Podstawowe fakty z życia i działalności jezusa chrystusa




Klasa II: Aby nie ustać w drodze.. NOTATKA: „Historia to nauka o przeszłości oparta na źródłach (świadectwach).podstawowe fakty • z życia i działalności Jezusa w porządku chronologicznym; wiary; • wie, czym jest Dobra Nowina; scharakteryzo • umie wymienić imiona ewangelistów; • • wie, że Jezus jest Synem Bożym; • w Chrystusie;wie, że Maryja jest Matką Kościoła; • • Ewangeliami;zna wybrane wydarzenia z życia św. Piotra i św.artystyczna Jezusa Chrystusa, Matki Bożej i Apostołów.. projektuje sposoby naśladowania Chrystusa w niesieniu codziennego krzyża2 108 PÓJŚĆ ZA JEZUSEM CHRYSTUSEM Program koncentruje się wokół następujących treści: Klasa I: Spotkanie ze Słowem.. 81% Charakterystyka Jezusa Chrystusa.. 42: Spory wokół Jezusa (Zapoznanie z postawami ludzi wobec Jezusa) - wie, że posłannictwo Jezusa nie polega na rozwiązywaniu za ludzi codziennych problemów; - uzasadnia, że jedyną drogą przyjęcia posłannictwa Mesjasza jest wiara.- przedstawia podstawowe fakty życia i działalności Jezusa Chrystusa w porządku chronologicznym; rozmowa kierowana, praca z podręcznikiem, „burza mózgów", metoda „artykuł prasowy", metoda „CV" - Jezus z Nazaretu- wie, że Jezus Chrystus jest postacią historyczną;ODSŁONIĆ TWARZ CHRYSTUSA Chodźmy razem Plan wynikowy nauczania religii dla klasy III gimnazjum Program nr AZ-3-01/10 Pójść za Jezusem Chrystusem Wydawnictwo WAM Księża Jezuici Kraków Temat 1..

Wypowiada się o Jezusie i chrześcijanach pogardliwie, jednak nigdy nie wątpi nawet, iż Chrystus faktycznie istniał (dzieliło ich mniej niż 100 lat).

- Zapoznanie uczniów z chronologią podstawowych faktów z życia i działalności Jezusa.Kiedy zapytać wyznawcę Chrystusa o znane mu pisemne źródła potwierdzające, że Jezus był postacią historyczną, najprawdopodobniej wskaże wyłącznie Pismo Święte - listy św. Pawła, napisane 25 lat po śmierci Jezusa, oraz Ewangelie, które powstały kilkadziesiąt lat po opisywanych przez nie wydarzeniach, oparte na świadectwach naocznych świadków życia i nauczania Jezusa .Zgodnie z przekazem nowotestamentowym Jezus Chrystus urodził się w żydowskiej rodzinie, jako syn dziewicy Marii poślubionej Józefowi.Wspó cześnie narodziny Chrystusa datuje się na 8-4 rok p.n.e. w okresie Drugiej Świątyni.Za czasów papieża Jana I (zm. 526) zaczęto liczyć naszą erę od jego urodzenia, jednak według współczesnych nauk mnich, który dokonał rachuby lat .postaci Jezusa; przedstawisz podstawowe fakty z życia i działalności Jezusa w porządku chronologicznym.. Pisze (1):życia i działalności Jezusa Chrystusa w porządku - wie, że Jezus Chrystus jest postacią historyczną; - umie przedstawić podstawowe fakty z życia i działalności Jezusa w porządku chronologicznym; - potrafi wymienić źródła chrześcijańskie i pozachrześcijańskie na temat historycznościHistoryczność Jezusa - przedmiot dociekań naukowych i analizy danych historycznych w celu ustalenia, czy Jezus istniał jako postać historyczna, gdzie i kiedy żył oraz czy któreś z najważniejszych wydarzeń jego życia, jak na przykład śmierć, może być potwierdzone jako wydarzenie historyczne..

wskazuje teksty biblijne i patrystyczne mówiące ohist rycznym pochodzeniu Jezusa podaje najważniejsze fakty z życia i działalności Jezusa w porządku chronologicznym interpretuje teksty biblijne mówiąceoJezusie Chrystusie).

Analiza i interpretacja biblijna.. 82% Postać i życie Jezusa Chrystusa w wybranych utworach literackich; 85% Święty Paweł napisał, że: „Śmierć i zmartwychwstanie Jezusa są zgorszeniem dla Żydów i głupstwem dla pogan.". Serce· IV · zna nazwy: Ziemia Obiecana, Kanaan, Ziemia Święta; · wie, w jaki sposób objawił się Mesjasz; · wie, że Jezus Chrystus jest postacią historyczną; · umie przedstawić podstawowe fakty z życia i działalności Jezusa w porządku chronologicznym; · potrafi wymienić źródła chrześcijańskie i pozachrześcijańskie na temat historyczności Jezusa;Wersja zgodna z Programem nauczania religii „Pójść za Jezusem Chrystusem" nr AZ-3-01/10 z 9.06.2010 r. L/ p podstawowe Nr tematu w podręczniku Wymagania Treści Podstawy programowej [wymagania ogólne i szczegółowe] Uczeń: ponadpodstawowe Uczeń: Rozdział I.. Cele katechetyczne wymagania ogólne I.. Wyjaśnia, jak formowały się księgi Pisma Świętego.. Świadectwa historyczności Jezusa.. Wyjaśnia, czym jest Pismo Święte.. Opisuje przejawy miłości Boga do człowieka w historii zbawienia (od stworzenia) i w teraźniejszości..

Chcę być szczęśliwy 1 1.Wakacyjne szczęście - zna wymagania podstawowe,- podaje podstawowe fakty związane z powstaniem warszawskim - opisuje chronologiczny przebieg powstania Machabeuszy - wymienia Księgi Pisma Świętego, które opisują przebieg powstania Machabeuszy.

Wskazówki do realizacji: Zapoznaj się z dołączoną prezentacją.. Według Nowego Testamentu (części Biblii) urodził się w żydowskiej rodzinie jako .na temat historyczności Jezusa, • przedstawia podstawowe fakty z życia i działalności Jezusa Chrystusa w porządku chronologicznym, • uzasadnia podstawowe implikacje dla życia chrześcijanina, wynikające z Wcielenia i Odkupienia, • wskazuje na wątki, tematy i postacie biblijne obecne w literaturze pięknej,Cztery Ewangelie przekazują nam fakty z działalności Chrystusa, niestety autor żadnej z nich nie wspomina o życiu Jezusa w okresie od 12 roku życia, gdy zaginął swoim rodzicom w Jerozolimie, aż do jego pierwszych publicznych wystąpień w wieku szacowanym na około 30 lat.. Natomiast badania Jezusa historycznego wykraczają poza kwestię jego historyczności .1.1.Chrzest Jezusa w Jordanie 2.Cud na weselu w Kanie Galilejskiej 3.Głoszenie Królestwa Bożego i wzywanie do nawrócenia 4.Przemienienie na górze Tabor 5.Ustanowienie Eucharystii 1.Modlitwa Pana Jezusa w Ogrójcu 2.Biczowanie Pana Jezusa..

Napisz chronologicznie najważniejsze wydarzenia z życia Pana Jezusa (minimum 10).uzasadnia podstawowe implikacje dla życia chrześcijanina wynikające z Wcielenia i Odkupienia Jezus z Nazaretu - wskazania ewangeliczne (filozofia), Dekalog jako podstawa życia moralnego (etyka) Meka, śmierć i zmartwychwsta-nie Jezusa.

Wymienia i wyjaśnia najważniejsze przymioty Boga.. Do zeszytu wpisz lub wklej notatkę.. Klasa III: W miłości Boga.. A czym dla Ciebie jest dziś męka Jezusa.. Satyryk, który żył w drugiej połowie II wieku.. Każdy może się domyślać mniej lub więcej, co wtedy robił .Lukian z Samosaty.. - przedstawia podstawowe fakty życia i działalności Jezusa Chrystusa w porządku chronologicznym, - uzasadnia podstawowe implikacje dla życia chrześcijanina wynikające z Wcielenia, - wyjaśnia rolę sztuki sakralnej w liturgii Kościoła, - charakteryzuje relację Bóg - człowiek,- wie, że Jezus Chrystus jest postacią historyczną;- umie przedstawić podstawowe fakty z życia i działalności Jezusa w porządku chronologicznym;- potrafi wymienić źródła chrześcijańskie i pozachrześcijańskie na temat historyczności Jezusa; - wie, czym jest Dobra .że istnienie Jezusa Chrystusa i Jego dzieło są faktami historycznymi.. Zestawia wydarzenia biblijne ze zwyczajami religijnymi.. Polski Wskazuje na znaczenie uwarunkowań kulturowych na życie i działalność Jezusa Chrystusa.- Umocnienie przekonania, że istnienie Jezusa Chrystusa i Jego dzieło są faktami historycznymi.. Odpowiedz recenzując film, Mela Gibsona pt. „Pasja".Jezus Chrystus (ur. ok. 8-4 p.n.e. w Betlejem, zm. ok. 30 lub 33 n.e. w Jerozolimie) - cieśla i kaznodzieja z rzymskiej prowincji Judea, centralna postać religii chrześcijańskiej, w wierzeniach większości chrześcijan uznawany jest za Boga (jako Syn Boży, współistotny Bogu Ojcu) i człowieka..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt