Ile jest gwiazd w naszej galaktyce

ale jak ktoś lubi duże liczby, to w naszej galaktyce jest ponad 200 mld gwiazd, z których co najmniej co setna ma własny układ planetarny.. Bezpośrednie wyznaczenie masy galaktyki jest możliwe w układach podwójnych galaktyk oraz z obserwacji ruchu gwiazd lub gromad kulistych, obiegających w dużych odległościach centrum galaktyki, o ile znana jest odległość do niej.Uproszczona analiza polega na założeniu, że cała masa galaktyki skoncentrowana jest w jej centrum.Naukowcy dokonali kolejnego istotnego odkrycia - nie wszystkie gwiazdy w galaktyce Drogi Mlecznej uformowały się tutaj.. Gwiazdy nie są rozrzucone losowo w przestrzeni kosmicznej, lecz są zebrane w olbrzymie grupy zwane galaktykami.A więc Ziemia nie jest w centrum Wszechświata, Słońce jest jedną z wielu typowych gwiazd, a nasza Galaktyka pisana dużą literą, by odróżnić ją od pozostałych, jest powszechnie .Według różnych estymacji naukowców w naszej galaktyce czyli Drodze Mlecznej jest od 200 do 400 miliardów gwiazd (200 000 000 000).. Już przy dwustu miliardach galaktyk skala kosmosu była nie do pojęcia.Według ESA „gwiezdny cenzus" objął mniej niż.. 1 procent słońc w Galaktyce.. Według starszych szacunków w Drodze Mlecznej znajduje się 100 mld gwiazd.. Ostatnie obserwacje przy pomocy Teleskopu Spitzera pozwalają szacować ich liczbę na około bilion.Prędkość orbitalna gwiazd w dysku (poza zgrubieniem centralnym) zależy słabo od odległości od centrum i wynosi ponad 200 km/s, co oznacza, że okresy obiegu różnią się znacznie — dla gwiazd znajdujących się daleko od centrum okres obiegu jest dłuższy niż gwiazd blisko centrum..

Tyle jest galaktyk, nie gwiazd.

Obliczenia pokazały, że aż 1/3 z nich posiada od 4 do 6 planet, czyli w sumie jest to 2522 planety.Nasza galaktyka jest galaktyką spiralną, istnieją inne galaktyki spiralne, np. galaktyka spiralna NGC 3370 znajdująca się w gwiazdozbiorze lwa.. Astronomowie z Uniwersytetu w Leiden stworzyli symulację 1500 gwiazd, które znajdują się w Gromadzie Trapez.. Być może zagłada już się zaczęła, choć jeszcze o jej nadejściu nie wiemy.DROGA MLECZNA NASZĄ GALAKTYKĄ Droga Mleczna jest to blade pasmo światła przecinające nocne niebo, złożone z gwiazd leżących w płaszczyźnie naszej Galaktyki.. Jest to galaktyka spiralna o średnicy około 100 tysięcy lat świetlnych, zawierająca co najmniej 100 miliardów gwiazd.Znajduje się ona obecnie w odległości około 85 tysięcy lat świetlnych od Ziemi, ma ok. 10 tysięcy lat świetlnych średnicy i zawiera ok. 100 milionów gwiazd.. Badacze doszukali się kilku tysięcy młodych gwiazd, które znajdują .To daje w przeliczeniu średnio jeden glob na każdą jedną gwiazdę.. Lżejsze galaktyki mają masy ok. miliarda mas Słońca, a cięższe osiągają nawet do 30 bilionów mas naszej gwiazdy.. Słońce leży w odległości od około 25 tys. do .„W naszej galaktyce Drogi Mlecznej powinno znajdować co najmniej kilka tuzinów aktywnych cywilizacji przy założeniu, iż inteligentne życie formuje się na innych planetach po około 5 miliardach lat, tak jak na Ziemi" - napisał Christopher Conselice, profesor astrofizyki na uniwersytecie w Nottingham, który kierował projektem badań..

Ile jest zatem gwiazd w Kosmosie?

Boga nie ma co do tego mieszać, bo w tak małym obiekcie jak nasza galaktyka, nie miał czasu na jakieś przemyślenia.Badacze w swoich szacunkach nie korzystali tylko z odkryć teleskopu Keplera.. "W naszej własnej Galaktyce znajduje się 100-300 mld gwiazd, z czego co najwyżej 8479 z nich jest widocznych z Ziemi.. Jest to jedna z niewielu czarnych dziur które sie da zaobserwować (o ile nie jedyna).. Liczbę tę powinniśmy wyrażać już chyba w kwadrylionach.Galaktyka Andromedy (zwana również Messier 31, M31 lub NGC 224, a wcześniej także Wielką Mgławicą w Andromedzie) - galaktyka spiralna, leżąca około 2,52 miliona lat świetlnych od Ziemi w gwiazdozbiorze Andromedy.. Do niedawna sądzono [], że Galaktyka Andromedy jest najmasywniejszą galaktyką w Grupie Lokalnej, w skład której wchodzą również Droga Mleczna, Galaktyka .Dwa biliony, a nie dwieście miliardów, jak dotąd sądzono.. Przejdzie ona przez południową stroną dysku naszej galaktyki.. Takie gwiazdy stanowią mniej więcej trzy czwarte wszystkich gwiazd w Naszej Galaktyce.. "Masa i jasność galaktyki.. Są one .Na to pytanie nikt nie zna odpowiedzi - uczeni nie znają dokładnej liczby gwiazd w naszej galaktyce (niektórzy szacują tę liczbę na 100 mln, inni nawet na 300 mln), nie wiadomo ile z nich ma systemy planetarne i z ilu planet się składają.Liczba gwiazd w Galaktyce szacowana jest na 200-300 mld..

Ile gwiazd ma galaktyka Andromedy?

W idealnych warunkach, w odpowiednim miejscu i o odpowiedniej porze gołym okiem można dostrzec około 2500 gwiazd.. O ile jest on dobry w znajdowaniu dużych planet, które znajdują się blisko swoich gwiazd, to nie ma już takiej skuteczności przy mniejszych planetach znajdujących się dalej.Na przestrzeni ostatnich 25 lat astronomowie odkryli ponad 4000 planet krążących nie wokół Słońca, ale wokół innych gwiazd naszej galaktyki.. Nasz Układ Słoneczny znajduje się nieco bliżej niż 30 000 lat świetlnych od centrum Galaktyki i leży prawie w płaszczyźnie równika (tylko 20 lat świetlnych powyżej tej płaszczyzny), w tzw. ramieniu Oriona.w naszej galaktyce jest (różne źródła różnie mówią) ale dajmy na to że 150000000000 gwiazd, powiedzmy że znamy tyle samo galaktyk (przybliżając, bo są mniejsze od naszej ale są i dużo większe) że wszystkie są podobnej wielkości czyli przesadnym szacunkiem: (15x10^10)^2 = 225x10^20 gwiazd :) oczywiście to są tylko czyste .Typowa galaktyka zawiera od 10 000 000 (dziesięciu milionów) do 1 000 000 000 000 (biliona).. W roku 1989, czyli ponad 2000 lat po tym jak Hipparchos z Nikei - grecki matematyk, geograf i astronom, który m.in. zmierzył odległość Ziemi od Księżyca - po raz pierwszy spojrzał w nocne niebo, Europejska Agencja Kosmiczna wystartowała z misją nazwaną na jego cześć: The High Precision Parallax Collecting Satellite.W naszej galaktyce może znajdować się 50 miliardów samotnych planet..

Droga Mleczna to także nazwa naszej Galaktyki.

Gwiazd każda galaktyka ma setki miliardów.. Gaia, której start planowany jest na rok 2012, poszerzy dorobek do około miliarda gwiazd.. Droga Mleczna waży tyle, ile inne galaktyki o podobnej jasności.Kolejne analizy statystyczne potwierdzają: w naszej galaktyce wiele gwiazd ma co najmniej jedną planetę, a tych planet są miliardy.Największa mapa 3D naszej galaktyki.. A takich galaktyk w Kosmosie jest ponad 100 miliardów, niektórzy mówią nawet o 500 miliardach.Prócz supermasywnej czarnej dziury w naszej galektyce.. Nie znam jej numeru katologowego ale napewno jest w górnych częściach skali gwiazd.Między 1989 a 1993 Hipparcos skatalogował ponad dwa i pół miliona gwiazd w naszej galaktyce.. Według nowszych - 400 miliardów.Nasza Galaktyka nosi nazwę Drogi Mlecznej jest to galaktyka spiralna z porzeczką, w której znajduje się m.in. nasz Układ Słoneczny.Droga Mleczna nazywana jest też po prostu Galaktyką, ale wtedy dla odróżnienia od innych galaktyk pisana jest wielką literą "G".Zawiera od 100 (według starszych szacunków) do 400 miliardów (według nowszych szacunków) gwiazd.Tylko w naszej galaktyce, zwanej Drogą Mleczną, znajduje się od 100 do 400 miliardów gwiazd.. Chociaż takie interakcje miały już dwukrotnie miejsce w historii, to jednak tym razem może być naprawdę gorąco.To forum jest już chyba umarłe.. Podczas gdy drzew na ziemi jest około biliona (1 000 000 000 000).Naukowcy badają jedną z najpotężniejszych gwiazd w naszej Galaktyce, która w każdej chwili może wybuchnąć, a przy tym zniszczyć wszelkie życie na Ziemi.. To jest skala, która przekracza jakąkolwiek wyobraźnię.. Dwa biliony czyli 2 razy 10 do potęgi 12..