Przedstawienie raportu o stanie gminy




Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.Ustawa o Samorządzie Gminnym nakazuje wójtom, burmistrzom i prezydentom miast przedstawienie raportu o stanie gminy raz do roku, jednak nie precyzuje, co w takim raporcie powinno się znaleźć.. yła to jednak sytuacja wyjątkowa i specyficzna dla tego roku.. Z raportem, stanowiącym podsumowanie działalności burmistrza Mrągowa, w szczególności w zakresie realizacji polityki, programów, strategii, uchwał rady czy budżetu obywatelskiego w roku 2019, można zapoznać się na naszej .Przygotowanie raportu o stanie gminy to wymóg ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506).. Obsługa BIP ZARZĄDZENIE Nr 110/2019 BURMISTRZA MIEROSZOWA z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie przedstawienia raportu o stanie Gminy Mieroszów za 2018 rok.Przedstawienie raportu o stanie miasta za 2019 rok, a także głosowanie w sprawie udzielenia absolutorium prezydent Beacie Moskal-Słaniewskiej, będą głównymi punktami XIX sesji Rady Miejskiej w Świdnicy, która odbędzie się 18 czerwca.. Przygotowanie przez wójta raportu o stanie gminy jest pierwszym etapem dłuższej procedury rozpatrzenia raportu przez radę gminy.Komunikat Przewodniczącego Rady Gminy Ryczywół dot.. Przedstawienie mocnych i słabych stron jednostki stano-wi podstawę do analiz realizowanych strategii, planów i programów..

§ 2.Raport o stanie Gminy Sławno za rok 2018 3 1.

: Dz. U. z 2019 r. poz. 506) zarządzam, co następuje: § 1STAN GMINY NA POCZĄTEK 2018 ROKU Założenia do oceny stanu Gminy Izabelin Punktem wyjścia Raportu o stanie gminy za 2018 rok jest określenie stanu Gminy Iza-belin na początku 2018 roku.. Raport podsumowuje działalność wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał Rady Gminy Gaworzyce.. Wiele samorządów już wykonało swój obowiązek i można wywnioskować, że przedstawianie dokumentu .Wójt powinien potraktować to jako szansę na przedstawienie możliwie wielu informacji o swojej działalności, ale też o tym, co określa sama ustawa, czyli o stanie gminy.. dziaŁalnoŚĆ wÓjta w 2018 roku 19 realizacja polityk, programÓw i strategii 20 wykonywanie uchwaŁ rady gminy 24Instytucja sporządzenia raportu o stanie JST(gminy, powiatu, województwa) obowiązuje od ubiegłego roku a została wprowadzona na mocy ustawy z 11 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych, która wprowadziła do .WÓJTA GMINY DARŁOWO z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie przedstawienia Raportu o stanie Gminy Darłowo za 2018 rok..

stan gminy na poczĄtek 2018 roku 13 czĘŚĆ iii.

Takie skonstruowanie tego przepisu oznacza, że uchwała ta nie ma charakteru obligatoryjnego.. Będzie on przedmiotem debaty podczas sesji Rady Gminy Gaworzyce, na której podejmowana będzie .Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.. przewidujący obowiązek wójta (burmistrza, prezydenta miasta) przedstawienia raportu o .Sporządzanie corocznego raportu o stanie gminy to obowiązek nałożyła na samorządy nowelizacją ustawie o samorządzie gminnym.. Według ustawy o samorządzie gminnym władze lokalne i regionalne mają na to czas do końca czerwca, jednak z powodu pandemii koronawirusa termin ten przesunięto o 60 dni.. przedstawienia przez Wójta Gminy Ryczywół ,,RAPORTU O STANIE GMINY RYCZYWÓŁ ZA 2019 ROK" i zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad raportem.. Raport o stanie gminy obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał .Przedstawienie raportu o stanie gminy to obowiązek wynikający z ustawy o samorządzie gminnym.. Sesja rozpocznie się w czwartek o godzinie 10.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Świdnicy.. Dz. U. z 2020 r. poz. 713).. - Z inicjatywy ZMP wniesiono w Senacie RP trzy poprawki do ustawy z dnia 30 kwietnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (tzw. tarcza antykryzysowa przyp..

1 wójt co roku do dnia 31 maja musi przedstawić radzie gminy raport o stanie gminy.

Zgodnie z art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.Przedstawienie raportu o stanie gminy to nowy obowiązek, wynikający ze zmian w Ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.. Raport będzie obejmował podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.WÓJTA GMINY LEŻAJSK z dnia 31 maja 2019 r. w sprawie przedstawienia Raportu o stanie gminy Leżajsk za rok 2018 Na podstawie art. 28aa ust.. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.. A w tym stwierdzeniu z całą pewnością nie zawiera się tylko i wyłącznie to, co wójt zrobił, albo czego nie zrobił.Opracowanie raportu o stanie gminy jest obowiązkiem z art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym..

Zgodnie z art. 28a co roku do 31 maja wójt musi przedstawić radzie raport o stanie gminy.

WSTĘP Obowiązek sporządzenia i przedstawienia Radzie Gminy Sławno niniejszego dokumentu - Raportu o stanie Gminy Sławno za rok 2018, spoczywa na organie wykonawczym - Wójcie Gminy na podstawie art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.Już po raz drugi organy wykonawcze jednostek samorządu terytorialnego zobowiązane są do przygotowania i przedstawienia raportu o stanie gminy za poprzedni rok.. Normalnie organy wykonawcze miałyby na to czas do 31 maja.Od obecnej kadencji organów gminy stosuje się art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym (dalej u.s.g.). Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i .najwaŻniejsze wnioski raportu o stanie gminy michaŁowice 5 czĘŚĆ i. podstawowe informacje o gminie 8 wÓjt gminy michaŁowice 11 zadania i uprawnienia wÓjta 12 czĘŚĆ ii.. Na jego temat - w debacie - mogą się wypowiedzieć zarówno radni, jak i mieszkańcy.. Dodatkowo stano-Raport o stanie Gminy Mieroszów za rok 2018: Obsługa BIP Informacja dotycząca zgłoszenia udziału w debacie nad raportem o stanie gminy.. Zapoznaj się z ofertą na przygotowanie profesjonalnego raportu dla Twojej Gminy.Jest nią Raport o stanie gminy, który będzie po raz pierwszy opracowywany w roku bieżącym i będzie odnosił się do roku 2018.. Po doświadczeniach z zeszłego roku wiadomo, że powinien ujawnić też słabe strony i zagrożenia, bo wskażą, co trzeba poprawić.. Przedstawić raport o stanie Gminy Miłoradz za rok 2019 stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.. Coroczne jego przygotowanie musi nastąpić do 31 maja.. W ten sposób przed włodarzami polskich gmin otwarto doskonałą okazję na pochwalenie się swoimi osiągnięciami i wykorzystanie raportu jako .Powoli zbliża się dla gmin, miast, powiatów i województw termin na przedstawienie raportu o stanie samorządu.. Raport ma być omawiany na początku sesji3.. red).Raport o stanie samorządu wójt, burmistrz, prezydent miasta, zarząd powiatu i zarząd województwa będzie składał w tym roku później - w kolejnej wersji tarczy antykryzysowej parlament zdecydował o przesunięciu terminu o 60 dni.. Ci ostatni muszą złożyć pisemne zgłoszenie poparte podpisami innychw sprawie przedstawienia raportu o stanie Gminy Miłoradz za rok 2019 Na podstawie art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713) zarządza się, co następuje: § 1.. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.. Na podstawie art. 28aa ust.. A włodarze często chwalili się sukcesami, zapominając o problemach.. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019r., poz. 506) zarządzam, co następuje: § 1.raportu o stanie gminy o 60 dni2, czyli do 30 lipca.. 2019 r. poz. 506) zarządza się, co następuje: § 1.Raport o stanie gminy, powiatu i województwa będzie miał drugie podejście.. Rada gminy może przy tym określić w drodze uchwały szczegółowe wymogi dotyczące raportu..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt