Wnioski i rekomendacje z realizacji podstawy programowej języka polskiego




TREŚCI NAUCZANIA ZAWARTE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ KLASA II Uczeń nabył i utrwalił wiadomości i umiejętności w zakresie KLASA II Uczeń nabył i utrwalił wiadomości i umiejętności w zakresie 1.1 RAPORT Z REALIZACJI NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ 1.. Zgodnie z ustalonymi przez Ministra Edukacji Narodowej podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2014/2015 i pismem MEN znak: DJE.WEK.4010.72.2015.DP z dnia 19 maja 2015r.ogólnego w liceum i technikum -nowa podstawa programowa 4) Kreatywne rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki, w tym programowanie; 5) Umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, w tym dbałość oProcedury monitorowania realizacji podstawy programowej.. .Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne z języka angielskiego prowadzone przez mgr Iwonę Sztafę.. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności w zakresie stosowania struktur leksykalno-gramatycznych w klasach V-VI.. Cytowane Rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznegor 168, poz. 1324) (Dz.U.. Szczegóły Kategoria: Monitorowanie realizacji podstawy programowej Opublikowano: środa, 15, listopad 2017 14:03 Artur Makowski Odsłony: 13391zawarto w części końcowej podstawy programowej (zalecane warunki i sposób realizacji)..

Pominięcie tych treści nie wpłynie na realizację podstawy programowej.

WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY: - motywowanie uczniów do systematycznej pracyw sprawie propozycji nowej Podstawy Programowej z języka polskiego .. 91 Uwaga: Rozdziały, których tytuły złożone są drukiem pochyłym przedstawiają odpowiednie fragmenty rozporządze-nia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowaniaSprawozdanie z monitorowania realizacji podstawy programowej w woj. podlaskim w roku szkolnym 2014/2015.. Wyniki badania Instytutu Badań Edukacyjnych, w którym uczestniczyli m.in. uczniowie gimnazjów i uczący ich nauczyciele poloniści, przedstawiono w piątek (13 marca) na konferencji w Warszawie.. Podjąć działania rozwijające inteligencję intrapersonalną oraz działania w kierunku racjonalnego odżywiania .. przedstawić wnioski i rekomendacje; 3. wdrożyć przyjęte zalecenia, wprowadzić potrzebne zmiany /np.. zrealizowany Ujęto w koncepcji pracy przedszkola do realizacji w rocznym w planie.. SPRAWOZDANIE ZE STOPNIA REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ I PÓLROCZE ROKU SZKOLNEGO 2012/201 Podstawę programową w klasie II i III zrealizuję zgodnie z zamierzeniami na rok szkolny 2012/2013.. Zrealizowano 136/193 godzin.. Umiejętność wykorzystania języka angielskiego do mówienia o polskiej kulturze.Opublikowano wnioski z badania dotyczącego nauczania literatury i języka polskiego w gimnazjum po wprowadzeniu nowej podstawy programowej..

Wniosek Stopień realizacji wniosku Uwagi do realizacji wniosku 1.

Przypominam, że wnioski z prowadzonych badań oraz rekomendacje powinny być uwzględnione w planowaniu pracy na kolejne miesiące.. umiejętności i wiedzy określonej w podstawie programowej dla danego przedmiotu, - przeprowadzana jest także kontrola zgodności planów dydaktycznych i zapisów w .. Zaopiniowanie planu finansowego na kolejny rok 2020 .. iż uczniowie nie nabyli umiejętności określonych w podstawie programowej z języka polskiego i j .. Monitorowanie realizacji podstawy programowej Realizacja podstawy programowej , 1. .. Praca nauczyciela języka polskiego w klasach IV-VIII szkoły podstawowej obejmuje tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi zainteresowań uczniów i ich zdolności poznawczych.Nowa podstawa programowa dla liceum, technikum i branżowej szkoły II stopnia Data: 31.01.2018. Minister Edukacji Narodowej Anna Zalewska podpisała 30 stycznia 2018 roku rozporządzenie w sprawie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego, pięcioletniego technikum oraz dwuletniej branżowej szkoły II stopnia.Realizacja podstawy programowej w zakresie celów ogólnych, umiejętności i wiedzy przedmiotowej, zalecanych warunków i sposobów realizacji..

Warunki i sposób realizacji.

• „Nowa podstawa programowa z języka polskiego dla szkół podstawowych" (24 kwietnia 2017 r.) .. analizuję wyniki, sporządzam wnioski i rekomendacje.. Zmęczenie wiedząSystematycznie analizować zapisy podstawy programowej w celu pełnej realizacji wymagań programowych; Podsumowywać pracę na zakończenie sprawdzać stopień osiągnięcia celów..

Cel ewaluacji Pozyskiwanie informacji o procesie wdrażania podstawy programowej.

Zakres diagnozowania: Wymaganie: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.. Cele szczegółowe: Zbadanie, w jaki sposób nauczyciele realizują cele określone w podstawie programowej.. Określanie dotychczasowych doświadczeń w tym zakresie.. Wewnątrzszkolne czynniki sprzyjające i utrudniające realizację nowej podstawy programowej z historii .. części humanistycznej, dotyczyły przede wszystkim języka polskiego, co przyczyniło się doz dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. poz. 977, z późn.. Grupa liczy 10 osób.. zm.) - dotyczy szkół tzw. starego typu (6-letnia szkoła podstawowa, gimnazjum, zasadnicza szkoła zawodowa, 3-letnie liceum ogólnokształcące, 4-letnie technikum .jest realizowany w szkołach (oddziałach) z nauczaniem języka mniejszości narodowych lub etnicznych oraz języka regionalnego - języka kaszubskiego, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art 13 ust 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r o systemie oświaty (Dz U z 2016 r poz 1943, z późn zm )Wnioski z nadzoru dyrektora przedszkola w roku 2015/2016: L.p.. Wnioski z nadzoru pedagogicznego: Potrzebne jest ogromne zaangażowanie w prace z uczniem,Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.. Zbadanie , w jaki sposób nauczyciele monitorują realizację podstawy programowej.Wnioski z badania ogniskują się wokół pięciu zagadnień: 1.. Diagnoza umiejętności z języka polskiego w klasie IV c w roku szkolnym 2015/2016 .1. dziennikach lekcyjnych z treściami podstawy programowej.Sprawozdanie z realizacji zadań SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO KLAS I-III; .. Proszę zastosować się do powyższych wskazówek.. English Class wprowadza wszystkie formy pisemne, które, zgodnie z nową podstawą programową, uczeń powinien umieć zrozumieć lub stworzyć.. Rekomendacje: -w dalszym .Monitorowanie realizacji podstawy programowej powinno być zaplanowane, systemowe, uzgodnione, możliwie najmniej czasochłonne i służące podnoszeniu jakości pracy szkoły.. Formułowanie wniosków do dalszej pracy- na etapach klas:0,1-3, 4-6.Nauka zdalna podczas zawieszenia zajęć w szkołach - rekomendacje dla nauczycieli i dyrektorów.. Brak czasu.. Przedstawienie raportu z I ewaluacji - wnioski i rekomendacje do dalszej pracy 2. z 2013 r., poz. 560 - załącznik - Wymagania wobec szkółTrudności z realizacją programu nauczania języka polskiego Do rzeczy!. W przypadku trudności z realizacją programu nauczyciel może zrezygnować z treści oznaczonych szarym kolorem.. n z późniejszymi zmianami (Dz.U.. Również na koniec roku badam poziom ich wiedzy i porównuję z wynikami uzyskanymi z .-w szkole monitorowana jest realizacja Podstawy Programowej, -nauczyciele analizują poziom opanowania wiadomości i umiejętności określonych w Podstawie Programowej -wnioski z analizy wykorzystywane są do poprawy efektów uczenia się uczniów, -nauczyciele rozszerzają treści ujęte w Podstawie Programowej.. Są wśród nich: ..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt