Ocena postępów ucznia z niedosłuchem




Uczeń z wadą słuchu potrzebuje dłuższego czasu na zastanowienie, ponieważ najpierwc.. Chłopiec zaczął uczęszczać do oddziału przedszkolnego w wieku 5 lat.. Postanowiłam opisać i przeanalizować sytuację ucznia, który się z nimi boryka, głównie z przyczyn zdrowotnych.. Naukę poprawnej pisowni zakłóca lateralizacja skrzyżowana.. Justyna .Czynności związane z zakończeniem zadania: - omówienie przebiegu programu z rodzicami uczennicy, wychowawcą oraz nauczycielami.. Bookmark the permalink.uczeń z wadą słuchu ma ograniczone możliwości korzystania z wielu środków masowego przekazu więc jego zasób informacji może być ograniczony.. Nie jest to proste zadanie zwłaszcza, że należy wziąć pod uwagę wiele kryteriów.PODSUMOWANIE OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA.. Na zajęciach wykorzystywałam również komputer i programy komputerowe: - Paint - Word - ,,Klik uczy czytać" - ,,Klik uczy liczyć" - ,,Klik uczy pisać".. Mińsk Mazowiecki .. Ocenianie ucznia z wadą słuchu wymaga znacznej indywidualizacji.. Cele bezpośrednie: - wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego, - usprawnianie funkcji słuchowych, - usprawnianie umiejętności grafomotorycznych, - kompensowanie ubytku słuchu (usprawnianie .ARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA Strona 7 z 9 włożony w wykonywanie zadania, przyrost wiedzy i umiejętności, umiejętność pracy w zespole, samodzielność w wykonywaniu zadań, stosunek do obowiązków szkolnych, stopień przygotowania - odrabianie prac domowych, ocena z języka polskiego oraz z zachowania dokonywanaII Ocena zachowania..

Ocenianie ucznia z wadą słuchu .

sprawdzanie notatek ucznia i uzupełnianie ich, N. przy ocenie prac pisemnych ucznia nie należy uwzględniać błędów wynikających z niedosłuchu, one nie powinny obniżyć ogólnej oceny pracy; błędy mogą stanowić dla nauczyciela podstawę, do podjęcia z dzieckiem dalszej pracy samokształceniowejWIELOASPEKTOWA OCENA POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA: Diagnoza Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej Zalecenia Poradni .. Systematyczne spotkania - omówienie postępów, osiągnięd, trudności występujących u ucznia, szkolenia dla rodziców.. Wskazane jest, by uczeń niedosłyszący siedział w .. Widoczne problemy z dłuższą koncentracją uwagi (szczególnie w trakcie wykonywania obliczeń arytmetycznych).Niedosłuch centralny - uszkodzenie w obrębie pnia mózgu lub półkul mózgowych.. - omówienie przebiegu z uczennicą, zwrócenie uwagi na postępy oraz obszary dalszej pracy.. Zaleceń Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej określonych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.Uczeń z niedosłuchem - program rewalidacji indywidualnej; Program zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim kl 6; Indywidualne zajęcia logopedyczne dla ucznia z niedosłuchem jednostronnym; Scenariusze zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, czytanie ze zrozumieniem2 WIELOSPECJALISTYCZNA OCENA POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA Skala ocen: 0 dziecko nie zalicza danego zadania 1 dziecko częściowo zalicza dane zadanie 2 dziecko zalicza dane zadanie W ZADANIACH WYMAGAJĄCYCH KOMUNIKACJI ZADANIE UZNAJE SIĘ ZA WYKONANE NIEZALEŻNIE OD UŻYTEGO ŚRODKA PRZEKAZU: GESTU SŁOWA ZDJĘCIA/OBRAZKA SYMBOLU PCS W ZADANIACH ROZWINIĘTYCH, PUNKTACJI PODLEGA KAŻDY .Uczeń z zaburzeniami mowy - alalia, dyslalia, niedosłuch… - wskazówki; Uczeń z zaburzeniami mowy: jąkanie, giełkot, dysglosja, mowa bezkrtaniowa, ana- i dysartria/wskazówki; Uczeń z zaburzeniami zachowania i emocji; Uczeń z zespołem Aspergera - przykładowe sprawozdanie nauczyciela wspomagającegoStudium przypadku ucznia z lewostronnym niedosłuchem..

- ocena pracy na zajęciach, samoocena uczennicy.

- podsumowanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej udzielanej w ciągu roku Klasa: IV Przewidywane oczekiwania udzielanej uczniowi pomocy Ocena efektywności pomocy psychologiczno - pedagogicznej udzielanej uczniowi- poziom wiedzy i umiejętności ucznia Wskazania do .1 Imię i nazwisko ucznia Chłopiec Data urodzenia XX Dane szkoły XX klasa/grupa Data podsumowania wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia XX DIAGNOZY CZĄSTKOWE Źródło informacji Analiza orzeczenia, opinii Informacje od rodziców ucznia Obserwacje wychowawcy i nauczycieli Analiza funkcjonowania Chłopiec z zespołem Aspergera.. Rozwój intelektualny na poziomie normy wiekowej .Arkusz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia oraz IPET Obszar funkcjonowaniaOpis funkcjonowania dziecka w danym obszarzePotrzeby wynikające z diagnozy dziecka w danym obszarzeMocne stronySłabe stronyOgólna sprawność fizyczna ucznia (motoryka duża)Sprawność rąk ucznia (motoryka mała)Zmysły (wzrok, słuch, czucie, węch, równowaga) i integracja sensorycznaprawidłowo .pracy z uczniem a w przypadku zajęć grupowych - program pracy grupy, tygodniowy rozkład zajęć, daty i czas trwania oraz tematy przeprowadzonych zajęć, ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy z uczniem oraz odnotowuje się obecność uczniów na zajęciach..

Ocena funkcjonowania ucznia Szkoły Podstawowej na tle grupy rówieśniczej.

Tagi: Arkusz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia, IPET.. Program został opracowany na podstawie: 1.. Korzystałam również z darmowych podręczników .Unikał kontaktu wzrokowego i werbalnego, a po dzwonku na przerwę - wyszedł z klasy bez słowa.. Obniżona synteza słuchowa słowa.. brak pewności siebie w kontaktach z innymi (lewostronny niedosłuch) pomoc psychologiczna Samodzielność Szczególne uzdolnienia Stan zdrowia ucznia (w tym przyjmowane leki) obciążający wywiad okołoporodowy, opieka kardiologiczna Inne obszary ważne z punktu widzenia funkcjonowania dziecka .Z uwagi na zaburzenia ucznia, trudności w nauce wynikające min.. Błędy mogą stanowić dla nauczyciela podstawę, do podjęcia z dzieckiem dalszej pracy samokształceniowej i korekcyjnej oraz ukierunkowania rodziców do dalszej pracy w domu.Identyfikacja problemu Jednym z ważnych problemów szkoły jest zagadnienie niepowodzeń edukacyjnych dzieci.. Zdarzało się, że uczeń prosił o kontakt z matką i zwalnianie go z lekcji w sytuacjach, gdy sobie z czymś nie radził, chciał czegoś uniknąć albo nie miał ochoty robić to, co proponował mu nauczyciel i szkoła.Autor programu: Tytuł programu: Program zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z wadą słuchu w klasach I-III gimnazjum Cele programu: Cel główny: Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych..

Mocne strony ucznia: Umiejętności: dobra pamięć wzrokowa, sprawność manualna.

Sam wchodzi w relację z uczniem i ma szansę dokonywać autorefleksji związanej z tym, co się w tej relacji dzieje.ocena skuteczności i efektywności działań wynikających z realizacji programu, stwierdzenie, w jakim stopniu zamierzone cele zostały osiągnięte, ocena skuteczności zaproponowanych form pracy, gromadzenie informacji o uczniach - ich osiągnięciach i zachowaniu, poszukiwanie nowych sposobów pracy z uczniami.. Ewa Ogonowska.. z niedosłuchu, zaległości powstałe w procesie uczenia się, problemy z koncentracją uwagi, niską samoocenę, niewłaściwe zachowanie oraz trudności w przestrzeganiu zasad obowiązujących w społeczeństwie przygotowałam program rewalidacji indywidualnej, który .przy ocenie prac pisemnych dziecka nie należy uwzględniać błędów wynikających z niedosłuchu, one nie powinny obniżyć ogólnej oceny pracy.. Stosunek ucznia do samego siebie (wierzy w swoje możliwości, chętnie podejmuje nowe zadania, potrafi przyznać się do błędu, potrafi poprosić o pomoc w sytuacji trudnej, nie wierzy w swoje możliwości, boi się podejmować nowe zadania, bezkrytyczny wobec siebie, brak poczucia winy, nie przyznaje się do błędu .Zespół nauczycieli i specjalistów pracujących z dzieckiem, co najmniej dwa razy w roku szkolnym, dokonuje bowiem okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, uwzględniając ocenę efektywności programu oraz, w miarę potrzeb, dokonuje modyfikacji programu.Jeśli niedosłuch dotyczy jednego ucha, to uczeń powinien być posadzony w rzędach bocznych tak, by ucho, na które słyszy dobrze, było zwrócone w kierunku środka klasy.. Zakres współpracy z PPP i innymi poradniamiProgram zajęć rewalidacyjnych dla ucznia klasy IV z jednostronnym niedosłuchem ucha lewego.. Oczekiwane rezultaty: Uczeń:Uczeń słabo słyszący- z niedosłuchem prawostronnym związanym z wadą wrodzoną w postaci rozszczepu podniebienia miękkiego.. Jest dzieckiem z obustronnym niedosłuchem w stopniu znacznym zaaparatowanym .5.. Motoryki dużej: - proste ćwiczenia gimnastyczne i zabawy z elementami chwytu, rzutu, toczenia i skoku.. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem.sytuację poprzez rozmowy z dzieckiem i jego rodzicami, obserwacje zachowań ucznia i jego relacji z innymi ludźmi, analizę zauważonych postępów w rozwoju dziecka związanych z edukacją i rozwojem społecznym.. Trudności w rozumieniu mowy, problemy ze zrozumieniem poleceń, skupieniem uwagi..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt