Ocenianie kształtujące nacobezu




Przedstawiamy dwa podejścia do oceniania kszt1 Ocenianie kształtujące Ocenianie kształtujące ( OK ) częste ocenianie ucznia i uzyskanego przez niego zrozumienia materiału.. Posługuję się językiem polskim w sposób poprawny.. Wiemy więc, dokąd zdąŝamy i co chcielibyśmy wspólnie osiągnąć.. Od dwóch lat obserwuję absurd ciągłego oceniania, które pomimo jasnych kryteriów nie daje uczniom jasności w ocenianiu i nie mobilizuje ich do pracy.Program Szkoła Ucząca Się promuje i uczy oceniania kształtującego, uczniom pomagającego się uczyć, a nauczycielom lepiej nauczać.. o Kryteriów nie powinno być zbyt wiele.. Mocne strony Uczniowie lepiej wiedzą, czego mają się nauczyć i jak poprawiać swoje prace.. Uzasadnienie celowości tematu: • rozwijanie kreatywności uczniów • integracja zespołu klasowego Powiązanie z wcześniejszą wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniami.. Zeszyt drugi: Nacobezu„NACOBEZU" (na co będę zwracał uwagę): 1.. Przy zbyt dużej liczbieLiczne badania i raporty dowodzą, że ocenianie kształtujące (OK) jest bardzo efektywnym sposobem podnoszenia osiągnięć uczniów.. •OK jest procesem ciągłym, więc stale i w różnych formach •OS jest zdarzeniem jednostkowym; kończy i podsumowuje proces nauczania na danym etapie, czyli na koniec.. Dzisiaj postaram się Wam przybliżyć trochę podstaw, czyli czym właściwie jest ocenianie kształtujące i jakie podstawowe elementy składają się na nie, a następnie omówię, jak wykorzystuję ocenianie kształtujące na lekcjach 🙂 Spis treści: 1.…Ocenianie kształtujące to sposób pracy nauczyciela i uczniów, który polega na systematycznym pozyskiwaniu informacji o przebiegu procesu uczenia się..

Ocenianie kształtujące: Ocenianie kształtujące: Dzielmy się tym, co wiemy!Dzielmy się tym, co wiemy!

METODY: ćwiczenia praktyczne, metoda pytań i odpowiedzi, aktywizująca.Ocenianie kształtujące polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania informacji, które pozwolą rozpoznać, jak przebiega proces uczenia się, aby: nauczyciel modyfikował dalsze nauczanie, uczeń otrzymywał informację zwrotną pomagającą mu się uczyć.3 Ustalanie wraz z uczniami kryteriów oceniania, czyli tego, co nauczyciel będzie brał pod uwagę przy ocenie pracy ucznia NACOBEZU Uczeń musi wiedzieć, co dokładnie będzie podlegało ocenie.. W literaturze przedmiotu spotyka się także inne nazwy dotyczące omawianego zagadnienia: ocenianie pomagające się uczyć, ocenianie formatywne, ocenianie konstruktywne.Ocenianie Kształtujące.. See more ideas about Ocenianie kształtujące, Edukacja, Nauczanie.Ocenianie kształtujące i związane z nim strategie pracy nauczyciela to praktyczne koncepcje pokazujące, jak tę jakość poprawić.. Ocenianie jest integralną częścią procesu edukacyjnego.. To pokazuje, że nauczyciele i dyrektorzy szkół rozumieją, iż istotą nauczania jest proces uczenia się i to powinno być celem pracy nauczycieli: organizacja procesów edukacyjnych w taki sposób, aby uczeń mógł się uczyć, wykorzystując wszystkie swoje zasoby i radząc sobie z ograniczeniami przy .TAMARA KROPIOWSKA, OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE NA LEKCJI - WZÓR SCENARIUSZA 2 Czego nauczyciel będzie oczekiwał i wymagał od uczniów?Na co będzie zwracał uwagę?.

Podręcznik-poradnik oceniania kształtującego autorstwa czołowej polskiej ekspertki od tej metody nauczania.

Informacja zwrotna musi być ściśle związana z kryteriami oceniania .Ocenianie kształtujące opiera się na współpracy pomiędzy nauczycielem, uczniem i jego rodzicami bądź opiekunami.. Cele te powinny być możliwie konkretne i realistyczne, a kryteria pokazywać zakres ich realizacji.. Poprawia się komunikacja nauczyciel-uczeń-rodzic.. NaCoBezu - podanie uczniom 5.. Ustalamy wraz z uczniami cele lekcji.. Nauczyciel, który stosuje ocenianie kształtujące .Ocenianie kształtujące to sposób na lepsza mobilizację ucznia do nauki i refleksji nad procesem uczenia się.. O czym informuje?. - dziĘki ocenianiu ksztaŁtujĄcemu moŻesz pomÓc swojemu dziecku, stajesz siĘ jego sojusznikiemOcenianie kształtujące, w skrócie (OK), lub nazywane inaczej „ocenianie pomagające się uczyć" jest bardzo chwalone zarówno przez nauczycieli, jak i przez uczniów na całym świecie.Sprawdzone jest na pewno to, że przynosi ono wymierne korzyści obydwu stronom.. Prawidłowo zapisuję daty, godziny, „skrótowce" i tzw. „wyrazy trudne".. Następnie ustalamy, na co będziemy zwracać uwagę przy ocenianiu.nacobezu na co bĘdĘ z .. rodzic a ocenianie ksztaŁtujĄce rodzic - tak jak i uczeŃ - musi byĆ Świadomym uczestnikiem procesu oceniania ksztaŁtujĄcego..

...Ocenianie kształtujące a ocenianie sumujące Nauczyciel stosujący ocenianie kształtujące stosuje również ocenę sumującą.

Ocenianie kształtujące (OK) polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania informacji, które pozwolą rozpoznać, jak przebiega proces uczenia się, aby nauczyciel modyfikował dalsze nauczanie, a uczeń otrzymywał informację zwrotną pomagającą mu się uczyć.Ocenianie kształtujące Szczegóły Utworzono: piątek, 10, kwiecień 2015 08:33 Elementy oceniania kształtującego, które zostaną wprowadzone do wewnątrzszkolnego oceniania w ZSZ nr 4 w Opolu od roku szkolnego 2015/2016 - informator dla uczniów.. Ocenianie kształtujące to również jeden z najbardziej obiecujących kierunków we wciąż dynamicznie reformowanej .Ocenianie kształtujące staje się dzisiaj praktyką wielu szkół.. Nie rezygnuje ze stopni 15 16.. Do każdego wyrazu dopasujesz kubek, który określać będzie podaną wcześniej zasadę ortograficzną.. Pojęcie w wyjaśnieniu którego pomoże nam wikipedia "programowo epizodyczny i egzemplaryczny pierwszy stopień kształcenia ogólnego" Nauczanie początkowe naprawdę może być trudne i nie zrozumiałe dla naszych dzieci.Wszystkie te elementy OK stosujemy na co dzień w pracy w Naszej Szkole..

Oznacza to, że ocenianie kształtujące na dobre zagościło w Naszej Szkole, z czego jesteśmy bardzo dumni.Ocenianie kształtujące w praktyce.

Kubki odpowiadają kolorowi kartki na których zapisane są zasady.NACOBEZU Klasa I Liczby i działania Konieczne: znam pojęcie liczby naturalnej, całkowitej, wymiernej wskazuję liczby naturalne, całkowite i wymierne wśród podanych rozumiem rozszerzenie osi liczbowej na liczby ujemne porównuję liczby wymierne zaznaczam liczby wymierne na osi liczbowej zamieniam ułamki zwykłe na dziesiętne i odwrotnie znam pojęcia: rozwinięcie dziesiętne .Ocenianie kształtujące .. o „NaCoBeZU"określamyna podstawie celów sformułowanych w sposób zrozumiały dla uczniów.. Oferujemy szkołom warsztaty dla rad pedagogicznych, kursy internetowe, prowadzimy studia podyplomowe dla dyrektorów i wicedyrektorów, organizujemy szkolenia i konferencje dla dyrektorów i nauczycieli.. wczesnoszkolna Data:25.04.2016r Klasa: 2a Temat: Tropiciele wiosny.. Ocenianie kształtujące, czyli ocenianie pomagające nauczycielowi nauczać a ucz-niom się uczyć, w zasadzie zawsze było obecne w pracy nauczycieli, choć dopieroOcenianie kształtujące Strona 2 z 6 wyszczególnienie i docenienie dobrych elementów pracy ucznia, odnotowanie tego, co wymaga poprawienia lub dodatkowej pracy ze strony ucznia, wskazówki, w jaki sposób uczeń powinien poprawić tę konkretną pracę, wskazówki, w jakim kierunku uczeń powinien pracować dalej.. Podsumowuje doświadczenia nauczycieli praktyków, którzy w swojej codziennej pracy z sukcesami wykorzystują ocenianie kształtujące.OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE Przedmiot: edu.. Podstawą współpracy są dwa elementy oceniania kształtującego: NACOBEZU czyli kryteria sukcesu, które wyraźnie określają, co uczeń powinien umieć, oraz informacja zwrotna.Konspekt zajęć - ocenianie kształtujące.. Dzięki niemu nauczyciel może modyfikować dalsze nauczanie i dawać uczniom informację zwrotną pomagającą im w nauce.OCENIANIE SUMUJĄCE A OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE Kiedy, które?. Uczniowie nie potrafią już pracować bez słynnego celu i NaCoBeZU.. Dla rodziców jest to dawanie informacji zwrotnej z czym uczeń daje sobie radę a nad czym musi popracować.. rodzicu!. Co więcej, potrafią sami je konstruować przygotowując się do prowadzenia własnej lekcji..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt