powołując się na dane magazynu „Namiary".MGMiŻŚ: po raz drugi z rzędu przeładunki w portach powyżej 100 mln ton.. 17 styczeń 2020.. W sumie porty w Gdansku, Gdyni oraz Szczecinie i Świnoujściu osiągnęły niesamowity wynik równy 101,19 mln ton.. To wzrost o 2,4 proc. i oznacza, że po raz drugi w historii przeładunki przekroczyły 100 mln ton - wynika z danych przesłanych przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.Dotyczy to zarwno kontrolowanego przez ni Portu Morskiego Police, jak i ogu polskich portw.. Przeładunki w polskich portach wzrosły w roku 2019 do 108,3 mln ton z 105,7 mln ton w roku 2018.. Według Marka Gróbarczyka, ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, przeładunki w polskich portach morskich przekroczyły w ubiegłym roku barierę 100 mln ton (wzrost o 16 proc.).Przykładem są porty w Szczecinie i Świnoujściu, gdzie po rekordowych przeładunkach w 2018 r. i dobrym początku 2019 r. jesień przynosi zimny prysznic: w październiku ilość przeładowanych towarów zmalała w ujęciu r./r..

Według gazety w polskie porty uderzyły spowolnienie ...Przeładunki w polskich portach wzrosły w roku 2019 do 108,3 mln ton z 105,7 mln ton w roku 2018.

PKN Orlen informuje, e w 2018 roku sprowadzi przez polskie porty okoo 1,35 mln ton oleju napdowego (podobnie jak w 2017) i wyeksportowa okoo 1,5 mln ton oleju opaowego cikiego (wzrost o 5 proc.).. To wzrost o 2,4 proc. i oznacza, że po raz drugi w historii przeładunki przekroczyły 100 mln ton - wynika z danych przesłanych PAP przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.Według danych Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, przeładunki w polskich portach morskich wzrosły w ubiegłym roku o ok. 16% r/r do ponad 101 mln ton, głównie za sprawą towarów masowych oraz kontenerów.Przeładunki w polskich portach mogą w 2019 roku pobić ubiegłoroczny poziom, kiedy to po raz pierwszy w historii pokonały barierę 100 mln ton - poinformował w środę w Sejmie minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.Obroty w polskich portach w marcu 2020 roku osiągnęły poziom 7,5 mln ton.. Na pierwszym miejscu niezmiennie plasuje się Gdańsk, następnie Szczecin wraz ze Świnoujściem, a potem Gdynia.W rezultacie po dziesięciu miesiącach przeładunki są tam mniejsze od ubiegłorocznych o 1,8 proc., tj. o 491 tys. - czytamy w "Rz".. Jest to absolutny rekord polskiej gospodarki morskiej..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt