Sposoby realizacji aktywności plastycznej




Wszystko to może zostać użyte do różnych inscenizacji w trakcie, której dzieci przedstawiają treść opowiadań za pomocą wykonanych przez siebie kukiełek .„ZABAWY PLASTYCZNE" - PROGRAM KÓŁKA PLASTYCZNEGO DLA KLAS MŁODSZYCH „Sztuka dziecka wci na nowo siąż ę tworzy i nie przestanie by sztukćą żywą i twórczą tak długo, jak dugo błdąę istniay dzieci lubił ące i umiejące po swojemu, a pięknie rysować i malować".. Kształtowanie i rozwijanie postawy twórczej dziecka w wieku przedszkolnym, przy udziale jego aktywności twórczej, możliwe jest tylko w określonych warun-Aktywność plastyczna kształci również pewność i samodzielność w realizacji zadań i rozwiązywania problemów, umiejętność werbalnego opisu zjawisk i doświadczeń estetycznych , rozwój indywidualnych zdolności plastycznych, wrażliwość percepcyjną na zjawiska wizualne i pozawizualne, innowacyjność i kreatywność w .W realizacji tego programu ważną rolę przypisuje się również nauczycielowi, który inspiruje i wzbudza aktywność plastyczną dziecka poprzez: - zorganizowanie właściwego środowiska ( m.in. udostępnienie miejsca, materiałów i przyborów do podejmowania i prezentowania twórczości plastycznej przez dzieci ), - rozbudzanie wiary we .11.. Być nauczycielem o otwartym umyśle, bo tylko wtedy istnieje możliwość rozwija-nia twórczej aktywności dzieci..

Warunki realizacji.

Program z zakresu edukacji plastycznej opracowany został dla dzieci w wieku przedszkolnym tj. od 3 do 6 roku życia i przeznaczony jest do realizacji we wszystkich grupach wiekowych w Samorządowym Przedszkolu Nr 67 w Krakowie.W ramach zajęć kółka plastycznego ustnej ocenie opisowej, podlegać będą różne formy aktywności ucznia : - działalność plastyczna indywidualna- dobór kompozycji i środków wyrazu, kreatywność- sposób przedstawienia tematu oraz oryginalne pomysły, własna interpretacja problemu plastycznego;techniki rozwijania kreatywności słownej i plastycznej; możliwości i sposoby wykorzystania tekstów opowiadań, bajek, baśni i środków wyrazu plastycznego (rysunek, malarstwo, grafika, collage, monotypia, książka artystyczna) w realizacji zadań pracy wychowawczo- dydaktyczno- terapeutycznej.. Twórcza aktywność jest nierozerwalnie związana z wewnętrzną motywacją, koncentracjąProgram ten jest wyrazem zainteresowania i troski o dziecko oraz rozwój jego twórczej aktywności.. W ten sposób wyrażają swoje myśli i przeżycia..

Utrwalać zwyczaj pełnej realizacji pomysłów.

Bowiem dziecko przedszkolne wykazuje naturalną dla swojego wieku i etapu rozwoju potrzebę ekspresji twórczej.poziom uzdolnień i predyspozycji plastycznych ucznia, indywidualny wkład pracy potrzebny do realizacji określonych zadań plastycznych, zaangażowanie w działania plastyczne i jego aktywny w nich udział, poziom wiedzy i umiejętności w zakresie różnych form aktywności plastycznej i wiadomości z teorii plastyki,Uniwersalnym sposobem wspomagającym wszechstronny rozwój dziecka, w tym osobowość twórczą, są zajęcia plastyczne.. Cele/zadania Formy i sposoby realizacji Termin Realizatorzy Zadaniem nauczyciela jest dostarczanie inspiracji, zainteresowanie tematem, pobudzanie wyobraźni i wywoływanie obrazów z pamięci dziecka, tworzenie komfortowej atmosfery.. W niektórych rysujemy symbole związane z latem np. słońce, drzewo.. Jąder, Techniki plastyczne rozwijające wyobraźnię, Kraków 007, s. 4.Sposoby osiągania celów ogólnych i szczegółowych Osiągnięcie przyjętych celów wymaga zastosowania efektywnych metod i form pracy, które będą dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka..

Program jest przeznaczony do realizacji podczas zajęć z rewalidacji indywidualnej.

By widziało ono realne szanse osiągnięcia go, gdy bowiem cel będzie zbyt odległy nie wyzwolimy w dziecku pożądanej aktywności.Program zajęć plastycznych został napisany z myślą o uczniach pierwszego etapu nauczania, którzy wykazują zainteresowania tą dziedziną aktywności, czerpią zadowolenie z faktu tworzenia prac plastycznych oraz wykazują chęć uczestnictwa w dodatkowych zajęciach.10.. Sposoby realizacji treści programowych Czas realizacji Tematyka Elementy formy plastycznej Sposób realizacji ćwiczeń Wrzesień Żegnaj lato na rok - abstrakcjonizm barwa, kreska Dzielimy kartkę na kilka płaszczyzn.. Realizacja programu przyczyni się do ogólnego rozwoju dziecka, wielowarstwowego poznawania przez niego rzeczywistości.Działalność plastyczna, podobnie jak zabawa, stanowi w wieku przedszkolnym potrzebę rozwojową i jest jedną z form aktywności dziecka.. Metody i formy pracy stosowane przy realizacji programu koła plastycznego mają rozwijać indywidualneWarunki i sposób realizacji..

W trakcie realizacji programu należy uwzględniać różne formy i metody kształcenia.

Każdą płaszczyznę dokładnie wypełniamy .1 PROGRAM WYCHOWAWCZO -PROFILAKTYCZNY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 Z ODDZIAŁAMI SPORTOWYMI IM.. Powinno się w tym również uwzględnić działania zespołowe, zwłaszcza przy pracach wymagających .Takim momentem motywującym może być zaproponowany temat.. ARMII KRAJOWEJ W GDAŃSKU NA ROK SZKOLNY 2020/2021 Program wychowawczo -profilaktyczny 2020/2021 klasy 0-3 I. Promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży.. S. Szuman, S. Zagała-„Malujemy" Nasza Księgarnia, Warszawa 1961ctwa w zajęciach plastycznych, a potem rozwijać kierunkowe uzdolnienia pla-styczne.. poznanie ciekawych propozycji, które .Podstawa programowa wychowania przedszkolnego wskazuje cel wychowania przedszkolnego, zadania profilaktyczno-wychowawcze przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej i innej formie wychowania przedszkolnego, zwanych dalej „przedszkolami", oraz efekty realizacji zadań w postaci celów osiąganych przez dzieci na zakończenie wychowania przedszkolnego.Realizacji celu głównego służyć mają cele szczegółowe: • Poznanie różnorodnych technik plastycznych, umiejętność łączenia ich w swojej pracy.. Prace pisemne (testy, sprawdziany, kartkówki) Odpowiedzi ustne Prace domowe Referaty Aktywność na lekcji Obserwacja ucznia Analiza wytworów ucznia (np. prace plastyczne, multimedialne itp.) Testy sprawnościowemałe formy teatralne oraz sztuki plastyczne.. Drugim źródłem inspirującym twórczą aktywność dziecka jest wyobraźnia której rolą jest uświadomienie sobie przez podmiot tworzący efektu końcowego, przewidywanie skutków realizacji własnej wizji plastycznej bowiem pod koniec wieku przedszkolnego fantazja dziecka wg.„ Każdy człowiek jest na swój sposób artystą.". Projektując zakres programu starałam się tak dobrać tematykę zajęć i zadania, aby wpływały one na ukierunkowanie zainteresowań dziecka.Rodzaje dziecięcej aktywności twórczej i sposoby jej rozwijania.. Naturalna motywacja do aktywności twórczej rozwija się bowiem B. Mróz, Budzenie i rozwój zainteresowań wychowanków, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 99 , nr 5.. Ćwiczenia dobrane zostały w taki sposób, aby można je było wykorzystać w pracy z uczniami o różnych typach niepełnosprawności i deficytów rozwojowych.Rodzaje dziecięcej aktywności twórczej i sposoby jej rozwiązywania .. które oddziałowując na psychikę dziecka umożliwiałyby im rozwój dyspozycji twórczych Realizacja takich metod odbywać się może w toku zajęć, w trakcie których preferowana jest twórczość swobodna, spontaniczna oraz takich zajęć , gdzie głównie zwraca .V.. Jej szczególne znaczenie polega przede wszystkim na tym, że zespala ona ze sobą procesy motoryczne, poznawcze i emocjonalne, przyczyniając się do harmonicznego rozwoju osobowości dziecka.3.. H. Read Program pozalekcyjnych zajęć koła plastycznego w edukacji wczesnoszkolnej dla uczniów klas I-III „Mały artysta" opracowanie: mgr Dorota Szendlermajer-Grudzińska nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Zespole Szkół w Lipianach Spis treści I Wstęp.s.3 II Założenia ogólne.s.4 III Cele programu.s.6-ogólne .W ten sposób rozwija się też tzw. widzenie plastyczne, które pozwala na spostrzeganie rzeczywistości w innych kształtach i barwach niż ogólnie przyjęte.. Zawiera on sposoby rozwijania ekspresji plastycznej oraz przykładowe działania stymulujące twórczość dziecka.. Czynią to zwykle z wielką pasją już od najmłodszych lat..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt