Procedura pracy z uczniem zdolnym




"2/3 Procedury identyfikacji uczniów zdolnych • rozmowy nauczycieli z rodzicami, uczniami, • ankiety w śród rodziców uczniów klas pierwszych, • przeprowadzenie bada ń przez psychologa, • zespół ds. ucznia zdolnego zbiera informacj ę o tych uczniach, • zespół ds. ucznia zdolnego proponuje formy pracy z nimi, czuwa nad przebiegiem tych prac.Praca z uczniem zdolnym.. Praca z uczniem zdolnym na lekcjach realizowana jest głównie w formie pracy indywidualnej.Kształcenie uczniów zdolnych - proponowane metody i formy pracy Uczeń zdolny potrzebuje indywidualizacji w procesie nauczania.. Praca pozalekcyjna w ramach kół zainteresowań.. Wspólne rozwiązywanie zadań tekstowych - metoda mająca duży wpływ na rozwój uczniów zdolnych.. Stworzenie uczniom zdolnym sytuacji wyboru zdań, ćwiczeń o większej skali trudności lub prac dodatkowych.. Przydzielanie uczniom zdolnym specjalnych ról: asystenta, lidera itp. 1.Opis i analiza przypadku -praca z uczniem zdolnym.. Różnicowanie zadań klasowych, kontrolnych i domowych, zadawanie pewnychPROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW - - METODY PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM Program ten ma na celu ugruntowanie i poszerzenie wiedzy i umiejętności u ucznia zdolnego.. Uczniowie zdolni to tacy, „którzy przejawiają możliwości zaawansowanych dokonań w dziedzinie umysłowej, twórczej, artystycznej, w zakresie zdolności przywódczych czy w poszczególnych przedmiotach nauczania i którzy w celu pełnego rozwinięcia tych możliwości wymagają usług lub zajęć niedostarczanych przez standardowa szkołę..

Formy pracy z uczniem zdolnym: 1.

Zdaniem T. Lewowickiego42 za ucznia zdolnego można uznać takiego, który posiada co najmniej jedną z czterech wymienionych cech:Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość to aktywność nauczyciela i ucznia, która może odbywać się z użyciem monitorów ekranowych, ale także bez ich użycia - w formie ustalonej przez dyrektora szkoły w porozumieniu z nauczycielami danej szkoły i po poinformowaniu rodziców dziecka (ucznia) o sposobie realizacji zajęć.PROCEDUTRA POSTĘPOWANIA Z UCZNIEM ZDOLNYM .. Uczniowie wybitnie zdolni str .Zasadniczą rolę w pracy z dzieckiem zdolnym odgrywa nauczyciel, który przy wykorzystaniu odpowiednich metod pomaga dziecku w rozwoju jego uzdolnień.. Indywidualizacja pracy zarówno z uczniem mającym trudności w nauce jak i z uczniem zdolnym wpływa dobrze na stosunki interpersonalne, ale też na rozwój .Procedura pracy z uczniem zdolnym w Szkole Podstawowej nr 5 im.. W GIMNAZJUM NR 10 IM.. Uczeń jest uznawany za zdolnego jeśli posiada wysokie zdolności ogólne, uzdolnienia kierunkowe, predyspozycje twórcze oraz charakteryzuje się wysokim zaangażowaniem zada-niowym41.. Różnicowanie stopnia trudności prac domowych i prac klasowych.. To wyrabianie w nim nawyków, które powinny cechować każdego członka społeczności szkolnej.w czasie pracy błędów.. Praca w parach..

Jak pracować z uczniem zdolnym?

Stwarzanie warunków do odkrywania, eksperymentowania, poznawania, działania, przeżywania w różnych formach.. Kształtowanie u dzieci wiary we własne możliwości.. Stopniowanie zwiększania wymagań.. I. J. PADEREWSKIEGO .. Uczestnicząc na zajęcia indywidualne, może on nabyć ponadprzedmiotowe umiejętności i pogłębić twórczy rozwój własny, na który należy zwrócić szczególną uwagę.2.2.. Uczniowie z ADHD str. 40 2.4.. 1 Procedury osiągania celów Formy pracy z uczniem zdolnym Przydzielanie dodatkowych zadań do rozwiązania w czasie lekcji.. Rozwijanie u dziecka możliwości umysłowych .Uczeń zdolny jest dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych wymaga od szkoły i nauczycieli indywidualizacji nauczania, innych form i metod pracy dydaktycznej.. Procedury: a) zamiar przystąpienia do wybranego konkursu należy zgłosić dyrektorowi szkoły; b) przystąpienie do wybranego konkursu zatwierdza dyrektor szkoły.II.. 3.PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM ABC NAUCZYCIELA 1.. Według wyników badań dobiera on metody pracy adekwatnie do zainteresowań dziecka, są one zróżnicowane, zarówno pod względem jakościowym, jak i częstości ich stosowania.Praca z uczniem o SPE wymaga od nauczycieli indywidualizacji, nie tylko w obszarze edukacyjnym.. Praca w grupach.. Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się str. 45 2.6..

Istnieje szereg metod opracowanych z myślą o uczniu zdolnym.

Uczniowie niedostosowani społecznie, zagrożeni niedostosowaniem społecznym str. 50 2.7. ; Analiza materiałów do wykorzystania przez nauczycieli w pracy z uczniami uzdolnionymi .Praca z uczniem szczególnie zdolnym 562 Jednym z głównych zadań realizowanych w szkole jest wszechstronne rozwijanie ucznia, dostarczanie takich bodźców i treści, a także organizowanie takich sytuacji dydaktyczno-wychowawczych, które wyzwalają jego aktywność własną.Temat spotkania brzmiał: „Gry w pracy z uczniem zdolnym".. Identyfikacja problemu Kształtowanie sylwetki ucznia odbywa się poprzez codzienny kontakt ze szkołą, z nauczycielami, a także innymi uczniami.. Praca indywidualna.. Cele pracy z uczniem zdolnym W ogólnych założeniach praca z uczniem zdolnym ma na celu rozwijanie jego zdolności i zainteresowań.. Podstawa prawna: Rozporz ądzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach..

Ewaluacja działań podejmowanych w ramach pracy Koła - ankieta.

Są to działania nastawione na: - stwarzanie możliwości rozwoju ich zainteresowań - pobudzanie aktywności umysłowej uczniów, wyobraźni, fantazji25 Podsumowanie pracy.. Gry dydaktyczne mają ogromną wartość wychowawczą i kształcącą.. Przygotowanie ucznia do konkursu z poszczególnych przedmiotów (analiza zadań konkursowych, analiza odpowiedzi uczniów na przykładzie konkretnego konkursu w ramach Pomorskiej Ligi Zadaniowej Zdolni z Pomorza).. Metody pracy z uczniem zdolnym: problemowe, prezentowania własnych poglądów, kształcące umiejętność .Przykładowe techniki pracy z uczniem zdolnym: Technika tzw. ośrodków tematycznych - polega na uchwyceniu pewnych związków otaczającej rzeczywistości i na wykazaniu korelacji rzeczy i zjawisk.. Uczniowie zdolni otrzymują trudniejsze .IX.. Przykład procedury postępowania z uczniem przewlekle chorym gotowa .W PROGRAMIE: Charakterystyka ucznia zdolnego.. Wspieranie go polega na indywidualizacji wymagań oraz stosowaniu nowoczesnych metod, form i technik pracy.. Władze oświatowe ciągle podkreślają, iż należy stale dążyć do doskonalenia form pracy i opieki nad młodzieżą utalentowaną i zdolną, stwarzać warunki ku jej rozwoju, czuwać, aby nie zmarnował się żaden talent.. Uczniowie z poważnymi zaburzeniami w komunikowaniu się str. 42 2.5.. WaŜnym zadaniem nauczyciela jest tworzenie programów, projektów i propozycji ciekawych zajęć, rozwijających zdolności uczniów o ponadprzeciętnym potencjale w codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej.Praca z dzieckiem zdolnym ukierunkowana jest na rozwijanie jego zdolności indywidualnych oraz zainteresowań a także: 1.. Stwarzanie warunków do odkrywania, eksperymentowania, poznawania, działania, przeżywania w różnych formach.. Kształtowanie u dzieci wiary we własne możliwości.. Doskonalą m.in. logiczne myślenie, spostrzegawczość, uwagę, pamięć, umiejętność analizy i syntezy wzrokowej oraz słuchowej, tworzenie strategii, porównywanie, klasyfikowanie, uogólnianie czy planowanie.Praca z uczniem zdolnym nabiera coraz większego znaczenia w pracy szkoły i nauczyciela.. Uczniowie z chorobami przewlekłymi str. 38 2.3.. Nauczyciele muszą stosowa ć inne ,ró żne formy i metody pracy , aby taki ucze ń nie zniech ęcił si ę, lecz pracował dalej nad swoim rozwojem.. Przydzielanie uczniom zdolnym trudniejszych zadań podczas pracy grupowej lub indywidualnej.. Program ten jest przeznaczony do realizacji przez nauczycieli ZST w Kolbuszowej .Krupa B., (2012) Program pracy z uczniem zdolnym strona 4z13 metod uczenia się), łatwość skupienia się przez dłuższy czas na danym zagadnieniu, szybkie tempo uczenia się, umiejętności dydaktyczne przejawiające się w interesującym, logicznym,Procedura pracy z uczniem zdolnym.. Coraz częściej pojawiają się nauczyciele, którzy wprowadzają je w życie, stwarzając dla zdolnych dzieci dogodne warunki do wszechstronnego rozwoju.. Definicja: Uczeń zdolny - to uczeń osiągający lepsze wyniki w nauce od swoich rówieśników, w przypadku, gdy zachowane są jednakowe dla wszystkich warunki pracy, lub w gorszych warunkach uzyskujący te same wyniki co inni.1 Program pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zespół Szkół Publicznych w Czerniejewie rok szkolny 2013/2014 Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianemCele ogólne pracy z dzieckiem zdolnym Praca z dzieckiem zdolnym ukierunkowana jest na rozwijanie jego zdolności indywidualnych oraz zainteresowań a także: 1..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt