Wnioski i rekomendacje z realizacji podstawy programowej




Rozpoznanie potrzeb szkoły w zakresie „Warunków i sposobu realizacji podstawy programowej" - opracowanie danych zbiorczych.. Wnioski wynikające z przeprowadzonej ewaluacji (odpowiedzi na pytania kluczowe) Analiza wywiadu wśród nauczycieli pozwala stwierdzić, że oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.. TREŚCI NAUCZANIA ZAWARTE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ KLASA II Uczeń nabył i utrwalił wiadomości i umiejętności w zakresie KLASA II Uczeń nabył i utrwalił wiadomości i umiejętności w zakresie 1.wnioski wynikające z ich bieżącej pracy wpływają na wzrost efektów uczenia się i nauczania.. Szczegóły Kategoria: Monitorowanie realizacji podstawy programowej Opublikowano: środa, 15, listopad 2017 14:03 Artur Makowski Odsłony: 13391Wnioski i rekomendacje 38 7.1.. Czy realizacja podstawy programowej ma wpływ na osiągnięcia edukacyjne ucznia?. Z analizy ankiet wynika, iż wszystkie nauczycielki zapoznały się z nową podstawą programową.. Charakterystyka wymagania: W szkole realizuje się podstawę programową z uwzględnieniem osiągnięć uczniów z1 RAPORT Z REALIZACJI NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ 1.. Rekomendacje 39.. Epodreczniki.pl, podręcznik internetowy „Włącz Polskę", portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej, Telewizji Polskiej, Polskiego Radia czy Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji to strony, które mogą być wykorzystywane do zdalnej pracy z uczniami w okresie .Zebrane informacje wykazały, że wszyscy nauczyciele deklarują, że zapoznali się z podstawą programową nauczanego przedmiotu, jednak nie wszyscy respondenci znają podstawę z poprzedniego jak i kolejnych etapów edukacyjnych..

rozwoju 2.wczesnoszkolnej sprzyjają realizacji podstawy programowej?

SPRAWOZDANIE ZE STOPNIA REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ I PÓLROCZE ROKU SZKOLNEGO 2012/201 Podstawę programową w klasie II i III zrealizuję zgodnie z zamierzeniami na rok szkolny 2012/2013.. Nauczyciele realizują programy nauczania zawierające7.. Wszystkie programy nauczania dostosowane są do nowej podstawy programowej, więc proces nauczania w edukacji wczesnoszkolnej sprzyja realizacji podstawy programowej.. Podjąć działania rozwijające inteligencję intrapersonalną oraz działania w kierunku racjonalnego odżywiania .. Rozpoznanie potrzeb nauczycieli w zakresie realizacji nowej podstawy programowej .Z arkuszy monitoringu realizacji podstawy programowej wynika, że nauczyciele w pełni realizują podstawę programową, co do ilości wymaganych godzin oraz co do treści podstawy dla danego przedmiotu.. Wnioski z monitorowania osiągnięć wykorzystywane są przez nauczycieli w codziennej pracy.. 2. opracować wyniki; przedstawić wnioski i rekomendacje; 3. wdrożyć przyjęte zalecenia, wprowadzić potrzebne zmiany /np.. 4.-w szkole monitorowana jest realizacja Podstawy Programowej, -nauczyciele analizują poziom opanowania wiadomości i umiejętności określonych w Podstawie Programowej -wnioski z analizy wykorzystywane są do poprawy efektów uczenia się uczniów, -nauczyciele rozszerzają treści ujęte w Podstawie Programowej..

Cel ewaluacji Pozyskiwanie informacji o procesie wdrażania podstawy programowej.

Krok 6.. Znajomość podstawy programowej z historii Wszyscy przebadani nauczyciele deklarowali znajomość podstawy programowej z historii, jednak większość z nich przygotowywała i przeprowadzała lekcje posługując się tylko podręcznikiem iRealizacja podstawy programowej w zakresie celów ogólnych, umiejętności i wiedzy przedmiotowej, zalecanych warunków i sposobów realizacji.. Realizacja zadań w planie pracy szkoły (ocena realizacji na podstawie informacji w sprawozdaniach)SPRAWOZDANIE Z NAUCZNIA PRZEDMIOTU MUZYKA W KLASACH I SZKOŁY PODSTAWOWEJ IV-V SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM ZA PIERWSZY OKRES ROKU SZKOLNEGO 2009/10 Nauczanie muzyki w klasach I - szych szkoły podstawowej Założenia w pracy z klasami pierwszymi Ważnym moim założeniem (zgodnym z podstawą programową) w edukacji dziecizawarto w części końcowej podstawy programowej (zalecane warunki i sposób realizacji).. Odpowiednie zaplanowanie działań związanych z monitorowaniem pozwala na uzyskanie szeregu informacji, które zostaną wykorzystane w ramach ewaluacji wewnętrznej, kontroli i wspomagania nauczycieli w podnoszeniu jakości pracy placówki.Nauczyciele monitorują realizację podstawy programowej, określają wnioski.. Wnioski 38 7.2.. Określanie dotychczasowych doświadczeń w tym zakresie.. Formułowanie wniosków do dalszej pracy- na etapach klas:0,1-3, 4-6.Raport z ewaluacji wewnętrznej: Realizacja podstawy programowej w zakresie celów ogólnych, umiejętności i wiedzy przedmiotowej, zalecanych warunków i sposobów realizacji..

Wniosek Stopień realizacji wniosku Uwagi do realizacji wniosku 1.

TAK 27 100% NIE 0 0% Wnioski: 100% ankietowanych nauczycieli uważa, że realizacja podstawy programowej wpływa na osiągnięcia edukacyjne uczniów.. Mocne i słabe strony pracy: .. Wnioski z badań.. Wymagania wynikające z podstawy programowej sygnalizują na kartach hospitacji i z praktycznych obserwacji wynika, że są one realizowane.Procedury monitorowania realizacji podstawy programowej.. Należy zaznaczyć, że wiedza ta jest wymagana od każdego nauczyciela i niezbędna do właściwej realizacji .Nowa podstawa programowa dla liceum, technikum i branżowej szkoły II stopnia Data: 31.01.2018. Minister Edukacji Narodowej Anna Zalewska podpisała 30 stycznia 2018 roku rozporządzenie w sprawie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego, pięcioletniego technikum oraz dwuletniej branżowej szkoły II stopnia.Wnioski z nadzoru dyrektora przedszkola w roku 2015/2016: L.p.. Takie działania całego zespołu nauczycieli przyczyniły się do rozwoju umiejętności wychowanków oraz dostosowania treści do aktualnych możliwości dzieci.. Analiza planów dydaktycznych nauczycieli (czy uwzględniają cele, treści zawarte w programach nauczania oraz warunki i sposoby realizacji podstawy programowej) - opracowanie danych zbiorczych..

... próbowały wyciągnąć wnioski z zaobserwowanych zjawisk.

Czy przeprowadza Pan/Pani diagnozę wiadomości i umiejętności oraz analizęWnioski i rekomendacje na podstawie wyników kontroli.. z 2013 r., poz. 560 - załącznik - Wymagania wobec szkółPodczas pracy realizowałyśmy podstawę programową w oparciu o program, a także w oparciu o program autorski „Ośmiorniczka"; roczny plan pracy i plany miesięczne.. Cytowane Rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznegor 168, poz. 1324) (Dz.U.. : zmiana form i metod pracy z uczniem .Przeprowadzono liczne wywiady i rozmowy z nauczycielami, uczniami oraz rodzicami.. Zbadanie , w jaki sposób nauczyciele monitorują realizację podstawy programowej.Nauka zdalna podczas zawieszenia zajęć w szkołach - rekomendacje dla nauczycieli i dyrektorów.. Zakres diagnozowania: Wymaganie: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.. Rekomendacje, które należy uwzględnić w planowaniu działań oraz dalszych kierunków rozwoju przedszkola.9.sprawozadnie z realizacji zajeć pozalekcyjnych w roku szkolnym doc. 10.ocena efektów kształcenia okreslonych w podstawie programowej z przedmiotu doc. 11.arkusz analizy własnej pracy nauczyciela w roku szkolnym doc Monitorowanie realizacji podstawy programowej w szkole podstawowej.jedną z dużego miasta i jedną wiejską.. W klasach I, IV,V,VII i VIII wdrożono nową podstawę programową, zapewniając .. Ilościowa i jakościowa realizacja podstawy programowej 5.. Cele szczegółowe: Zbadanie, w jaki sposób nauczyciele realizują cele określone w podstawie programowej.. Wnioski z badania ogniskują się wokół pięciu zagadnień: 1.. Rekomendacje: -w dalszym .Monitorowanie realizacji podstawy programowej powinno być zaplanowane, systemowe, uzgodnione, możliwie najmniej czasochłonne i służące podnoszeniu jakości pracy szkoły.. Warto pamiętać, by zapisywać wnioski z wdrażania podstawy programowej w protokole rady pedagogicznej.W rekomendacjach uwzględnić wyniki i wnioski z ewaluacji zewnętrznej oraz kontroli zewnętrznej, jeżeli były przeprowadzone.. Wstęp Przedstawione w niniejszym opracowaniu badanie nawiązuje do Badania realizacji podstawy programowejnadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009r nr 168 poz. 1324 ze zm. Z 14.05.2013r poz. 560) Ocena realizacji wniosków ze sprawowanego nadzoru za I półrocze roku szkolnego 2013/14 Treść wniosku Podjęte działania Prowadzenie arkusza realizacji podstawy programowej dla każdego dziecka z zastosowaniem zasady, że obszary2.. WNIOSKI I REKOMENDACJE Wnioski: Wnioski: - Rodzice pozytywnie oceniają współprace z przedszkolem - Przedszkole wyposażone jest w sprzęt, który pozwala na realizację podstawy programowej - W przedszkolu są monitorowane osiągnięcia dzieci i realizowane plany działańNa półrocze i zakończenie roku dyrektor określa wnioski z realizacji podstawy programowej, sformułowane w oparciu o przeprowadzone badania, kontrolę i ewaluację, i przedstawia je członkom rady pedagogicznej..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt