Efekty zajęć korekcyjnokompensacyjnych




Zajęcia w klasach I-III prowadziłam w oparciu o program własny zajęć korekcyjno- kompensacyjnych dla I etapu kształcenia w Szkole Podstawowej, który na bieżąco dostosowałam do wymagań i indywidualnych potrzeb uczniów.Ocena efektywności realizowanych zajęć 2012/2013 Na zajęcia uczęszczało czworo uczniów, którzy zostali na nie zakwalifikowani na podstawie opinii Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej tj. .. Na zajęciach realizowano cele wynikające z udzielanej uczniom pomocy psychologiczno - pedagogicznej oraz realizowano podstawowe zagadnienia zawarte w Programie Edukacyjno .Najwięcej uczniów korzysta z zajęć dydaktyczno - wyrównawczych i korekcyjno - kompensacyjnych.. Działanie 9.1.. Dało to pozytywny efekt, wymuszając niejako działanie mięśni palców i całej dłoni.. Jana Pawła II w Jarosławiu Zajęcia „Ortograffiti" realizuje się w wymiarze 1 godziny tygodniowo (wtorek, godz. 14.00 - 15.00).. Aby uzyskać dostęp do swojego konta i zgromadzonych zasobów portalu, musisz się zalogować.. Zrealizowanie planu zajęć będzie uzależnione od tempa pracy uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych.Przygotowując się do klasyfikacji półrocznej miejmy świadomość, że rodzic i uczeń mają prawo uzyskać informację zwrotną o efektach udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.. Są one przeznaczone przede wszystkim dla uczniów szkoły1 PROGRAM ZAJĘĆ KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYCH Autorzy programu: mgr Agnieszka Piórkowska, mgr Aleksandra Radziewska, mgr Patrycja Świerkosz (pedagodzy szkolni) Tytuł programu:,,z ortografią na TY zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu..

Cele szczegółowe: stymulowanie ogólnego rozwoju uczniaSprawozdanie z realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.

2.Podczas każdych zajęć będę stosować naprzemiennie ćwiczenia analizatora wzrokowego, słuchowego, koordynacji wzrokowo- ruchowej, orientacji przestrzennej i w schemacie ciała, zgodnie z zasadami prowadzenia terapii pedagogicznej.. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty .Prezentowany scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych adresowany jest do gimnazjalistów z rozpoznaną dysleksją rozwojową w formie [.]. Liczba stron: 2 Czytaj więcej Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się w szkole podstawowejCelem nadrzędnym zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z utrudnieniami rozwojowymi, rozwoju na miarę ich możliwości.. Cele programu: Cel główny: wyrównywanie deficytów rozwojowych, Cele bezpośrednie: podniesienie poziomu sprawności .Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych opracowała: Anna Olejniczak Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli Tagi: grafomotoryka , koncentracja uwagi , percepcja wzrokowa , sprawność manualna , zajęcia korekcyjno-kompensacyjne .Konspekt zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w przedszkolu..

Przekazanie dziecku i rodzicom informacji do pracy własnej nad problemem Oczekiwane efekty: 1.

Widząc pozytywne efekty prowadzonych przeze mnie zajęć i wiedząc, że uczęszczają na nie głównie uczniowie zaniedbani przez środowisko rodzinne, postanowiłam, że Analiza efektów wynikających z wdrożenia programu: realizacja programu umożliwiła dzieciom opanowanie podstawowych umiejętności czytania, pisania i liczenia, oraz .Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych powstał na podstawie zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w … określonych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego nr …, analizy funkcjonowania dziecka w zakresie poszczególnych sfer przeprowadzonej przez nauczyciela terapeutę oraz wywiadu z mamą chłopca.Analiza zajęć korekcyjno-kompensacyjnych wśród dzieci sześcioletnich z zaburzeniami lateralizacji i koordynacji wzrokowo-ruchowej.. Jeżeli nie masz jeszcze konta, zarejestruj się i zacznij korzystać już dziś.. Program jest skierowany do uczniów ze specyficznymi trudnościami edukacyjnymi kl. IV - VIW roku szkolnym 2012/13 odbyła się kolejna edycja zajęć terapeutycznych dla uczniów z klas V-VI ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się..

Rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej,Tagi: scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, wiosna, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.

Ogólny poziom umysłowy dziecka jest w normie.Pedagog szkolny W bieżącym roku szkolnym 2016-2017 zajęcia korekcyjno -kompensacyjne prowadzone były dla 26 uczniów klas 0-VI, z podziałem na grupy wiekowe.. Temat: „W świecie bajki" - zabawy rozwijające mowę, percepcję wzrokową oraz pamięć słuchową.. kątem: postępów w nauce, niwelowania zaburzeń rozwojowych, reakcji emocjonalnych dziecka, motywacji do pracy, Spostrzeżenia odnotowywane są w dzienniku lub na przygotowanym arkuszu.. Zbliżające się szkolenia online w naszej akredytowanej placówce doskonalenia nauczycieli: 26.10.2020 - Nowoczesna lekcja w wykonaniu nauczyciela i obserwacji dyrektora.Opublikowano: 6 sierpnia 2017 roku.. Cienkimi wałeczkami z plasteliny obwodziły figury geometryczne, cyfry i litery.. Skrzypiec W., Ćwiczenia gramatyczno - ortograficzne i stylistyczne w klasach I - III, Warszawa 1992.Ocena za I semestr 2010/2011 w oparciu o indywidualny program do zajęć korekcyjno- kompensacyjnych na rok 2010/1011 w .. a uczenie cierpliwości oraz oswajanie z możliwością niepowodzenia przyniosło oczekiwany efekt.. Do najważniejszych szczegółowych celów pracy korekcyjno kompensacyjnej zaliczamy: konieczne wszechstronne ćwiczenie zaburzonych funkcji .4 W gabinecie terapii pedagogicznej Gabinet terapeutyczny w naszej szkole to specjalnie wyodrębnione pomieszczenie, w którym odbywają się zajęcia korekcyjno- kompensacyjne, grupowe lub indywidualne..

Zajęcia odbywały się na terenie Poradni, co tydzień, przez cały rok szkolny i trwały 60 minut.Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych .

Dzieci nakładały plastelinę na .1 Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne.. Alternatywnie, możesz skorzystać z gotowych zestawów dokumentów na CD!Sprawozdanie z zajęć korekcyjno - kompensacyjnych (I półrocze 2016/2017) - Anna Dąbrowska .. Sawa B., Jeżeli dziecko źle czyta i pisze, Warszawa 1994.. Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne prowadzone są zgodnie z zaleceniami PPP, dostosowane do możliwości oraz indywidualnych potrzeb psychofizycznych dzieci.1 Sprawozdanie za rok 2009/10 z zajęć pozalekcyjnych prowadzone w Szkole Podstawowej w Niedzicy w ramach projektu Moja Szkoła Moje Okno na Świat Sprawozdanie z realizacji zajęć dydaktyczno-wyrównawczych Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze prowadzone są dla trzech grup uczniów po jednej godzinie zajęć tygodniowo.. Jeśli ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej stwarza Wam trudność, poniżej znajdziecie inspirację do stworzenia takiego .W czasie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych obserwujmy dziecko pod .. Uczęszcza na te zajęcia 24 uczniów.. 2.Kinga chętnie .. próbowała określać co czyni i do czego zmierza.. Stworzenie uczniowi możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego i społecznego.. Cele psychoterapeutyczne: Ćwiczenie percepcji słuchowej poprzez rozwijanie mowy i wzbogacanie słownictwa dziecka.. Zajęciami objęto sześcioro uczniów, w tym troje uczniów z klas V i troje uczniów z klasy VI.. Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.. Udział w nich często zalecają poradnie psychologiczno-pedagogiczne, ponieważ oddziałują one kompleksowo, ćwiczą funkcje zaburzone i niezaburzone.. Cele główne: Pomoc uczniowi w przezwyciężaniu trudności w opanowaniu określonych umiejętności.. Niniejszy plan pracy zgodny jest z Podstawą programową wychowania przedszkolnego (Rozporządzenie MEN z dnia 30 maja 2014r.. Obraz dziecka widziany przez nauczyciela- terapeutę, może być zupełnieWażną rolę pełni tu terapia pedagogiczna prowadzona w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.. Tak wyznaczony cel wymaga sprecyzowania celów operacyjnych - etapowych: 1.Micorek M., Materiały pomocnicze do zajęć korekcyjno - kompensacyjnych z dziećmi sześcio - siedmioletnimi, Bielsko - Biała 1995.. W pierwszym półroczu roku szkolnego 2016/2017 terapią objętych było 41 uczniów posiadających opinie psychologiczno - pedagogiczne.. Usprawnianie zaburzonych funkcji.. 2 Celem nadrzędnym zajęć korekcyjno- kompensacyjnych jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z trudnościami rozwoju na miarę ich możliwości.. Czynności związane z zakończenie programu: 1.. Budowanie u dziecka adekwatnej samooceny.. Opracowanie wniosków do dalszej pracy korekcyjno - kompensacyjnej..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt