Burza mózgów metoda aktywizująca




Podstawowe zalety burzy mózgów s ą nast ępuj ące: • W jej wyniku powstaje du żo wysokiej jako ści pomysłów.. Należy brać pod uwagę takie czynniki jak: - zgodność z posiadanymi zasobami, - realność rozwiązania, - możliwość wykonania, - ryzyko związane z danym rozwiązaniem, - spodziewane rezultaty, - konieczne koszty,Burza mózgów to bardzo dobry wybór.. Burza mózgów jako problemowa aktywizująca metoda nauczania języka polskiegoMetody definiowania pojęć - celem jest nauka analizowania i definiowania pojęć, ale też negocjacji i przyjmowania różnego stanowiska: „burza mózgów", „mapy pojęciowe", „kula śniegowa" 3.Przykładowe metody: burza mózgów, obserwacja, dyskusja panelowa, metoda problemowa, studium przypadku.. Można ją stosować na kilka sposobów:, jako rozgrzewkę twórczą przed określonym zadaniem, np. wymień jak najwięcej zastosowań kolorowej bibuły; jako definiowanie pojęć przez skojarzenia np. - Co kojarzy się ze słowem „zabawa"; oraz jako metodę rozwiązywania problemów.Celem tej metody jest zgromadzenie w krótkim czasie dużej liczby pomysłów potrzebnych do rozwiązania jakiegoś problemu.. Nauczyciel przedstawia jakiś problem i prosi uczniów o znalezienie sposobów jego rozwiązania.. Metodę tę można stosować od V klasy szkoły podstawowej.. Bazgroły 2.Burza mozgów jest raczej metodą wspomagającą uczenie jezyka polskiego..

Burza mózgów 2.

Metodę tę znamy pod różnymi nazwami: giełda pomysłów, sesja odroczonej oceny, technika twórczego myślenia, metoda Osborna.Szczegóły: Jak aktywizować uczniów - Rau Krystyna, Ziętkiewicz Ewa.. Korzystaj ąc z wzajemnej inspiracji uczestnicy zaj ęć tworz ą du żo wi ęcej rozwi ąza ń, ni ż udałoby si ę im wyprodukowa ć, gdy ż ka żdy pracowałBURZA MÓZGÓW jest to metoda twórczego rozwiązywania problemów, rozwija kreatywność, pobudza wyobraźnię, uaktywnia wszystkich uczniów, uczy słuchania innych.. Stosuje się ją po to, aby dziecko nie uległo sugestii innych, wszyscy pracują twórczo ,w szybki sposób gromadzi się wiele informacji , pomysłów.Metody aktywizujące 8 BURZA MÓZGÓW(giełda pomysłów) Metoda burzy mózgów jest odmianą dyskusji polegającą na umożliwieniu uczniom szybkiego zgromadzenia wielu konkurencyjnych lub uzupełniających hipotez rozwiązania problemu, któremu poświęcona jest dana jednostka metodyczna lub jej fragment.Burza mózgów - technika wywodząca się z psychologii społecznej, która ma na celu doskonalenie decyzji grupowych.Burza mózgów jest również formą dyskusji dydaktycznej, wykorzystywaną jako jedna z metod nauczania.Zalicza się ją wówczas do metod aktywizujących, która stanowi podgrupę metod problemowych.2..

Burza mózgów .

Plusem tego sposobu jestmo żliwo ść modyfikowania cudzych pomysłów lub na zasadzie skojarzenie, podawanie innych.. Myślące kapelusze 3.. .Metody twórczego rozwiązywania problemów 1.. Technika 635 Metody skutecznego argumentowania, przedstawiania swojego zdania 1. metody ekspresji i impresji, nastawione na emocje i przeżycia.. Powodują wzrost zaangażowania emocjonalnego uczniów.. Poznań 2000 oraz Jadwigi Krzyżewskiej Aktywizujące metody i techniki w edukacji.. 5.Korzystając z mojego konspektu i książek: Krystyny Rau, Ewy Ziętkiewicz Jak aktywizować uczniów.. BURZA MÓZGÓW ( czyli ,, fabryka pomysłów").. Celem tej metody jest generowanie pomysłów osób uczących się.. Po wyczerpaniu pomysłów następuje dyskusja i wybór najlepszego rozwiązania.. Przydaje się gdy trzeba klasę obudzić, zachęcić, rozruszać.. Znana jest też pod nazwami „fabryka pomysłów", „giełda pomysłów", „jarmark pomysłów".W metodzie "burzy mózgów" wychodzimy od zgromadzenia możliwie najbogatszego materiału wyjściowego, aby później na drodze intelektualnej selekcji wybrać te najlepsze i możliwe do zrealizowania.. Metodę tę nazywa się także "giełdą pomysłów".Metoda aktywizująca - definicja pojęcia.. Jest to metoda polegająca na zebraniu jak największej ilości pomysłów, celem roz- wiązania jakiegoś problemu..

Burza mózgów.

Pozwala na zgromadzenie w krótkim czasie du żej ilo ści pomysłów na rozwiązanie jakiego ś problemu.. Została ona opracowana przez Bernda Rohrbacha w 1968 r i po raz pierwszy opublikowana na łamach niemieckiego czasopisma Absatzwirtschaft.Metody definiowania pojęć - opiera się na analizowaniu i definiowaniu pojęć (przykłady: Kula śniegowa, Burza mózgów).. Określenie formy nauczania .. burza mózgów wielokrotna dyskusja dydaktyczna metoda przypadków metoda sytuacyjna inscenizacja Gry .. Aktywizujące metody nauczania Aktywizowanie uczniów jest obecnie powszechnym zjawiskiem w nauczaniu.. BURZA MÓZGÓW - metoda Osborna , to tzw. fabryka pomysłów , giełda pomysłów , rozgrzewka umysłowa.. Powoduj ą wzrost zaanga żowania emocjonalnego uczniów.. Zasada jest prosta, każdy pomysł jest ważny i żadnego nie można oceniać od razu.. Jest on efektem doznań i prze żyć zwi ązanych z wykonywaniem okre ślonych zada ń (np. gra dydaktyczna).. Otwarte ucho Metody przekładu intersemiotycznego 1.. Wszyscy uczestnicy mają prawo zgłaszać swoje pomysły, pomysły te nie podlegają ocenie ( co jest bardzo istotne w pracy z dziećmi).Ważna jest duża ilość pomysłów, nie jest istotne, kto jest autorem pomysłów.efektów burzy mózgów, ni ż jej integraln ą cz ęści ą. Najłatwiejszym sposobem aktywizacji, który rozwija zdolność twórczego rozwiązywania problemów jest tzw. "burza mózgów"..

"Burza mózgów" i inne techniki w edukacji.

1.3 Burza mózgów z jednoczesnym ocenianiem Metoda ta jest stosowana w celu szybszego znajdowania oczekiwanego rozwiązania.. Postępowanie wygląda tak: - podanie przez nauczyciela problemu,Burza mózgów: Jest to najprostsza metoda aktywizuj ąca.. Formy organizacyjne pracy na lekcjach 1.. Dyskusja 5.. PORÓWNANIE I OCENA MOŻLIWYCH ROZWIĄZAŃ.. Suwałki 2000 wyjaśnię jak przeprowadzić zajęcia z wykorzystaniem "Metaplanu".Mieszana burza mózgów przynosi bardzo dobre wyniki, gdyż takie indywidualne tworzenie wprowadza rywalizację między specjalistami i wykazuje autorstwo poszczególnych pomysłów.. Dywanik pomysłów 6.. Wspaniale oczyszcza atmosferę i angażuje młodzież w lekcję.. Metoda zabawowa, kształtująca pomysłowość i wyobraźnię.. Metody twórczego rozwiązywania problemów - uczą krytycznego i twórczego myślenia, łączenia wiedzy teoretycznej z praktyką (przykłady: Sześć myślących kapeluszy, Dywanik pomysłów).. Praca tą metodą dzieli się na 3 etapy: zgłaszanie pomysłówBurza mózgów - definicja Brainstorming, czyli burza mózgów, to technika rozwiązywania problemów lub podejmowania decyzji, przeprowadzana w większej grupie.. Drzewko decyzyjne 4.. Nauczyciel podaje problem, a uczniowie zgłaszają pomysły rozwiązań.. Uczniowie wykonujący te prace muszą wykazać się samodzielnością, inicjatywą i dyscypliną.. Pomysły mogą być oczywiste, banalne, ale z czasem niespodziewane, fantastyczne, innowacyjne.. Nauczycieli(w metodzie projektów przydatna jest metoda burzy mózgów).. Metoda trójkąta 2.. Jest on efektem doznań i przeżyć związanych z wykonywaniem określonych zadań (np. gra dydaktyczna).Metoda twórczego myślenia J. Osborne - Burza mózgów Metoda ta jest szczególnie polecana podczas rozwiązywania problemów.. Zasady burzy mózgów:Przykładowe metody: burza mózgów, obserwacja, dyskusja panelowa, metoda problemowa, studium przypadku.. Tytuł: Jak aktywizować uczniów Podtytuł: "Burza mózgów" i inne techniki w edukacji Autor: Rau Krystyna, Ziętkiewicz Ewa Wydawnictwo: G & P Kod paskowy: 9788372720238 ISBN: 8372720231 Języki: polski Ilość stron: 92 Format: 16x24cm Oprawa: Miękka Waga: 0.175 kgMetoda nauczania - celowo i systematycznie stosowany sposób pracy nauczyciela z uczniami, który umożliwia uczniom opanowanie wiedzy wraz z umiejętnością posługiwania się nią w praktyce, .. metody aktywizujące: burza mózgów, sytuacyjna, inscenizacji, problemowa itp.Projekt - metoda aktywizująca W Polsce metoda projektu znana jest od dawna.. metody ekspresji i impresji , nastawione na emocje i prze życia.. Burza pytań - odwrotność burzy mózgów Metoda ta polega na podaniu przez nauczyciela problemu do rozwiązania.TECHNIKA 635 jest to jedna z technik burzy mózgów (brainstorm), a ściślej rzecz ujmując stanowi model tzw. brainwritingu.. Za twórcę metody uznaje się Alexa Osborna.Efektem stosowania burzy mózgów na zajęciach jest: - włączenie wszystkich uczniów do pracy, - szybkie zgromadzenie dużej ilości pomysłów i ciekawych rozwiązań, - przeprowadzenie rozgrzewki umysłowej.. Rybi szkielet 4..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt